Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor de merkfundamentalisten is er waarschijnlijk geen duisterder merk denkbaar dan het Duitse Audi. Dat weerhield mij er niet van de Axel in te wisselen voor een échte gezinscruiser!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Tja ik mag niets zeggen over/tegen Duitse gezinscabrio’s
Mooie kleurcombi met die porneauxrode kap!
Heb je een quattro weten te bemachtigen?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
mwoa, van alle beschikbare audi’s, had je een lelijkere kunnen kiezen. Deze mag er best zijn!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Is toch geen straf om in te rijden!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
RensKorevaar schreef:
Ben je al genaturaliseerd Rens?
Leuke bak! Gefeliciteerd. Het dashboard alleen al is erg mooi.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooie ‘understated’ kleurcombi ook. Volgens mij heb je daar een erg plezierige auto aan
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En zweeft net zo goed als elke Citroën:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rogier 1975 schreef:Heb je een quattro weten te bemachtigen?
Nee, ‘t is eigenlijk maar een instappertje met de 1.8 turbo viercilinder twintigklepper, en een handgeschakelde vijfbak. En traction avant dus. Maar wel heel veel leuke opties. En die rode kap hè. Dat maakt ‘m helemaal af.
Vorig jaar augustus heb ik voor het eerst serieus kennis gemaakt met het cabriorijden door een weekendje weg te mogen in de auto van een goede vriend. Dat was ook in een A4 uit 2007, met dezelfde kleur (Quarzgrau) en zelfde nappalederen bekleding (Weinrot) maar dan met een zwarte kap. Die was echter voorzien van de 3.2 V6 (255 pk), tiptronic volautomaat en vierwielaandrijving. Rijdt fantastisch maar een gemiddeld verbruik van 1 op 8 vind ik wat gortig, de direct ingespoten motoren zijn niet probleemloos en quattro maakt hem een stuk zwaarder. Het verschil tussen de 3.2 en de mijne is zo’n 200 kilo. De mijne heeft nog wel een troefkaart in handen: het blokje is Abt getuned (met certificaat van Pon) en zou volgens de overlevering 220 pk moeten leveren. Of er daadwerkelijk zo veel paarden gemobiliseerd worden moet nog maar eens blijken op de rollenbank, maar het is zeker meer dan de 163pk die het BFB-blokje origineel leverde. Hij is ook echt behoorlijk snel, al moet je hem daarvoor wel lekker uitwringen. Hij schreeuwt het dan lekker uit, als een Duitse zestienklepper uit de jaren ‘80. Bakken karakter dus. En door het relatief lichtere gewicht (1515 kilo), dubbele draagarmen voor+achter en een redelijk licht blok ver voor de vooras is de wegligging prima, alhoewel het qua stuurgevoel en scherpte geen BMW is. Tenslotte (en niet onbelangrijk): met een verbruik van 1 op 12 gemiddeld zijn de brandstofkosten nog best schappelijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nielsje schreef:En zweeft net zo goed als elke Citroën
Hij heeft immers ook een veerbol:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Penny Lane schreef:Mooie ‘understated’ kleurcombi ook. Volgens mij heb je daar een erg plezierige auto aan
Derk
Ja, zeker. Is een heel fijne (reis)auto. Alles zit er op, maar met de kap dicht ook gewoon stil bijvoorbeeld. Qua achterstallig onderhoud was het wel een beetje spannend (later meer) maar na een goede shakedown zijn we er lekker mee op vakantie in de Dordogne/Lot geweest. En geen slag gemist!
Wat ik ook mooi vind: alhoewel de A4 zeker geen typische ‘liefhebbersauto’ is levert hij op de weg heel veel leuke reacties en opgestoken duimpjes op. Net als hier op het forum, zo blijkt
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben blij om te lezen dat er meer afvalligen zijn. Natuurlijk heb je afvallig zijn en afvallig zijn, maar met de aanschaf van een opgepluste Volkswagen kom je aardig in de buurt van het uber-afvallige zijn: dan koop je namelijk een echte premium auto: een mercedes-benz.
Leuke wagen 2d, leuke kleurstellingen ook. Maar ja, toch een soort passat-oben-ohne hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:passat-oben-ohne
Moet dat niet passat-ohne-oben zijn?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kent uw klassiekers Herr Jongejan:
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Oben_ohne
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Topless??
Edit: dit soort domme reacties krijg je dus als niet even eerst op de link klikt….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oftewel: don’t jump into conclusions.
Wim,
Disciplus Simplex