Han S schreef:Dus houd ik rekening met den medenmensch en wil geen last veroorzaken. En als ze last van me hebben komen ze dat wel melden, want zo werkt het wel in Westfriesland, niet draaien, recht door zee.
Zo doe ik dat ook want uiteindelijk moet je met elkaar leven en dus met elkaar rekening houden.
Wat ook heel erg helpt voor het wederzijds begrip is uitleggen waar ik mee bezig ben en waarom.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik denk ook wel dat als de buren zien dat er voortgang in zit er veel meer begrip is.
Als de hele tuin vol ligt met halve auto’s is het begrip gauw verdwenen.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mooie klus. Ik denk dat de Estafette wel wat zwaarder is geworden gedurende deze restauratie
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Valt mee hoor, is een kilo of vijf nieuw plaatwerk bijgekomen, maar een paar kilo’s roest naar de kliko verhuisd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jemig de pemig Han, hoeveel m2 vers staal heb je er al in zitten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tot nu toe ongeveer twee m².
Zo, dat was ongeveer het laatste lasklussie, hij is nu rondom weer keihard en morgen gaan we eerst de wielkasten eens flink in de zwarte smurrie zetten. Dan gaan de assen er uit voor nieuwe hoezen, vervolgens gaan we de remmen in orde maken en dan gaat hij naar beneden op zijn bandjes staan.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat een mijlpaal, chapeau.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat heb je rap gedaan Han, chapeau!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, dat is erg lekker op een werkstuk terugkijken met een koud biertje erbij lijkt me
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In de tjetsmurrie, zwarte bagger.
Als je even goed kijkt zie de bovenste en de onderste fuseekogel en beiden hebben een rechte stomp. Gewoonlijk is dat een conische stomp welke in een conisch gat past en met een grote moer wordt vastgehouden. Bij deze Renault is dat anders, die rechte stomp zit in een gat waar hij precies in past, je ziet dat in dat metalen deel waar de remankerplaat aan vast zit en waar de aandrijfas doorheen zit. Je ziet een klein gaatje en daar gaat een spie doorheen welke de fuseekogel op zijn plek houdt, ongeveer net zo als bij het trapstel van een fiets. Daar houdt ook een spie de trapper stevig op de trapas. Mooi systeem van Renault, want je draait het moertje er af, slaat de spie er uit en het spul komt zo los van elkaar. Nu nog even uitzoeken hoe de aandrijfas aan de versnellingbak kant vast zit.
En je hebt gelijk het embleem ook kunnen gebruiken.
Heb er hier ook zo verschillende, vooral die met een boutkop zijn handig, lekker het schroefmachientje op gebruiken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Best wel een lastig klusje, maar het is gelukt, beide hoezen van de linker aandrijfas vervangen door nieuwe.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is de onderdelenvoorziening voor zo’n Estafette een beetje bruikbaar eigenlijk?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!