2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
plaatsen priseas keerring en afgezaagde priseas?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2020 08:53 AM
  [ # 16 ]

Wist je dat je dat een auto met een lange bak ook een hoger fiscaal vermogen had? Bij de xantia zat er 1 fiscale pk tussen BL en BC Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 augustus 2020 09:23 AM
  [ # 17 ]

Ja, daarom in Frankrijk ook vaak de keuze, en andere bakken dan voor export, maar toch bedankt om het te melden !
Bestaat nog: Ik heb een C6 2.2 HDI met 120KW, niet met 125 kW, speciaal voor België....

Trouwens: Waarom hadden vooroorlogse Franse auto bijna ALLEMAAL lange slag motoren ? : Dan bedoel ik echt een slag van 100 mm voor een 1300/1500 cc. 
Omdat voor de oorlog het zuigeroppervlakte een belangrijk onderdeel was in de berekening.van de fiscale PK’s, niet de cilinderinhoud…. overblijfsel uit de stoomtijd?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 augustus 2020 11:45 AM
  [ # 18 ]

Interessant!
Ik dacht eigenlijk dat het meer te maken had met de kwaliteit van de benzine.
Dat je met een lagere compressie (dus lager RON) toch een groot slagvolume kan krijgen.
Maar dat klopt dus niet? (eigenlijk best een grappige vraag als je het over klopvastheid hebt Wink)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 augustus 2020 12:17 PM
  [ # 19 ]

Langeslagmotor heeft in principe niets te maken met compressie. Men is overgegaan op kortere slag om meer toeren te kunnen maken (in verband met zuigersnelheid).

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook