Als jij ze niet gedemonteerd, dan zal ik het wel geweest zijn. Kan me niet herinneren dat er iets tussen zat. Kijkend op de onderdelentekening op de Chyparse site:
https://ds21.eu/xcart/sloten-grepen-c-28.html
zie ik ook niets dat er tussen hoort te zitten.
Ik kon het ook niet vinden. Zie wel vaak roest om de slotjes zitten. Vandaar mijn vraag. Heb je trouwens al een ds terug Eric?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Onder de inliggende deurklinken zat een dun laagje rubber. Het zou me verbazen als dat bij de slotjes niet zo hoort. Het is ook om spanningscorrosie te voorkomen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
cxj schreef:Ik kon het ook niet vinden. Zie wel vaak roest om de slotjes zitten. Vandaar mijn vraag. Heb je trouwens al een ds terug Eric?
Zaten/zitten de slotjes in de originele beige deuren er niet meer in? Dat zijn de slotjes die bij de sleutels horen die bij de auto zaten. Hetzelfde geldt voor het slot van de kofferbak. Het originele slot zit in de beige kofferklep.
En nee, nog geen andere DS. Nog steeds veel aan het werk in het buitenland en onvoldoende tijd om aan een DS of andere oude citroën te besteden. Komt wel weer, maar later.
Ben begonnen met de ruiten te monteren. Omdat ik geen zin heb om ze er later weer uit te halen heb ik maar direct nieuwe kunststof geleiders gemonteerd. Nu mijn vraag t.o.v het afstellen. Het is wel duidelijk hoe en wat de bedoeling is van de stelmogelijkheid. Echter, de bovenkant van het raam raakt als eerste het rubber. De ruit komt dus duidelijk onder spanning te staan als de deur in het slot valt. Ik heb het maximaal afgesteld zodat de bovenkant zo ver mogelijk naar buiten staat. Is dit de consequentie van het gebruik van nieuw kunststof? Kan me namelijk voorstellen dat als het kunststof enigszins versleten is je dit probleem niet hebt.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij moet onder spanning staan. Anders gaan ze open staan bij 100 km/uur en hoger…
Onder de klink zit een plastic pakking. Onder de slotjes zit niks..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank je wel. Gelukkig. Ik was al bang dat ik weer met de deuren zelf aan het afstellen moest.
Inmiddels een paar maanden verder. Het eind komt in zicht. Alhoewel, met een oude Citroën ben je nooit klaar.
Alle deuren zijn opnieuw afgehangen, sierlijsten er allemaal op. Interieur gemonteerd inclusief nieuwe vloerbedekking. Alle lampen en bumper er op. Ben nu aan het kijken naar de juiste plek voor het langwerpige type plaatje ds 23 op de kofferdeksel. Weet iemand hier de maatvoering van?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hebben ze bij de club geen mal,volgens mij wel.
.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Volgende dingetje waar ik graag goede raad bij zou kunnen gebruiken.
De hoes van de aandrijfas aan de bakzijde is bij mij gescheurd. Nu heb ik aandrijfassen van het oude type met ronde ashoezen. Het tripoidehuis zit vastgebout aan de remschijf.
Als ik de 6 bouten van het tripoidehuis los draai kan ik de as een stukje naar buiten trekken. Het tripoidehuis kan ik niet door de opening in de fusee trekken. Daar is hij te groot voor. Nu mijn vraag: kan ik het tripoidehuis demonteren om zo de as door de fusee te kunnen trekken. Ik heb namelijk geen poelietrekker bij de hand en wil met de as naar de specialist gaan om de tripoide te laten verwijderen om er een nieuwe hoes op te kunnen zetten.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om de aluminium tripoidehuizen van de assen te krijgen moet eerst het tripoidekruis los dat op de as geperst zit en dat lukt meestal niet zonder een trekker. Je kunt ook de assen met de fusee en al demonteren en bij de specialist brengen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is een duidelijk antwoord. Dank je wel. De fuseekogels en ophanging loshalen, is dat een beetje te doen?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jawel, het zijn drie moeren per kant: stuurarm, fuseekogel onder en fuseekogel boven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je kan de fusee ook meenemen?
Wel vreemd dat een 23 nog het oude model aandrijfassen heeft…
Voor zover ik weet heb je wel een speciale trekker nodig om de 3poot eraf te trekken
Nou spuit 11…
Die kogels kunnen wel goed vast zitten trouwens…
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor de fusees en de stuurkogel heb je ook trekkers nodig. Zoek maar even op kukko in het forum. Simpeler is om een driepoot trekker te kopen of te lenen en de tripoide eraf te trekken.
deze bijvoorbeeld:
https://www.gereedschapcentrum.nl/teng-tools-sp32215q-poelietrekker-3-armen-m20-x-2-x-210mm-160-x-211-x-150mm.html
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>