Ik ben op zoek naar een nieuwe radiateur voor mijn 1982-er 20 TRE. Overal zie ik “niet leverbaar” Iemand suggesties?
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Laten repareren.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Nee man, de douvrin blokken werden volgens mij standaard geleverd met radiateurs met kunststof bakken, das niet te repareren.
Gewoon rondje cx specialisten bellen, die hebben ze gewoon liggen. De club ook wel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb denk ik nog wel een nieuwe voor een 22trs liggen.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
AVA CN2005 ,..............
Dit is een passende radiator voor jou CX en hier en daar nog beschikbaar.
Google is your friend
Ava heeft ze nog in productie.
De AVA CN2005 is een bredere radiateur dan de 20RE origineel had.
De smalle versie is slecht/niet verkrijgbaar. Bij de club hebben we enkel nog gebruikte exemplaren liggen van de smalle radiateur. CX basis heeft een ombouwset om een brede radiateur te plaatsen.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Dan kan je volgens mij de AVA CN2004 nemen,....... maar zo ver ik weet is de “bredere” versie zonder al teveel problemen te monteren.
In 22TRS gaat dat zonder problemen.
De bredere heeft de onderste slang aansluiting op een andere plaats dan de smalle versie. Vandaar dat cx basis een verlengbuis met wat bijbehorend slangenwerk aanbiedt.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De AVA CN2004 is inderdaad de juiste voor een CX20, maar je plaatst beter de AVA2005 die is inderdaad breder en daar heb je de verlengbuis en onderste slangen van een 22TRS voor nodig.
De smalle radiator in de CX20 is wat krap qua koelcapaciteit,Citroën zelf schreef voor dat deze moest vervangen worden door de bredere radiator (van 22TRS/25D/25GTi) bij het plaatsen van een trekhaak.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Dank je voor deze nuttige info (vooral ook de verschillen tussen smalle en bredere exemplaren). Dat wist ik nog niet.Ik ga nog mar verder Googlen.
Inderdaad gewoon een brede erin zetten. Twee fans meteen, kan er een laag/hoog toerental schakeling in en dat is wel zo rustig
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nielsje schreef:
radiateurs met kunststof bakken, das niet te repareren.
Dat is wel te repareren hoor. Ook bij kunststof zijkanten kan een nieuw koelblok in worden gezet. Het is alleen afhankelijk van de leeftijd/kwaliteit van het kunststof of het kan. Op een koperen radiateur kan 100% garantie worden gegeven dat het goed is, op kunststof wat minder. Maar het wil wel.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik heb er nog 1 liggen
geen splinternieuwe maar wel een goede
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Hoi Prowl, stuurde je een PM
ChrisB schreef:Nielsje schreef:
radiateurs met kunststof bakken, das niet te repareren.
Dat is wel te repareren hoor. Ook bij kunststof zijkanten kan een nieuw koelblok in worden gezet. Het is alleen afhankelijk van de leeftijd/kwaliteit van het kunststof of het kan. Op een koperen radiateur kan 100% garantie worden gegeven dat het goed is, op kunststof wat minder. Maar het wil wel.
Echt waar? Ik heb altijd begrepen dat het niet de moeite waard was. Veel werk, geen garantie op een goed eind resultaat en euro-technisch gezien niet verantwoord. Zeker voor CX-en zijn brede radiateurs met kunststofbakken in goede staat nog prima te vinden vanaf een euro of 50.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!