Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sunfield schreef:De Engine overspeed zit vast geknoopt aan de ontsteking.
Dus is er geen sprake van een beveiliging tegen een te hoge rijsnelheid, maar is het het toerental van de motor, die de unit laat schakelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik kan weinig functionaliteit vinden van de 12v-56805. Wel zie ik dat er 7 pinnen aan zitten en geen 4 zoals op het componenten overzicht te zien is.
Weet je waar de 12V-56805 gemonteerd zat?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dat onderdeel kan je zo vinden bij de CX basis, is voor binnenlicht tijdvertraging om uit te gaan, pas later na instappen.
Deze zit in de middenconsole tussen de voorstoelen. Dat claxon relais heeft dus niks te maken met de CC (alleen dezelfde vorm). Die inbreng van mij was verwarrend.
Heb destijds nog wat detail foto’s gemaakt van die losse CC delen. Die staan nog op mn harde schijf.
Op dit relais (blauw omcirkeld op die overzichtsfoto) staat: merk: Sato Made in France
Het nr staat op een sticker (dat is een beetje apart): EN5L-214
idd met 4 aansluitingen.
Misschien helpt dat in je zoektocht…
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Dit is zeker goede info. Hier komt het overrun signaal van de Ignition ECU en dat is de reden dat ik het relay niet kon vinden. Dus de manual van haynes presenteert misschien een oudere versie. Thanks.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus wat miste je nu…..
Dan snap ik het ook.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij zocht een niet bestaand relais. Het wordt binnen de ECU geregeld. Bij de oudere bouwjaren blijkbaar met een extern relais.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad. Ik ben nu helemaal compleet qua componenten en kennis (denk ik)
Het is nu een kwestie van testen en inbouwen.
Het missende component had te maken met oude en nieuwere versie.
De ‘85 versie gebruikt de ECU ipv het relay.