Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Meer Franse merken hadden 3/8"x24 UNF draad voor de remleidingen. Mijn 504 uit 1972 had dat ook, tot grote verwarring van de automaterialenhandel. Als ik dan onderdelen op het juiste onderdeelnummer bestelde kreeg ik vaak toch de latere metrische versie opgestuurd; Peugeot is bij de 504 als ik mij niet vergis eind jaren zeventig op metrisch overgestapt. Mijn J7 (uit 1974) heeft dan wel weer gewoon een volledig metrisch remsysteem.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ils sonts fous, ces Gaullois
Zo, weer een vruchtbaar dagje.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het wordt nog steeds mooi, zo te zien
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ben net een pitbull, als ik me ergens in vastbijt laat ik niet meer los en het komt helemaal goed met deze bus.
Maar zoals altijd is het veel meer werk dan je had ingeschat.
En het meest bizarre vind ik dat deze vrij simpele bus straks twee tot drie keer zoveel waard is als de sublieme Jaguar, welke technisch gezien veel mooier in elkaar zit. Neem alleen al de achterwielophanging van zo’n XJ6, komt zo uit de racerij vandaan.
Onbegrijpelijk, de DS zie ik al naar de 60 mille gaan voor een echt mooie en goede, de HY wordt erg duur, de Peugeot J7 vliegt omhoog, de Estafette gaat al over de 10 mille voor een goede, maar de Jaguar XJ6 blijft maar hangen daar beneden en het is echt een mooie en technisch interessante auto, die ook nog een prima rijdt. Het enige nadeel is zijn vreselijke dorst.
En laten we het niet hebben over de VW T1, want daar snap ik helemaal niks van.
Ik ga morgen weer een tijdje lassen.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Cult Han, cult….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En rages… Als die foodtruckhype weer overwaait zit iedereen daar met die overpriced busjes…
Vanorgen nog even bezig geweest, vanmiddag andere bezigheden gehad.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Wat een klus.. Zijn de kratjes inmiddels leeg?
Zo, lekker bak en braadklusje. Jammer dat ik het nu pas zie: het lijkt erop dat je al bijna weer klaar bent!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Respect weer hoor Han! Heb je nog geen commentaar van de buren gehad op dat open lucht restauratiebedrijf van je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hahaha. Ik dacht ook al bij sommige foto’s: Je zult er maar naast wonen…
Ik heb aan de ene kant jonge buren en die maken in het weekend regelmatig lawaai als de vriendenclub achter het huis aan het zuipen is. Door de week werken ze, dus kunnen ze geen last van me hebben.
Aan de andere kant woont een echtpaar dat een jaar op 35 geleden uit Sri lanka is gevlucht, heel aardige mensen en die werken ook beiden.
In het weekend doe ik klusje welke geen lawaai maken, dus slijpen en ander lawaai doe ik alleen tijdens werkdagen.
Dus houd ik rekening met den medenmensch en wil geen last veroorzaken. En als ze last van me hebben komen ze dat wel melden, want zo werkt het wel in Westfriesland, niet draaien, recht door zee.