55 van de 75
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - deurpanelen
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 03 augustus 2020 03:46 PM
  [ # 811 ]

Serieus voorzichtig mee zijn ,balans is echt zo ontregeld. Zeker als je aan de voorzijde kracht op onderdelen zet om deze te lossen of vast te zetten. Dus flink gewicht achterin leggen. Je zal de eerste niet zijn waarvan de auto voorover van de brug valt.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3697
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 augustus 2020 04:23 PM
  [ # 812 ]

Zie ik het goed: Je hebt de lang draagarmen naar de voorkant gebruikt ? Je hebt korte en lange draagarmen. je MOET de korte draagarmen gebruiken aan de ZWARE kant, d.w.z. de voorkant ! Het “middelpunt” in gewicht van een CX zit ongeveer onder de voorstellen !
Volgens Citroen moet je dan de auto vastzetten met een spanband door “gaten” van de voordeuren. Je kunt er ook een stempel bijzetten. je zou de eerste niet zijn die z’n CX van een brug af ziet komen, een gewaarschuwd mens telt voor 2!

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 augustus 2020 04:28 PM
  [ # 813 ]

Zo is er bij een dinitrol bedrijf in Uden een van de brug afgedonderd. Zoals je hem nu hebt vind ik het bloedlink!
Zoals al eerder gezegd: onder het subframe ter hoogte van de onderste draagarmen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 augustus 2020 04:30 PM
  [ # 814 ]

Kom je met een tweekolommer met de korte armen onder het subframe?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 augustus 2020 07:00 PM
  [ # 815 ]

Moet eerlijk zeggen ,wat een mooie werkplek!
Mooi schoon en lekker helder!!!
Voordeel is dat de prestige langer is dus voorover kantelen gaat minder snel dan bij een gewone cx.
Maar neem de tips ter van hier harte .
Korte bomen onder het subframe tussen de voorwielen.
Want een cx is echt kantelgraag Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 augustus 2020 07:10 PM
  [ # 816 ]

Als je dorpels niet slecht zijn (verrot)
Kun je krik steunen best naar voren zetten..
(Einde van de dorpel)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 augustus 2020 07:21 PM
  [ # 817 ]

Overigens wel natuurlijk gefeliciteerd met je mooie werkplek! Helemaal top natuurlijk!
Mijn berline pak ik op de schaarbrug gewoon op de krikpunten op en dat levert bij mijn wagen gelukkig geen instabiel gedoe.
Waterman had toen ik mijn cx daar op de brug had wel een bouwstempel (als ik het goed herinner) onder het subframe voor erbij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 03 augustus 2020 07:55 PM
  [ # 818 ]

Een Prestige en een break hebben een iets betere gewichtsverdeling dan een berline.
Als je één van de zware berline’s zoals een GTi Turbo of TRD Turbo op een 2palen brug zet op de krikpunten moet je al veel geluk hebben als hij er niet afvalt.
De regel is vooraan altijd de stempel van de hefbrug juist achter het voorwiel onder de dorpel te zetten,als die dorpel gezond is er dat helemaal geen probleem.
Achteraan zet je de stempel gewoon onder het krikpunt.
De CX onder het subframe pakken is veel minder stabiel en niet aan te raden.

Ik doe het al jaren zo en heb het ook altijd zo gezien destijds bij de Citroën garage:

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 augustus 2020 09:06 PM
  [ # 819 ]

Nadeel van extra stempels is dat je ze een keer vergeet weg te halen als je de brug laat zakken.
Met een gekantelde cx tot gevolg

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 augustus 2020 09:10 AM
  [ # 820 ]

IMG_20200803_191536 by Maarten, on Flickr

Die stempels geven me wel veel vertrouwen. De auto staat zo stevig en ‘wiebelt’ niet meer.
De armen van de brug zijn te kort om de auto goed te ondersteunen.
En ja, Frank, ik zal ze weghalen als ik de auto laat zakken Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2020 09:17 AM
  [ # 821 ]

Hoe groot is je garage eigenlijk? Er staat verder nog vrij weinig in zo te zien. Wellicht wil je nog wat investeren in een vloeistofdichte, epoxy vloer. Ik ben er zeer gelukkig mee. Makkelijk schoonhouden en aangezien een CX altijd lekt.. Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 augustus 2020 10:06 AM
  [ # 822 ]

Ja, ik wil de vloer ook nog coaten. De cementenvloer moet eerst uitgehard zijn.
Welke coating heb jij gebruikt?

De garage voor de auto’s in 9 x 8 meter (voor drie auto’s). Daarnaast nog een deel van 8 x 4 meter voor tuingereedschap fietsen, tractor etc.

Ja, de garage is dus best groot geworden…. Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 augustus 2020 01:37 PM
  [ # 823 ]

krik[removed][removed]

Hier wordt aangegeven dat je inderdaad ook mag opkrikken op andere punten dan de kriksteunen

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2020 04:33 PM
  [ # 824 ]

Voor extra gewicht achterin zorg ook voor een volle tank benzine, dat scheelt toch zomaar 60kg vergeleken een nagenoeg lege tank.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 augustus 2020 10:44 PM
  [ # 825 ]

Prima tip, behalve als je voor je werkzaamheden je tank moet verwijderen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
55 van de 75
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook