Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-05-2020
- C4 (2004-heden) Coupé VTS 1.6 16v
Weet niet waar je zit in NL, maar ik heb een leuke garage gevonden waar ik vanaf nu alles laat doen wat ik zelf niet kan.
Voorbeeld; ik kan zelf 1607044080 (kachelfix) niet plaatsen, krijg het gewoon niet voor mekaar.
Dealer vroeg voor installatie 200 á 300 euro. Ze konden geen exacte prijs geven.
Lokale PSA specialist, die al erg lang bestaat, chef werkplaats wist meteen waar ik het over had en gaf als maximale prijs 60 euro, 40 euro als ik zelf al wat voorwerk deed.
Tsja en airco afvullen is duur. Ik heb een tijd in Amerika gewoond en daar mag je het legaal zelf doen. Goedkoop bijvul kitje halen en klaar.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Contact ATF aircotevhniek eens in IJLst. Doen vaker Citroens zelfs SM en een van de monteurs heeft zelf een C4 Coupe
Citroen rolls better then a Rolls!!
Vorige week onderweg naar huis begon de auto ineens wel heel erg sjonnie te klinken. Nader onderzoek bleek dat het uiteinde van de middenpijp verrot was en dus niet meer aansloot op de einddemper. Dus vorige week nieuwe middendemper + pijp.
En vandaag een distributiewissel, nieuwe aircopomp en ‘rammelstokje’ rechtsvoor. Kunnen we er weer even tegen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Wel godve#@$^$&%^#$%
Vanmiddag onderweg naar huis ineens weer gerammel achter onder de auto: ophangrubber van de einddemper uit elkaar gevallen
Ondankbaar kreng… Morgen maar ff een nieuwe zien te krijgen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Klinkt als, vakantiegeld goed besteed
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dat betwijfel ik
- De piep bij stationair toerental na koude start is er nog steeds, men dacht dat dat een spanrol was. Maar na een verse distributie set is het geluid er nog.
- De aircopomp is bewust een goedkoper alternatief en die maakt een behoorlijke herrie als het buiten flink warm is
- De lak is best wel heel slecht
De Golf GTE waarmee ik proefgereden heb blijft maar in m’n achterhoofd zeuren… De C4 voelt op dit moment een beetje als de ZX all over again ook al heb ik enorm veel plezier met deze auto als ik er mee rijd.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergis je niet in de reparatiekosten van een GTe als ie uit de garantie is. Dat valt namelijk NIET mee en ze zijn niet probleemloos. Leuke auto in de lease zeggen we dan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat was ook de reden dat ik een afspraak voor de C4 gemaakt heb om de distributie te doen en de airco te fixen. Zo’n GTE rijd fantastisch, en bespaart me een boel brandstofkosten per jaar, opladen thuis niet mogelijk, maar opladen op werk is gratis, dus dat bespaart me minstens € 100,- per maand aan brandstof.
Allemaal leuk en aardig, maar de techniek van de GTE is net 5 jaar oud en het is onbekend wat de elektromotor, de voor de GTE speciale DSG bak, en het accupakket de komende 5 jaar gaan doen. Is een te groot risico van mij, 1x een grote reparatie aan de hybride systemen en het voordeel is weg.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Maar eens onder de auto gekeken zojuist
Dit zou ‘m moeten zijn
Zo hangt ie nu
En als ik de demper omhoog duw, tot tegen de bodem van de auto, dan is dat koortje nog niet lang genoeg om er bij te kunnen. Als ik een nieuw rubber haal, kan ik ‘m dus niet monteren want de afstand is te groot…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
waterman schreef:Vergis je niet in de reparatiekosten van een GTe als ie uit de garantie is. Dat valt namelijk NIET mee en ze zijn niet probleemloos. Leuke auto in de lease zeggen we dan
Mijn buurman heeft een jaar of twee geleden z’n bejaarde V40 eruit gegooid en een jonge Passat GTE aangeschaft. En sindsdien heel veel, heel dure reparaties eraan gehad. Maar ook fratsen als een ‘verplichte’ servicebeurt voor het panoramadak. Als het niet stuk gaat weet Pon je alsnog wel een poot uit te draaien.
Beter ga je voor een Toyota hybride. Of misschien een Lexus CT, liefst met Mark Levinson audio.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Volgens mij is dat niet hetzelfde rubber trouwens. Het originele heeft er nog een stuk tussen zitten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De nieuwe zit er net onder. Citroën dealer had m niet op de plank liggen dus het is Brezan geworden. Past eerst niet omdat de einddemper iets gedraaid zat. Ff de klem met de middenpijp los gedraaid, einddemper bij gedraaid en toen pastte het wel. Alles weer vast gezet, wiel er weer op en toen een ijsje gegeten
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Die kon ik ook zo goed als ieder jaar vervangen….. Zit er aan de andere kant van je demper ook een rubber? Bij mij niet. Het leek alsof ze het staafje van de demper weggeknipt hadden waar door er geen rubber meer op kon, maar aaan de vloer was het er wel voor voorbereid.
let er wel op dat je het goed monteert. als hij verkeerd om zit, tikt de uitlaat iedere keer ergens tegen aan bij een rechterbocht.
Ja aan de voorzijde van de einddemper zit er ook eentje
Rubber is inderdaad op 2 manieren te bevestigen, maar door het haakje aan het uiteinde van het staafje is het knap lastig omdat je dat haakje dan door het gat in het rubber moet persen, de andere kant op is makkelijker.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon