Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gaan we niet een beetje off-topic, heren?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
waterman schreef:Nielsje schreef:Ik vind het gewoon een ontwerpfout.
De hele cx zat vol met ontwerpfouten Niels. Sommige zijn nooit opgelost.
wel nee tis net hoe je er mee omgaat en met autos en merken vergelijken dan blijf je bezig betreft kwaliteit bij de een is bij de ander een plus of min en andersom ach weet je zijn ontworpen in de jaren 70 en 80 dat was toen best prima hoor.
kun je niet vergelijken met autos van nu. wel met andere autos van toen ach blijven er altijd verschillen ik vind persoonlijk de cx een fijne wagen zit goed in elkaar soms op de franse slag sleutelen maar zeg nu zelf tis voor dn hobby ee ,,,op t gemakkie
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
maartens schreef:Hoewel de dame nog steeds niet wenst te starten heb ik ondertussen een ander klusje gedaan: het rubber van de achterbumper herstellen. Waarom? Omdat het kan en ik mijn rubber strip niet erg netjes vond.
Zoals bekend zit er in het rubber een metalen strip. Als je die los probeert te maken breken de bouten af, zodat je eigenlijk het rubber niet van de rvs kunt scheiden.
Het is echter vrij makkelijk om te repareren:Je kunt vrij makkelijk de metalen strip uit het rubber verwijderen. Door met een Fein Multimaster of een dergelijk apparaat het rubber om de metalen strip heen weg te snijden:
De metalen strip is helemaal verroest en in mijn geval waren er slechts nog twee bouten niet afgebroken:
van een aluminium strip met slotbouten (waarvan je de kop wat vlak schuurt) maak je een nieuwe strip:
de strip past nu in het rubber, eventeel snij je met de Fein nog wat oneffenheden weg. Dan komt de vraag hoe je de strip vaststzet op het rubber. Dat blijkt simpeler dan je denkt. Bij de Gamma haal je een grondmof met gietrubber (of wat het ook moge zijn) en daarmee giet je de uitsparing vol. Ik had de strip daarvoor wel met parkertjes even vastgezet in het rubber.
Tip is wel om de bumper af te plakken zodat het gietrubber (is erg vloeibaar) niet op de zichvlakken van de bumper komt. Het gietrubber hecht zo goed, dat je gemorst gietrubber alleen door schuren eraf krijgt.
En als je dan ook nog (de laatste uit het clubmagazijn!) een nieuw bumperdeel hebt, dan ben je daarna natuurlijk helemaal het heertje
Hoi die hoi.
Heb je tijdens het gieten de strip nog in een mal
Gelegd…
Dit omdat de bumper iets rond is en de zijkanten niet helemaal recht (In de lengte) ik bedoel dus het rubber wat niet echt vorm vast is
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb zo’n grondmof wel eens gebruikt. Volgens mij is het epoxy.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooie oplossing ! Zo blijft die strip wel netjes zitten !
en de zijbumper delen… die zouden dan ook op dezelfde manier te bevestigen zijn. Die bollen ook ook bij roest van met inwendige metaal….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Top idee. Ik heb nog wel een stel rubbers liggen met hetzelfde euvel. Als het goed werkt is het natuurlijk een goede zet om dit bij alle rubbers zo te doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik was me aan het bedenken..
Dat je het geheel er ook op kunt lijmen.
Aan de randen van het rubber blijft ongeveer een cm zitten.genoeg oppervlakte dus om te verlijmen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Die stalen strip (of alu) op het rubber vast lijmen? Wellicht als je een goede lijm vindt, maar om een of andere reden heb ik meer vertrouwen in dat gietrubber. Lijm heb je in vele soorten, geen idee wat je precies zou moeten hebben.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik bedoel het rubber recht streeks
Op de bumper plakken
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Even iets delen met jullie.
Gisteren weer eens een flinke rit gemaakt en behoorlijk doorgereden. 140-150 op de snelweg.
Als ik vanaf die snelheid het gas loslaat dan begint tussen de 100 en de 90 er iets ‘te rommelen’. Het komt van achteren dus mijn gedachte was dat de uitlaat ergens tegenaan klappert. Als ik echter onder de auto aan de uitlaat trek en duw komt deze nergens tegen aan.
Iemand een idee?
Zijn er nog uitlaten voor een Prestige (geen Turbo) te koop? De einddemper heb ik nog niet zolang geleden vervangen maar het lange stuk naar voren kan ik op het internet niet vinden. Alternatief is de zaak er onderuit halen en na laten maken in RVS. Misschien een klusje voor deze winter.
Sommige CX-en hebben een flexibel deel tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat. Is dat zinvol om ook aan te brengen?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er zit toch altijd een flexibel stuk tussen…
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Inderdaad, daar hoort een flexibel gewoven metalen deel tussen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Nee, het schijnt niet altijd het geval te zijn.
M.i. staat in het werkplaatsboek wel een modificatie beschreven om een vaste aansluiting te wijzigen in een met een flexibel stuk ertussen. Dan moet je een stuk van de pijp afzagen en iets erop lassen….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry ...
Nog nooit gelezen/ gehoord
Als er geen flexibel stuk tussen zit dan breken of je bouten waar het uitlaatspruitstuk mee vast zit op het blok.
Of iets anders.
Het stuk zit boven de dubbele dwars verbinding van het subframe
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Wat betreft de uitlaat buis, ik heb begin dit jaar nog een buis + achterdemper voor mijn Prestige gekocht bij Winparts.
En de flexibel, mij staat er iets van voor dat de 2500 of toch zeker een deel ervan dat niet meer heeft.
Er zit een soort “kniegewricht” achter het motorblok, dit is ook zo bij de ie turbo.
De 2400 heeft idd zo’n geweven flexiebel en geen “kniegewricht”
Plaats anders eens een foto van de uitlaatbuis ter hoogte van de motor.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.