Hoi,
Ik heb al een tijdje een probleem dat mijn ventilateur niet aanslaat. Dat leidde ertoe dat de koppakking lek ging, die heb ik afgeholpen week vervangen. Nu blijft het probleem met de ventilateur over. Als ik het stekkertje met een draadje verbind, draait hij continu. De ven zelf werkt dus wel. Ook het contact heb ik getest in een pannetje water met bypass draadje en die lijkt ook gewoon te werken. Echter, met alles weer terug gezet zoals het hoort, gaat de motor toch weer koken.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik rij zondag weer naar Nederland en zou zonde zijn als de koppakking het direct weer begeeft omdat de motor te heet wordt.
Groet Belle
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Relais doet het niet meer of een slechte stekkerverbinding. Maar mijn laatste CX is te lang geleden om nog te weten waar dat ding zit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad, daar zat ik ook aan te denken. Eenvoudige oplossing om thuis te komen is de boel gewoon doorverbinden, dan draait ie altijd. Moet je wel even ontkoppelen zodra je stopt met rijden, want anders trekt ie je accu leeg.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Oké, maar ik zou dus ook een nieuw relais er in kunnen zetten? Iemand een idee welke kleur het dan is? Heb 1 blauw, 2 groen en 1 zwart die wat groter is.
Euh, tja dat ligt er geheel aan wat voor auto je hebt.. er zat wel wat verschil tussen. Een foto helpt ook.
Je kan ook andersom werken: een relais trekken, en dan kijken welke functie afvalt. Ramen, koelfans, kachelfan, claxon zijn met relais geschakeld.
Als iemand ooit verstandig is geweest, schakelt je verlichting inmiddels ook met relais.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Welk bouwjaar? Welke motor?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oh ja, dat was handige info: 22 TRS uit 1988.
Op het stekkertje dat op het thermocontact gaat, staat wel 12V. Kan het contact dan niet toch kapot zijn?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is de thermostaat wel goed…
Maw is de radiateur wel warm hier hoor ik niks over
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Thermo contact staat een constante plus op
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja de thermostaat doet het. Zowel getest in een pannetje maar voel het ook aan de radiator en slangen als hij een tijdje heeft warm gelopen.
Ik heb helaas maar weinig serie 2 info paraat. René, jij weet dit uit je hoofd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heeft een 22TRS 1 of 2 ventilatoren?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
1. Er zitten ook drie relais achter de koplamp..
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is de steker van het thermocontact 2- of 3-polig?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
3. Een voor langzame en een voor snelle stand.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is de ballastweerstand nog heel? Deze staat in de langzame stand in serie met de ventilator. Er wordt dan een spanningsdeler gemaakt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986