Gegroet medeforummers.
Mijn motor heeft een probleem met de derde cilinder. Deze geeft zeer weinig compressie. Olie erop gezet in de laagste stand van de zuiger zowel bij cilinder 3 (die is slecht) als bij cilinder 2 (die is goed) binnen een uur was de hoeveelheid olie bij cilinder 3 voor de helft weg. Ik wil nu mijn motor uitbouwen maar de versnellings bak laten zitten. Is dit te doen? Of moet je gewoon motor en bak uitbouwen. Graag jullie advies.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is dit te doen?
NEE.
Trek alles er in 1 keer uit en werk met ruimte er om heen op een werkbank!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het betreft een citroen ds 21m/Dsuper5 uit 1974. Dus DX2 motor met carburateur en 5 bak.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Inderdaad zoals Boogaard zegt. Radiateur eruit, stuurhuis eruit en alles losmaken. Is niet echt moeilijk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoals Bogaard schreef, het is NIET mogelijk om de motor zonder versnellingsbak uit te bouwen. De hele unit motor en bak moeten er samen uit als de motor uit de wagen moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als het niet anders is dan is het zo! Het werkplaats handboek spreekt ook over alles eruit. Ik dacht misschien is er een trucje. Mijn aandrijfassen zijn net vervangen voor aftermarket van Citart ( dus die zitten juist goed vast (natuurlijk netjes met loctite) zoals het hoort en mijn stuurhuis is ook net vervangen voor een gereviseerde van citrotech. Zit niet echt mee, zeg maar!
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het is met 2 man een dagje werk. Komaan! pak dit op!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor de reacties, we gaan er mee aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Succes. Leuke klus man.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:het is met 2 man een dagje werk. Komaan! pak dit op!
Een dag met z’n tweeën? Nee man, dat deden we toch veel sneller! 2 man, om 8 uur beginnen en voor de lunch staat het hele zwikkie netjes naast de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De Zwarte Dame schreef:(natuurlijk netjes met loctite) zoals het hoort
Had ik toch altijd begrepen dat je de helft van de Goujons/Draadeinden met Loctite vast moet zetten voor het gemak van de montage, de andere helft zonder en dan de moeren met 105-130 nm aantrekken ZONDER loctite. Dan kun je het ook weer eenvoudig loshalen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:bogaard77 schreef:het is met 2 man een dagje werk. Komaan! pak dit op!
Een dag met z’n tweeën? Nee man, dat deden we toch veel sneller! 2 man, om 8 uur beginnen en voor de lunch staat het hele zwikkie netjes naast de auto.
Met twee man een koppeling vervangen op één dag hebben we dikwijls gedaan !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Citroensmgz schreef:De Zwarte Dame schreef:(natuurlijk netjes met loctite) zoals het hoort
Had ik toch altijd begrepen dat je de helft van de Goujons/Draadeinden met Loctite vast moet zetten voor het gemak van de montage, de andere helft zonder en dan de moeren met 105-130 nm aantrekken ZONDER loctite. Dan kun je het ook weer eenvoudig loshalen.
Er zijn verschillende types Loctite met verschillende sterktes
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Een oud spreekwoord luidt: “Met twee vrouwen wordt de doorlooptijd van een zwangerschap geen 4,5 maand” .
Oftewel: als je met twee man aan een auto sleutelt moet je goed op elkaar en op de klus ingewerkt zijn wil het niet contra-productief qua snelheid gaan werken.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Merkwaardige vergelijking.
De Citroen DS heeft een linker en een rechter kant. Als de een aan de linkerkant alles loshaalt en de ander aan de rechterkant, loop je elkaar niet in de weg en als beide monteurs/beuners verstand van zaken hebben en voldoende ervaring, gaat het een keer zo snel.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies wat Han S zegt. Gaat als een speer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste