Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, in mijn 12 pk eend moest ik in het binnenland van Spanje ook wel eens terug naar zijn 1. Af en toe waar het iets vlakker is even in de berm parkeren om de meute er langs te laten; wordt je in dank afgenomen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wij rijden met een C35 busje, dus zonder opbouw. Mij lukt het meestal om vrachtauto-snelheden aan te houden, zowel in Nederland als daarbuiten. Mijn ervaring is dat je in Frankrijk en Engeland op de binnenwegen hetzelfde tempo kunt aanhouden als de vrachtauto’s die daar lokaal rondrijden. Zowel voor wat betreft de acceleratie als snelheid op de hellingen zie je vrachtauto’s in de achteruitkijkspiegel niet dichterbij komen. Op de snelwegen is het anders, dan blijken op lange hellingen de internationale vrachtauto’s zoveel vermogen te hebben dat ze je aan alle kanten voorbijvliegen. Dan is het verstandig om heel braaf vroeg de kruipbaan op te gaan en daar vooral ook blijven. Ongemakkelijk wordt het als er geen vrachtauto’s in de buurt zijn. Dan zitten de personenauto’s en moderne bestelwagens ongeduldig op de achterbumper. Tja, je gaat wel terug in de tijd met zo’n C35.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Eemspoort schreef:
Er staat hier wel een topic op het forum over een ombouw naar een 2.1 TD, met aardig wat inzicht in wat er allemaal bij komt.
Ik begin er niet aan, tenzij de motor het op geef. Maar die motoren zijn zo sterk, dat zie ik voorlopig ook niet gebeuren.
Dit betreft mijn C35, is veel bij komen kijken en zeker niet allemaal probleemloos maar het is wel een blok met lekker veel vermogen waardoor ik als het moet 130km kan halen, normaal rij ik rond de 100/110km wat een lekkere snelheid voor mijn C35 is.
Grootste probleem is de draairichting van het originele blok, die is gaat net de andere kant op in vergelijking met 95% van alle blokken. Wat wellicht is het een optie om een turbo op het originele blok te klussen, geen idee of dat mogelijk is maar dat zou veel kunnen uitmaken
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een turbo op het originele blok is eigenlijk net zo iets als turbo op een DS. Die bestaat - maar ook daar was het niet zomaar wat spullen uit een CX op het blok schroeven. In mijn herinnering was er ooit iemand mee bezig - maar ik kan het topic niet terugvinden.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
https://fiat242funclub.forumfree.it/
Als je onderdelen zoekt kun je ook altijd naar Fiat 242 zoeken.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Inmiddels een jaar verder…
Paint job.
Zitting
Wat spul voor het interieur gevonden
De camper is naar de Citroën-specialist in Leerdam gegaan (https://tresbeau.nl/) waar hij technisch helemaal in orde is gemaakt en apk heeft voor twee jaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Verder is de binnen- en buitenkant opnieuw geschilderd en zijn we nu bezig met de elektra.
Hij staat nu (weer) bij de garage om een aantal waterleidingen te vervangen en de schakelaar voor de achteruit rij verlichting te monteren. Daar had ik ooit een mooie tekening van, maar die kan ik niet meer vinden. Dus als iemand die nog heeft. Kwam volgens mij van een onderdelen site van Citroën af (zoiets als http://www.realoem.com), maar ik kan het niet meer vinden.
Live now, worry later