Prachtige beelden. Als ik heb goed zie zit er een zwarte correctie laklaag op de kleurlak, die deels afgeschuurd is en deels zichtbaar blijft en dus een vullende functie heeft.
Op de achtergrond staat een break op de brug in een beige/witte kleur. Bij die break lijkt vergeten om de hoekjes van de achterspatborden naast de rubber achterbumperblokken zwart te spuiten. Origineel zijn die hoekjes zwart. Bent u wel van plan om die hoekjes zwart te spuiten ?
1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club
De lak die je ziet is niet de kleurlak, maar de zoveelste laag epoxyprimer die bij benadering (RAL) de kleur vd aflak heeft. Dat zwarte is contrastlak, klopt. Dit was om de finesses vd vouw goed te krijgen. Voordat nu de kleurlak erop gaat, wordt alles nog een keer geschuurd en gaat dat zwarte er (ook) weer helemaal af.
Leuk dat je dat opmerkt m.b.t. die andere break. Ik heb dat dit carrosseriebedrijf reeds laten weten. Ze doen al decannia DS, en ook veel breaks, maar van dat zwarte driehoekje wisten ze nog niet. Nu dus wel, want ik ben daar wel scherp op, en jij dus ook…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ja, soms zie je een break die strakker is geworden dan af-fabriek en dan is men dat hoekje vergeten zwart te maken .....
Als je t weet zie je t direct, dat is de hand van Bertoni, die rubber blok en dat stukje in 1 vlak thuiszet.
Ander detail is dat sommigen een pallas smalle sierstrip monteren van de berline (dat past overal bovenop en onderaan het break plaatwerk behalve onderaan t achterspatbord want daar verschillen berlines en break te fors) en dan t stukje onderaan van dat spatbord niks plaatsen (bv de Prins Bernhard break, die verder overigens ook prachtig is). Maar dan houdt een lijn onderaan plotsklaps op ..... na de bijrijdersdeur. Als je t dan toch doet, dat verpallassen .....
T viel mij meteen op, gelukkig komt u er op tijd achter.
Nogmaals complimenten, ik hoop ooit dat niveau ook te halen.
1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club
En dan…...in de kleurlak….
Veel aandacht was er ook voor een strakke binnenzijde, het plaatwerk vd onderzijde en bovenzijde, dat zichtbaar blijft was behoorlijk gehavend, nu niet meer:
De binnenzijden vd schermen voor en achter zijn na de divers elagen epoxyprimer in een oversputbare bodyschutz gegaan en daarna in de kleur gespoten.
En de rest nog in de spuitcabine, klaar om in de kleur gespoten te worden:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Prachtig!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Zo netjes. Heel mooi. Bij mij zit aan de binnenzijde van de schermen een of andere zwarte puntige zooi dat je nooit schoon krijgt. Ga je de binnenkant van de schermen zo laten?
wow dat ziet er netjes uit!
gjvdh schreef:Zo netjes. Heel mooi. Bij mij zit aan de binnenzijde van de schermen een of andere zwarte puntige zooi dat je nooit schoon krijgt. Ga je de binnenkant van de schermen zo laten?
Ja, die blijft zo. Zijn div lagen epoxyprinmer, bodyschutz en 2K kleurlak. In alle holle ruimten en naden binnenzijde komt Mike Sanders vet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dat ziet er zoveel mooier uit dan die zwarte steenslag bescherming.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Prachtig resultaat!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er zeer goed uit!!!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heel gaaf!
Erg mooi zoals je alles aanpakt.
Ik heb gisteren de eerste 50 pagina’s van dit draadje gelezen, het is meteen een soort draaiboek voor m’n 23ie project (dank je, erg leerzaam).
Mag ik een vraag stellen over hoe je het chassis behandeld hebt?
Als ik het goed lees:
Voor de onderzijde bodem RX5 / RX10 (dat ben ik ook van plan) maar op de bodem aan de binnenzijde gebruik je 2k epoxy primer, daarna RX5 ((bij de naden) en daarover weer 2k autolak.
Twee vragen; hecht de 2k autolak op de delen waar RX5 zit (bij de naden), en waarom heb op de binnenzijde niet ook helemaal met RX5 / RX10 behandeld?
En de motorkap nejes op zijn plek:
Vragen mbt RX5/10 of 2K epoxy: eigenlijk domweg voortschrijdend inzicht icm het gegeven dat er in het interieur nog bekleding gelijmd moest worden. Op RX kun je geen lijm aanbrengen, dat lost op. Op 2K kun je elke lijm aanbrengen. Vandaar.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Prachtig strakke glans.
Alle delen worden los in de aflak gespoten,
dat maakt de DS toch ook een uniek apparaat
.... waarbij opeens alle spuitstandaarden in gebruik zijn.
zal een lekker gevoel geven, bij mij in ieder geval ook.
1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club
Ja, inderdaad: alle spuitstandaarden in gebruik en dan kan hij maar een zijkant per keer doen…
Kan niet wachten tot ik er weer zelf mee verder kan!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection