En vandaag is de godin thuisgebracht…het verder opbouwen kan beginnen! Bij de lunch heb ik en luie stoel bij mijn auto gezet om te genieten van het fraaie uitzicht. Ik kan er uren naar kijken…. Bij elke lichtinval komt het bleu camargue weer anders uit de verf. Je zou denken dat het gewoon babyblauw is, maar die malle Fransen hebben er oker aan toegevoegd, dat geeft hele interessante kleurschakeringen en warmte. Net als het gris rose waarmee het mijns inziens fantastisch combineert.
En weer op haar vertrouwde plek, boven de poetsbrug:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat moet toch een geweldig gevoel zijn als je het eindresultaat eindelijk thuis hebt staan. Echt prachtig werk, ik zou ook in een luie stoel er naar gaan zitten kijken. Geniet ervan, doe ik ook vanachter mijn scherm!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Precies Maarten, je verwoordt het gevoel correct!!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Prachtig!!
Nu voorzichtig opbouwen, en niet al te hard balen als je toch een klein krasje maakt bij het opbouwen. ( Het is mij nog nooit gelukt om een vers gespoten auto op te bouwen zonder een klein krasje te maken)
Is de keienvanger er los bij?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geweldig mooi!!!
Maar om op de reactie van Egbert terug te komen…
Hoe kan het dat de fabriekslak..
“Harder” is dan de lak van de schadehersteller of restaurateurs…
Als je ziet hoe in de fabriek de losse onderdelen worden gemonteerd ..
En hoe snel er bij ons een beschadiging komt bij het monteren….
Voor de rest succes met opbouwen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Heel fraai , suc6 !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Alle sluitlijnen, maar met name de motorkap/voorspatborden: perfect!!!
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Inderdaad een fantastisch gezicht, het kale plaatwerk. En de kleur is echt fantastisch op een Break. Daar kun je inderdaad uren naar kijken. Bijna zonde om hem af te bouwen
De keienvanger vandaag opgehaald. Hulde aan de plaatwerker en spuiter want het is een originele, stalen. Het voordeel was: roestvrij, het nadeel was: een zwaar leven achter de rug met veel averij…
En dan zoveel mogelijk met NOS-spullen opbouwen….! Ik begin met een herhaling van het DS-TT-filmpje dat Egbert c.s. hebben gemaakt.
Egbert, dat wordt inderdaad een uitdaging… heb er wel een potje restant lak bij, maar die wil ik het liefst niet gebruiken. Nu is deze auto vanaf het staal met 2K Glasurit lakken opgebouwd, dus in principe net zo hard als destijds af fabriek (itt moderne rotzooi).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat zal inderdaad genieten worden,om alles op te bouwen met nos materiaal of tot nieuwstaat gebrachte onderdelen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik je een tip mag geven, uit eigen ervaring: laat de auto een paar weken staan voor je gaat beginnen met opbouwen. Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat “verse” lak veel sneller beschadigd raak dan lak die een tijdje heeft kunnen doorharden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mee eens!!!!
Maar da’s zeer moeilijk in de praktijk
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Geweldig mooi
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Mee eens!!!!
Maar da’s zeer moeilijk in de praktijk
VgF
Ja, dat is heel lastig. Toch de moeite waard, het maakt de eindmontage een stuk minder stressvol.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tip: zet hem in de was. Scheelt veel krassen.