Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zover ik weet halen de heren dat uit Sedre.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Heeft iemand trouwens
. C5KH05P0 vervangen dakspant - vervangen uiteinde dakspant (= interslide)
. C5KH07P0 vervangen vouwdak
voor mij beschikbaar?
Om te voorkomen dat de interslides kapot zijn voor het dak gerepareerd is…:(
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ja.
Stuur via PM even jouw mailadres.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
René Jongejan schreef:Zover ik weet halen de heren dat uit Sedre.
Dat klopt, Sedre is voor de elektrische schema’s en Citroën-DocBackup voor de andere zaken.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Vandaag na vervangen remschijven met t dak begonnen, Afgebroken bevestiging van de motor mbt kunstoflas weer vastgekregen.
Spul wordt dermate heet 350gr, dat het plastic eromheen ook zacht wordt. Zit nu weer moervast.
Zag net dat stukje van het dak aan de voorkant wat loslaat van de onderlaag. Waar is dat mee te plakken?
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je met deze actie niet de fixering van de kabelgeleidebuisjes rondom het tandwiel enigszins om zeep geholpen?
Ik vrees het ergste.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Valt mee Rene, er zat nog wat oud vet tp wat door de warmte wat is gaan uitvlokken.
Aan de linker kant lijkt het wel alsof het buisje niet goed gemonteerd heeft gezeten. Als ik die op de juiste plek druk, staat tie als het ware onder spanning, dat lijkt me niet goed. Is dit zo te buigen?
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Iets verbuigen kan, mits je ‘m niet knikt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Eerste poging dak werkend te krijgen niet succesvol. Tandwiel slipt.
Dak nu handmatig dicht gedaan, wilde dakmotor initialiseren, krijg nu de melding: “dakbediening niet mogelijk” Betekent dit dat een van de sensoren achter het dak als niet gesloten ziet, of kan er wat anders aan de hand zijn?
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De besturing geeft de bediening alleen vrij bij een volledig gesloten achterruit.
Dit wordt bewaakt door totaal 6 microswitches, 2 bij de dakbogen, 2 bij de armen van de dakcassette en 2 bij de sluitingen van de achterruit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Na wat extra aandrukken van de klep gelukt, initialiseren gelukt, achterklep gaat open.
Kom maar op met die APK
Dank Rene
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Heb contact gehad met Minsauto in Frankrijk. IK wil graag een raam met zo’n aluminium XC25 constructie.
Hij is echter alleen bereid om het gehele vervangen zelf te doen aan raison van €700.
Dat is inclusief nieuwe kabels en tandwiel. Die zijn bij mij echter al nieuw…
Op mijn vraag of het mogelijk was met alleen een achterruit langs te komen en die om te ruilen voor 1 met een XC25 volgde een wat geirriteerde reactie die ik niet goed begreep.
Hij heeft me niet duidelijk kunnen maken waarom het niet op mijn manier kon.
Jaap
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Probeer ‘m maar aan het verstand te brengen dat als hij wel open staat voor een ruilactie ten koste van € 550,- er voor hem een potentiële markt in NL open gaat.
Ik heb ‘m destijds al de vraag gesteld of hij sec het blokje aluminium wilde leveren, no way dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Misschien hem eens uitnodigen op een Pluriel bijeenkomst?
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaps schreef:Heb contact gehad met Minsauto in Frankrijk. IK wil graag een raam met zo’n aluminium XC25 constructie.
Hij is echter alleen bereid om het gehele vervangen zelf te doen aan raison van €700.
Dat komt omdat de Franse garantiewetgeving heel anders is dan de Nederlandse. Als hij een reparatie aan jouw spullen doet waarbij hij bepaalde onderdelen niet vervangt omdat jij zegt dat ze nieuw zijn en drie weken later gaat het zaakje stuk dan is hij volgens het Franse consumentenrecht aan te spreken ook al is het niet zijn schuld.. Hij heeft er het laatst aan gewerkt, hij is de lul. Zo werkt het in La France. Dat risico is hem dus te groot vandaar dat hij zegt: ik doe alles, op mijn manier, en anders niet. Alleen als hij alles op zijn manier doet weet hij zeker dat eventuele garanties ook écht door zijn gesleutel komen.
René Jongejan schreef:Probeer ‘m maar aan het verstand te brengen dat als hij wel open staat voor een ruilactie ten koste van € 550,- er voor hem een potentiële markt in NL open gaat.
Een ruilsysteem betekent dat hij onderdelen/spullen op de plank moet leggen. In Frankrijk betekent dat ook dat hij daar iedere maand belasting over moet betalen. Daar hebben ze geen zin in en het is ook vaak simpelweg veel te duur voor een kleine onderneming. Franse fiscale wetten werken echt anders dan bij ons.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste