22 van de 22
« Eerste  < Vorige 20 21 22
   
Het dak van Celosses Pluriel
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2020 10:42 PM
  [ # 316 ]

Het blijft hier wel erg lang stil.
Wellicht vergeten te melden dat het dak al weer weken probleemloos functioneert?
Of nog steeds op zoek naar de oorzaak van de problemen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 06 augustus 2020 05:36 AM
  [ # 317 ]

Pluriel Pientje woont nu bij mijn zoon in Voorschoten.

Maar hij is momenteel in de Ardeche.

Het dakje heeft bij ons in het voorjaar hier in Veelerveen maandenlang goed gefunctioneerd, maar in Voorschoten waren er weer problemen!

Wel weten mijn zoon en ik wat er aan mankeert en gaan we het midden augustus oplossen.

Wordt dus vervolgt.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2020 07:37 AM
  [ # 318 ]
Celosse schreef:

Wel weten mijn zoon en ik wat er aan mankeert.

Zou je dat met ons willen delen?

Mogelijk hebben anderen dan direct wat aan jullie oplossingsrichting.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 19 augustus 2020 02:16 PM
  [ # 319 ]

Mijn zoon is weer terug uit F en gebruikt Riëlle nu voor z’n werk. Hier een op een bezoek aan het Gooi, Trompenburg. Volgende week de dakproblemen hier in Veelerveen te lijf! Foto lukt weer niet en het is nog wel zo’n mooie opendak foto!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2020 02:04 PM
  [ # 320 ]

Het is alweer een maand angstvallig stil.

Reparatie gelukt ga ik vanuit?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 22 september 2020 03:28 PM
  [ # 321 ]

Het dakje van Riëlle gaat nog steeds niet zoals het eigenlijk zou moeten.

Mijn zoon rijdt er nu in en maakt het dak ook vaak open en laat de dakbogen dan thuis, dus hij durft wel!

Toch overweegt hij verkoop omdat z’n twee kinderen wel groeien en Riëlle niet!

Als vervanger denkt hij aan een Peugeot 307CC. Zelf, als Citroënman, vind ik dat heiligschennis.

Ter compensatie heb ik zelf een Dyane gekocht waarvan het dak het altijd doet.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2020 04:08 PM
  [ # 322 ]
Celosse schreef:

Het dakje van Riëlle gaat nog steeds niet zoals het eigenlijk zou moeten.

Wat dan niet?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 22 september 2020 04:57 PM
  [ # 323 ]

Bij het sluiten moet er nog steeds met de hand geholpen worden over de laatste tientallen centimeters.

We gaan de nieuwe kabels, die kennelijk nogal stroef gaan, weer vervangen door de nog goede oude die zich wat soepeler in en uit laten trekken.

Ook heeft de bevestiging van het motortje wat aandacht nodig, waarschijnlijk zit een ingegoten moertje wat los.

Ik overweeg om met een heel dun boortje een of meer gaatjes vlak naast dat moertje te boren en er een of andere vullijm in te spuiten.

Fabian woont hier echter drie uur vandaan en heeft weinig tijd om hierheen te komen.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 02 oktober 2020 07:59 PM
  [ # 324 ]

Maar vandaag is het er toch van gekomen!
De boel weer gedemonteerd en de nieuwe stroeve kabels vervangen door de oude minder stroeve. Deze oude kabels zien er ook prima uit.
Verder de bevestigingspunten van het motortje, waar rondom wat scheurtjes zichtbaar waren, schoongemaakt en er dunne lijm op en rond laten druppelen. Dit is lijm voor porcelein en ander aardewerk dus beslist niet voor kunststoffen maar het is wel sterk na droging en trekt in alle scheurtjes. De messing moertjes zaten nog wel goed vast in de kunststof. Morgenochtend het motortje weer monteren en dan zien we wel of het heeft geholpen. Ik vraag mij af of het zware zwarte deel van het motortje, dus eigenlijk het motortje zelf, niet extra ondersteund of vastgezet zou moeten worden. Nu kan het door het relatief grote gewicht onder het rijden schudden en zo de drie verbindingspunten belasten! Maar misschien zit het motortje door de afdekkap wel goed vastgedrukt?

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 03 oktober 2020 10:41 AM
  [ # 325 ]

Eerst het goede nieuws;

Met behulp van die melkdunne porceleinlijm is het gelukt om de drie bevestigingspunten van het dakmotortje voldoende te verstevigen.
Het dakmotortje met z’n overbrenging zit nu goed vast op het achterruitframe.

Van de vier voorradige wormwieltjes de minst slechte uitgezocht en de boel verder gemonteerd.

In eerste instantie gebeurde er bij het testen van het dak geheel niets.

De vier eindschakelaars van de achterruit goed aangedrukt en toen sloot het dak zich met wat handhulp doch ook nu weerklonk het hatelijke geratel van een doorslaand wormwieltje over de twee wormkabels.

Gelukkig waren dat weer de oude kabels die we ingebracht hadden, maar de nieuwe kabels deden het niet veel beter voor deze operatie.

Het dak zit nu dicht, dus de lange reis naar de beschaving in Voorschoten kan straks weer droog gemaakt worden.

Zelf ga ik, hier in de uithoek Veelerveen, de reserve-achterruit die in de schuur ligt aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpen.

Hoe komt het dat die drie motorbevestigingspunten losscheuren en uiteindelijk loskomen?

Conclusie: De reparatie met porceleinlijm heeft geholpen. De lijm trekt in de scheurtjes en kan ook worden gebruikt om wat meer stevigheid rond die bevestigingspunten te creéren.

Fabian overweegt afscheid te nemen van Riëlle. Niet vanwege die dakproblemen maar omdat zijn kinderen er straks niet meer inpassen!

 

Profiel  
 
 
22 van de 22
« Eerste  < Vorige 20 21 22
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook