Bijzonder prettig dat er zo positief meegedacht wordt!
Wat aanpassingen betreft, Ed: we gaan er niks uitslopen. De bedrading moet echt wel vervangen worden, want het hangt met kroonsteentjes en amp’tjes aan elkaar. Kan veel netter. Aantal deurtjes en zo past niet meer. Dat klemt of valt spontaan open. Daar willen we schuifdeurtjes of rolluikjes voor maken. De basis zoals hij is blijft echter in stand. Dat is prima zo en het is onze eerste Camper dus we hebben ook geen ervaring hoe het anders kan. De stoelen wil ik ook vervangen. Niet alleen zitten er twee verschillende in, maar de bestuurdersstoel is ook niet verder te verzetten. Wij zijn niet erg groot en ik kan net met mijn tenen bij de pedalen. Kortom; we houden ‘m in ere, maar modernisering is echt wel nodig.
Live now, worry later
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat een leuke C35, de opbouw is net weer wat anders dan die van mij. Ik ben tegenwoordig in het bezit van de C35 met een ombouw naar een 2,1 turbo diesel uit een xm, moet zeggen dat het ding voldoende vermogen heeft, kruissnelheid van 110km is goed mogelijk.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
mbender schreef:Wat een leuke C35, de opbouw is net weer wat anders dan die van mij. Ik ben tegenwoordig in het bezit van de C35 met een ombouw naar een 2,1 turbo diesel uit een xm, moet zeggen dat het ding voldoende vermogen heeft, kruissnelheid van 110km is goed mogelijk.
De monteur hier vraagt wat voor versnellingsbak er achter ligt.
Live now, worry later
De originele bak, er staan foto’s van in mijn draadje. # 133
Zo, even de draad weer oppakken van de camper. We gaan nu toch echt beginnen met de wederopbouw. De motor perikelen werden zo ingewikkeld, dat ik dat maar even laat rusten. Want ingewikkeld betekent meestal ook kostbaar. We gaan maar beginnen met groot onderhoud; dat zal ook wel schelen.
De ombouw wordt door Struik Schildersbedrijf uit Woudrichem helemaal geschilderd voor een leuk prijsje. Scheelt dat dit bedrijf van mijn zwager is…
We kunnen nu alleen niet rijden, omdat er bij de koppeling ineens een stangetje uitviel en ik heb geen idee waar die thuishoort. Hopelijk heeft de monteur binnenkort tijd om te kijken.
Live now, worry later
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Aha, jij bent het dus wel die onderlaatst op FB vragen stelde.
Mijn vriendin en ik dachten dat de camper verkocht was en de nieuwe eigenaar vragen had.
Maar hier ben je toch wel op de juiste plek voor vragen, hoor. Ofschoon er op de FB pagina van de C35 club ook veel kennis aanwezig is.
Afijn, leuk om te lezen dat er schot in zit!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Misschien toch eens op Facebook struinen dan. Wist niet dat er een c35 club was…
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
https://www.facebook.com/groups/2437508093144212/
Alstu
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Eemspoort schreef:Aha, jij bent het dus wel die onderlaatst op FB vragen stelde.
Mijn vriendin en ik dachten dat de camper verkocht was en de nieuwe eigenaar vragen had.
Maar hier ben je toch wel op de juiste plek voor vragen, hoor. Ofschoon er op de FB pagina van de C35 club ook veel kennis aanwezig is.Afijn, leuk om te lezen dat er schot in zit!
Ja, dat was ik. Er is het afgelopen jaar niks van gekomen om aan de camper te werken door omstandigheden. Er was nog een aantal andere auto’s die de nodige aandacht verdienen. De monteur heeft ondertussen ook gezocht naar een mogelijk motor-swap, maar dat werd allemaal zo ingewikkeld en duur, dat ik dat maar even op de lange baan heb geschoven. Eerst de camper weer rijdende en toonbaar krijgen en tegen de tijd dat we naar Spanje willen serieus gaan onderzoeken of het met deze motor lukt om de Pyreneeën over te komen of dat we beter in de Laga Landen kunnen blijven.
Live now, worry later
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Och, ze zal heus wel over de Pyreneeën komen, alleen moet je geen haast hebben en er ook niet mee zitten dat je een rijdende chicane bent.
Persoonlijk heb ik het er niet zo op een rijdende chicane te zijn, dus wij beperken ons tot wat minder stijle hellingen. Dat gaat op zich prima, maar ook bij stevige heuvels moet je geen haast hebben. De 2.5 diesel is nu eenmaal wat zwakjes. En ombouw is, zoals eerder gezegd, een lastige.
Er staat hier wel een topic op het forum over een ombouw naar een 2.1 TD, met aardig wat inzicht in wat er allemaal bij komt.
Ik begin er niet aan, tenzij de motor het op geef. Maar die motoren zijn zo sterk, dat zie ik voorlopig ook niet gebeuren.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Als je het over een ‘rijdende chicane’ hebt, waar moet ik aan denken dan qua snelheid de berg op?
Live now, worry later
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik heb geen ervaring met bergen, maar een serieus heuveltje moet je rekenen op 50 km/u in de 3e versnelling (ik heb een 5 versnellingsbak).
Ik heb verhalen gelezen hier over het beklimmen van bergen met een C35, die ging in de eerste versnelling omhoog. Ik hoef je vast niet te vertellen hoe snel je dan gaat.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Oh. Dat zal tot grote ergernissen leiden bij de ‘volgers’, vermoed ik zo. Eerst maar eens op vlakke grond uitproberen dan.
Live now, worry later
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Op de vlakte, met windstil weer kun je de 100 km/u wellicht halen. Wind tegen houd het bij 80 km/u wel aardig op.
Dit zijn echt nog auto’s uit een andere tijd. Ik kan ook niet begrijpen waarom Citroën de C35 nooit van een TD heeft voorzien.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat laatste doet de onze ook. Ik ben de Colombier opgetuft. Dat gaat prima, maar wel inderdaad zonder haast. Ik moest op een gegeven door omstandigheden terug naar 1 en dat blijft het dan ook
Verschil tussen 1 en 2 is dan zo groot dat je te ver terug zakt bij opschakelen.
Wij zetten de jongens in als charme offensief bij de achterruit