Je bent lekker bezig Derk. Mooie klussies hé?
Er zijn er voor minder op de sloop geland…
Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, maar dit is wel ook weer zo’n beruchte roestzone van de 02-serie.
Tegenwoordig laat niemand zich hier meer door tegenhouden; de vraag is immers ook niet óf het zover is, maar wanneer… De meesten jassen er compleet nieuwe binnenschermen in met daar dus de veersteun kant-en-klaar in. Soms wordt eigenlijk de hele koets beneden de stootlijsten vervangen
Dan is dit voor mij veel leuker om te doen. Ik vind ‘t althans wel leuk werk om zelf inzetstukjes te fröbelen en de boel er dan weer een beetje netjes uit te laten zien. Hoewel er gerust nog een boel bij te leren is (maar dat is de fun ook eigenlijk).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi werk weer.!!!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Meer gaten, meer platen!
Dat bovenhands lassen in kleine ruimtes blijft naar wat mij betreft. Je hebt bij het minste je toorts vol zitten, gewoon omdat je geen gunstige houding kunt maken. Maar soit. Alles klinkt weer lekker massief en het zit in ieder geval lekker doorgebakken vast (volgens de andere kant van het materiaal). Netjes maken, daar hebben ze weer ander materiaal voor verzonnen. En dat je op een bepaald moment met zoiets in onhandige hoekjes moet werken hoort er nou eenmaal bij.
Er moeten nog twee vulstukjes bovenin en dan een klein postzegeltje in het onderste schaaltje en dan houdt die veer zich wel weer op z’n plek. Blijft daarna nog over het anti-roest behandelen en afwerken van het hele gebeuren. Maar als dat klaar is, is het voor het zicht ook weer bijna ‘fabrieks’.
Anyhoo, het was nodig en het wordt er wel steviger van dan het was. En dat is het belangrijkste.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat doe je goed Derk, ik ben trots op je.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou alleen nog leren om m’n sokken niet in brand te steken met lasspetters, maar goed. Een kleinigheidje houd je altijd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En die spetters die in je haar landen…. Boven je hoofd lassen is RUK!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Penny Lane schreef:Nou alleen nog leren om m’n sokken niet in brand te steken met lasspetters, maar goed. Een kleinigheidje houd je altijd.
Derk
wollen sokken aandoen.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, nou ja, mooi degelijk tweedegraads verbrand is het nu toch al. Net precies waar je schoen en je sok elkaar tegen komen. Want in een vreemde kronkel van onderaf aan een auto lassen is op zich ook niet helemaal zonder risico.
Maar goed, je achterveren verspelen is ook niet zonder risico, dus qua kosten/baten op het gebied van pijn en verwonding kan het nog wel uit.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Brandwonden op vervelende plekken (voeten, kruin), dáár hoor je al die fabricators op YouTube nóóit over.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:
Maar goed, je achterveren verspelen is ook niet zonder risico, dus qua kosten/baten op het gebied van pijn en verwonding kan het nog wel uit.
Derk
Dat sowieso: Als die veer in een bocht weg was gesprongen…
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, de boel nog benetten en tegen roest beschermen en dan is dit gezien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat lassen boven je hoofd is idd wel een dingetje. Ik lag onder die auto bij 34 graden in de schaduw, met een dikke werkjas aan omdat je anders vol wordt gespetterd.
En die sokken is ook wel een probleempje, ik heb een werkoverall aan en laarzen en die broekspijpen over de laars. En dan echte lashandschoenen en een grote automatische lashelm en je bent vrij van brandblaren.
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De oplossing voor comfortabel lassen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwaterlassen
Geen hete spetters, geen smeulende spatten en geen brandblaren
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn