Afgelopen week met de bak bezig geweest ,lijkt nu al heel anders en ik vind het wel bij zijn leeftijd passen .
Nu nog spiegels er op zien te maken deze zijn wel modern van model maar goed zicht is toch net belangrijker dan oude uitstraling , probeer er een foto bij te plaatsen maar lukt me vanaf myalbum helaas nog niet.
Het is een tijdje rustig geweest rond deze auto maar 23 september moet ik naar de RDW en kijken of alles dan goed gaat ,zoja dan kan ik beginnen met opbouwen ,bak lijkt nu wel al aardig met hout er op ,nog een ander wiel er onder en nummerbord verlichting er nog op maken en hoesje om de hoofdremcilinder dan heb ik het denk ik wel klaar allemaal.
Morgen naar de RDW ,wel spannend ,wat moet ik er nog aan doen en verder registratie .
Maar gelijk om 8 uur dus geen lange dag wachten .
Nou vanmorgen naar de RDW geweest in Heerenveen , verder geen problemen gehad en hij krijgt nu dus mooi een Nederlands kenteken en heeft nu een eigen gewicht van 1980 mooi laag nog dus nu kan ik er verder mee dus wel blij vandaag.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Top, gefeliciteerd.
Alweer een Citroën vrachtwagen op NL kenteken.
Weet je het kenteken al? de BE serie zal wel bijna vol zijn.
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Top!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wow gefeliciteerd, 1980kg slechts, geweldig! Ook met enkel lucht gekeurd zeker
Je kenteken is trouwens BE-97-43.
Ik ben met eenzelfde project bezig maar dan ietsje moderner…
Die van mij was 2700 kg leeg, dus ik kan maar 800kg laden. Maar dat is genoeg voor een eend, Ami of Mehari…
Dank u allen ,hoe kun je zo snel al weten wat mijn kenteken is ,ik dacht dat daar meer tijd over heen zou gaan .
Maar hij is gekeurd gewoon met dubbellucht , ik heb er alleen voor gezorgd dat er niks op zit wat niet belangrijk is voor een kenteken dus geen kopschot , reserve wiel en rijplaten en ik heb wel een degelijke bak er op gemaakt maar met vrij licht gewicht hout dat is 28 mm dik maar sterk genoeg om er een auto op te zetten .
Nu kan ik straks beginnen met ombouwen naar diesel met deze motor op benzine rijden is ook niet echt voor de lol en een 6 cilinder diesel klinkt natuurlijk ook veel mooier al komt die uit een ander land.
Ik hoop nog zo,n 1300 kg over te houden met de andere motor er in dan kan er toch al vrij veel mee vervoert worden .
Die van jou vind ik ook wel heel leuk ,zie je hier in Nederland ook vrijwel niet maar voor inbouw van een andere motor toch iets lastiger al zal ik ook nog genoeg tegen komen maar heb vaker zo iets gedaan dus gaat vast lukken ,ze zijn er ten slotte in de zwaardere uitvoering ook geleverd met een 6 cilinder benzine
Gelijk even bij de rdw gecontroleerd en idd dat is mijn kenteken dat is dus vrijwel gelijk in gegaan ,ik denk dat ik nog niet eens thuis was maar dan kan ik de platen al vast bestellen en de verzekering bellen .
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
zweefie schreef:
Die van jou vind ik ook wel heel leuk ,zie je hier in Nederland ook vrijwel niet maar voor inbouw van een andere motor toch iets lastiger al zal ik ook nog genoeg tegen komen maar heb vaker zo iets gedaan dus gaat vast lukken ,ze zijn er ten slotte in de zwaardere uitvoering ook geleverd met een 6 cilinder benzine
Er rijdt er inmiddels al zo een in NL met een 6 cilinder BMW diesel met 143 pk, dus het kan wel…
RDW is inderdaad lekker snel met kentekens momenteel. Ik had em ook na twee dagen al.
Ik had vandaag het kenteken al ,ben wel heel benieuwd naar die met de BMW motor , weet je ook van wie hij is en of er foto,s van zijn en of die ook al diesel op kenteken is ,Ik ben met name benieuwd naar de constructie van de langsligger waar voor de schokbrekers aan zitten die zit eigenlijk een beetje in de weg ,is wel op te lossen maar daarom ook benieuwd hoe een ander dat gedaan heeft .
Met een BMW motor ook erg mooi natuurlijk maar ik heb de Mercedes al waar de motor uit moet komen en met alle toebehoren zoals mechanische pomp en normale automaatbak.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
De N serie, is een compleet andere vrachtwagen dan een u 23.
waarvan elk spreekwoordelijk boutje anders is.
zeer zeker het chassis.
Ik meen ook al dat het niet om een u23 ging ,zat nog in Frankrijk te kijken en daar stond nog een n met 6 cilinder perkins dus ruimte zal er zeker zijn.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Die advertentie op Le Bon Coin, bedoel je zeker.
Dat is een P serie, en dat is ook weer een compleet andere auto dan de N serie.
Het enige wat de N en P gemeen hebben is de cabine.
En in een P zit een 6 cilinder 5 liter blok, benzine of diesel, geen Perkins.
Maar plek is er dus wel.
Een 5 liter blok is wel een mooie basis maar ik weet niks van die types , kan van de U23 ook best zijn dat het chassis van een zwaardere ook weer anders is ,bij de 6 cilinder staat de cabine wel iets hoger ,mag ook best wel want de mijne is eigenlijk best wel laag maar we gaan het zien vandaag eerst de motor maar uit de Mercedes en dan denk ik haast eerst maar eens passen als de motor van de U23 er uit is.