De linker remklauw voor is aan het lekken gegaan. De rechter had ik onlangs al vervangen, voor een exemplaar welke ik had gereviseerd. Koste mij 3 dagen om daarvan de 2 bouten los te halen.
De bout van linker remklauw waar men het makkelijkst bij kan, die heb ik los kunnen halen. Door middel van een zelfgemaakte hefboom. Maar de bout onder het subframe is een nieuwe uitdaging. Iemand misschien een handig idee tip of truc, om deze los te halen?
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb het niet zo goed meer voor de geest, maar misschien met dopsleutel en een aantal verlengstukken door de uitsparing waar de aandrijfas ook doorheen gaat?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Probleem voor die bout is er is geen ruimte voor een dopsleutel, alleen een ringsleutel of steeksleutel.
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
De onderste 2 motorsteunbouten losmaken en dan de motor zoveel als maar mogelijk is naar rechts trekken?
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik heb zelf nog niet eerder een remklauw op de auto losgehaald, maar is het een idee om de aandrijfas eronderuit te halen en zo ruimte te creeeren van onder af?
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
GS1970 schreef:...aandrijfas eronderuit ... halen…
zou ik niet doen, losmaken en vooral het goed vastzetten is echt de hel met de kans dat je het niet goed genoeg vast zet en de boel loskomt tijdens het rijden. Of je moet een brug hebben en/of de juiste speciaalgereedschappen, dan kun je een poging wagen.
Begin dit jaar de klauwen bij mbender losgehaald, het is inderdaad best een tijdje pielen met een ringsleutel
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Het is gelukt. De truc is de verwarmingsbuis te verwijderen. Steeksleutel 17 korter maken. En dan met een stuk hout die voorbij gaat aan de bedrading, op de steeksleutel zetten. En dan met een dead blow hammer er op slaan.
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tegenslag wakkert de creativiteit aan!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Speciaal gereedschap, 50 jaar na de introductie: Wie had dat gedacht . Wat daarnaast altijd helpt is “Patience de Provence”. Het laatste is vrij vertaald dat geduld tijdens iedere klus aan een GS/GSA een extra speciaal gereedschapje is. Dus geen geratel maar slagje voor slagje ringsleutelen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
MiGS schreef:GS1970 schreef:...aandrijfas eronderuit ... halen…
zou ik niet doen, losmaken en vooral het goed vastzetten is echt de hel met de kans dat je het niet goed genoeg vast zet en de boel loskomt tijdens het rijden. Of je moet een brug hebben en/of de juiste speciaalgereedschappen, dan kun je een poging wagen.
Begin dit jaar de klauwen bij mbender losgehaald, het is inderdaad best een tijdje pielen met een ringsleutel
Aandrijfas los en vast heb ik inmiddels al heel wat keren gedaan, en nooit problemen gehad en ook niet echt moeilijk. Bij vastzetten loctite 243 gebruiken en ringsleutel 14 tegen het subframe en aan het wiel hangen. Zit muurvast en nog nooit losgelopen. Inmiddels een routineklusje…
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
mexced schreef:Het is gelukt. De truc is de verwarmingsbuis te verwijderen. Steeksleutel 17 korter maken. En dan met een stuk hout die voorbij gaat aan de bedrading, op de steeksleutel zetten. En dan met een dead blow hammer er op slaan.
Prachtig!