2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
LHS versus LHM en nog wat
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 14 augustus 2020 09:10 AM
  [ # 16 ]

Ik weet dat de olie niet zomaar om te zetten is, is meer dan een paar rubbertjes ....

Dus het heeft wel wat impact, zal bv een groen / laatste versie stuurhuis op moeten, dus 100% origineel is het niet.
Scharnierleiding bij achterwielen wil ik ook vervangen met een ombouwset, lijkt mij een goede upgrade.
Schakeldeksel en blokhydroliek geen idee, (Citrotech doet ze niet) iemand die deze op een andere olie omgebouwd heeft?

Dat de olie inderdaad steeds meer een probleem wordt vind ik wel een dingetje, vandaar het topic en de vraag naar alternatieven.
30 euro de liter begint toch aardig op te lopen…

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 14 augustus 2020 09:59 AM
  [ # 17 ]

Ik weet dat Rob Lageveen indertijd plantaardige olie in de ID van, ik dacht,  zijn moeder had gedaan. Met koud weer moest het eerst wat warm worden maar hij was er verder over te spreken. Volgens mij koolzaadolie.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 14 augustus 2020 10:10 AM
  [ # 18 ]

Is het niet zo dat rood systeem is uitgerust met scharnierende remleidingen achter en dat deze relatief vaak lekken? Er zijn vervangende slangen.

en is rood systeem altijd voorzien van deelbare bollen met demontabele schokdempers? Deze hebben een andere veerkarakteristiek. Of zijn deze demontabele schokdempers ook gemonteerd bij LHM?

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 14 augustus 2020 04:31 PM
  [ # 19 ]

De oudere dames zijn inderdaad aan de achterzijde met scharnierende remleidingen uitgevoerd. Het is een simpel maar wel gevoelig systeem. Ik heb jaren terug door Bliek te Apeldoorn de rubbertjes in het scharnier laten vervangen en nog geen problemen meer gehad. Gezegd moet, dat ik weinig kilometers maak. Heden wordt gekozen voor slangen. Dit zal vast en zeker betrouwbaarder zijn. Maar het origineel heeft ook wel wat.
Rood systeem heeft altijd deelbare bollen en demontabele schokbrekers gehad. De demping is in de loop van de jaren wel aangepast.  Ook bij LHM-autos zijn deelbare bollen en demontabele schokbrekers toegepast. Op enig moment zijn het vaste schokbrekers geworden en nog weer later gelaste bollen.  In het algemeen zijn de dempingskarakteristieken in de loop der tijd aangepast aan de kwaliteit van de wegen en daarmee stugger.

teveel citroenen

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 14 augustus 2020 04:55 PM
  [ # 20 ]

alle bovenstaande opmerkingen van Wim komen exact overeen met mijn ervaringen.

Profiel  
 
tomatoes4all
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 20-03-2019

Gepost: 17 augustus 2020 06:05 AM
  [ # 21 ]
Citroenuden schreef:

Ik weet dat de olie niet zomaar om te zetten is, is meer dan een paar rubbertjes ....

Dat de olie inderdaad steeds meer een probleem wordt vind ik wel een dingetje, vandaar het topic en de vraag naar alternatieven.
30 euro de liter begint toch aardig op te lopen…

Gewoon DOT4 remvloeistof gebruiken en ieder ander jaar vervangen, dat gaat al jaren goed. Als je het echt netjes wilt doen voeg dan 5% wonderolie toe voor een betere smering. Remvloeistof kost weinig en is overal verkrijgbaar. Een nadeel is dat het goed werkt als verfverwijderaar als je systeem lekt en is een akelig goedje om aan je handen te hebben tijdens het sleutelen ...

Maar was Der Fransoze in Duitsland niet bezig met de ontwikkeling van een LHS vervanger?

Groet, Erik, Victoria, Australia.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2020 08:32 AM
  [ # 22 ]

LHS is net zulk tering spul als Dot 4 dus dat maart niet uit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 17 augustus 2020 08:57 PM
  [ # 23 ]

Ik ga toch een serieuze poging doen / plan maken om alles om te bouwen.
Alles ligt nu van de auto dus er is geen beter moment. Zal wel wat extra werk gaan opleveren, maar dat heb ik er wel voor over.

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook