Re: prijs
Dehaene schreef:Ik had me laten vertellen dat een trekhaak (afneembaar) op een C5 geplaatst door een concessiehouder op een goede 700€ kwam
Ik vind het duur, maar je moet eens bij verschillende dealers informeren.
je kunt nogal eens verschieten van de prijsverschillen onderling.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
trekhaak C5
Een afneembare is net zo sterk, ook op een C5. Met 1500 kg caravan vorig jaar op vakantie geweest en geen enkel probleem. Je ziet er helemaal niet van (als hij er niet op zit tenminste).
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
vaste trekhaak met PDC
mijn dealer heeft de middelste twee sensoren een kwartslag gedraaid (ze staan nu dus verticaal ipv horizontaal) en dat werkt, ook met een vaste trekhaak. Het blijft wel kritisch: bij regen of een dop op de haak “zien” de sensoren de trekhaak en piept de handel dus. Maar over het algemeen gaat het goed.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: vaste trekhaak met PDC
AntonDierdorp schreef:mijn dealer heeft de middelste twee sensoren een kwartslag gedraaid (ze staan nu dus verticaal ipv horizontaal) en dat werkt, ook met een vaste trekhaak. Het blijft wel kritisch: bij regen of een dop op de haak “zien” de sensoren de trekhaak en piept de handel dus. Maar over het algemeen gaat het goed.
op de phase II als je daar een afneembare trekhaak op monteerd,vind ik het wel handig als de trekhaak gemonteerd zit met een aanhangwagen eraan of iets dergelijk,dat je een knopje hebt op ‘t dashboard om de sensoren uit te schakelen
hallo
ik heb een ander probleem met mijn de haak of eigenlijk met de stekker. (west multicon)
ik heb gisteren mijn nieuwe caravan voor het eerst eraan gehangen, maar de binnenverlichting en de koelkast deden het niet. (de gewone verlichting wel) even gemeten met de multimeter en er komt dus geen stroom uit de stekker (en hij stond helemaal op contact.
ik vermoed dat er ergens een zekering uitligt, maar in het boekje staat (uiteraard ) niet waar de zekering(en) zit(ten).
Kan iemand mij helpen, voor ik weer naar de garage moet.
alvast bedankt
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
Ja, op een berline, maar dat maakt niet uit.
Met de originele kabelset van citroen is dat een fluitje van een cent. Hierin zitten alle draden voor zowel 7 als 13 polig (dus ook permanent 12V) en een relais om parkeersensoren uit te schakelen.
Er zijn 2 tussenconnectoren voor de achterlichten en een 3e die inklikt op een loze connector in de auto die achter de bekleding zit. Vervolgens moet je met de handleiding zelf de juiste kleur draad op de stekkerpolen aansluiten. Daar kan dus een fout gemaakt zijn.
De permanente 12V loopt via een autozekering, in je boekje moet staan welke zekering je moet hebben (iets met accesoire oid), ze zitten onder de bekerhouder links
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Vandaag mijn trekhaak gemonteerd (is zo’n mooie afneembare) en natuurlijk achteruit de oprit gereden. Geen enkele piep van de parkeersensor (die gewoon goed functioneert). Dus waar het verhaal van achteruit rijden met trekhaak en signaal van de sensor etc vandaan komt? De auto trekt overigens zonder problemen mijn caravan. Heerlijk comfortabel. Ook achteruit de caravan de oprit op, waar normaal de trekhaak de grond raakt….even een standje omhoog en….. ook dan geen parkeerpiepsensor herrie.
Lang leve de C5 (1.8 Break uit 2003)
deckers schreef:Dus waar het verhaal van achteruit rijden met trekhaak en signaal van de sensor etc vandaan komt?
Dat verhaal komt van een groot aantal C5-gebruikers die dus wél een constante piep horen bij het achteruit rijden als hun kogel gemonteerd is, maar dat kan natuurlijk óók veroorzaakt worden door een dop die op de kogel zit, of door een montageset t.b.v. een fietsdrager. Luistert blijkbaar nogal nauw. Kwestie van: wat “ziet” de sensor, en wat niet ? Toevallig heb jij daar dus geen last van.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
JoF schreef:deckers schreef:Dus waar het verhaal van achteruit rijden met trekhaak en signaal van de sensor etc vandaan komt?
Dat verhaal komt van een groot aantal C5-gebruikers die dus wél een constante piep horen bij het achteruit rijden als hun kogel gemonteerd is, maar dat kan natuurlijk óók veroorzaakt worden door een dop die op de kogel zit, of door een montageset t.b.v. een fietsdrager. Luistert blijkbaar nogal nauw. Kwestie van: wat “ziet” de sensor, en wat niet ? Toevallig heb jij daar dus geen last van.
Mijn buurman heeft juist een nieuwe C 8 met afneembare trekhaak…
Als je die bol plaatst worden automatisch de parkeersensoren uitgeschakeld.
Neem je de bol weg dan werken ze gewoon terug.
Mooi systeem vind ik
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Te koop:
Trekhaak C5 phase I berline
zonder bouten en bedrading,
vaste prijs 40 euro
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Re: vaste trekhaak met PDC
AntonDierdorp schreef:mijn dealer heeft de middelste twee sensoren een kwartslag gedraaid (ze staan nu dus verticaal ipv horizontaal) en dat werkt, ook met een vaste trekhaak. Het blijft wel kritisch: bij regen of een dop op de haak “zien” de sensoren de trekhaak en piept de handel dus. Maar over het algemeen gaat het goed.
Dit lijkt een goede oplossing maar is het niet. Normaal overlappen de sensors elkaar zodat de gehele achterzijde wordt afgetast maar door ze verticaal te zetten loop je grote kans dat dit niet meer het geval is en je dus gebieden creërd die niet meer worden gezien (net zo min als je trekhaak).
Als je nu een smal object nadert (paaltje) dan merk je dat pas als hij in je achtebumper zit zonder ook maar een enkele piep omdat hij zich toevallig in het dode gebied bevind.
Goed controleren dus of nog wel het hele gebied wordt gescand.
Groet, Ton
deksels schreef:Frank (exroosje)
Ik heb inmiddels een 2e-hands originele trekhaak met originele bedrading aangeschaft. Compleet met mechanische instructie; zonder aanwijzingen voor de bedrading.
Ik heb jouw site bekeken en dat is informatief. Toch heb ik een paar vragen ...1. de kabel is losgeschroefd van de 13-polige steker. Heb jij misschien een aansluitschema…(welke kleur draad waar aansluiten)?
2. er zit een microswitch aan de zijkant; helaas zijn de contactjes daarvan afgebroken. Er hebben drie draden opgezeten, waarvan ik er twee in de kabel kan terugvinden (grijs en oranje draden). De derde moet een blauwe draad zijn, maar die zie ik niet in de kabel. Weet jij dit?
3. Ik begrijp dat de kabel bij het reservewiel naar binnen kan. Is het de bedoeling dat de rubber dop aldaar op maat gemaakt wordt? Opening maken en daarna weer aankitten?
Als je een instructieblaadje hebt dan hou ik mij aanbevolen..
groeten, Hans
Ik zal een dezer dagen even de handleiding inscannen en posten. Daar staat alles in wat je wilt weten.
Die rubber dop kun je een gaatje in maken en daar de draad doorheenleiden en de rubberdop dus weer terugplaatsen.
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Bij deze:
Zo moet het lukken toch!
Succes
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Grappig dat je dit ook hebt. Bij mij is het nog steeds onduidelijk wat die micro switch doet. Ik heb hem doorgemeten en kan hem zowel open als gelsoten aansluiten, maakt geen bal uit: De mistlampen branden en de parkeersensoren blijven het doen.
Had ik dat van te voren geweten had ik net zo makkelijk een generieke aanslutiset kunne pakken en de achterlichten afgetapt. Ik gebruik nl. alleen de 7-polige, deze heeft geen aparte 12V nodig, maar alleen de lampen.
Kan iemand vertellen hoe het zou moeten werken met zo’n originele set? Moet de schakelaar nu op en opf gelsoten, gaat alleen de mistlamp uit of ook de parkeersensor, hoe kun je trouble shooting doen aan het relais.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100