Heb even voor je gezocht en dit gevonden:
windows https://map-update.dspp.awsmpsa.com/installer.exe
mac https://map-update.dspp.awsmpsa.com/installer.dmg
Let op, dit is voor de DS auto’s niet voor Citroën
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
erikie schreef:voor mij werkt die software niet, geeft altijd aan dat er geen updates zijn. Terwijl mijn firmware (nog steeds niet ge-update) 2 jaar oud is.
Mijn auto gaat vrijdag eerst terug naar de garage omdat er een probleem met de derde versnelling is
De laatste map versie voor de c4p die ik heb is de 17. Via het forum. Met de app krijg ik ook niks. Ik begrijp niet dat @citroennl niks publiceert en zo terughoudend is, . Net via de chat gevraagd, maar de agent wist het ook niet. Armoe troef.
Ik heb zelf de 18 geinstalleerd, dat is niet zo moeilijk. Het duurt alleen lang. Waarom zet je de 18 niet zelf erop?
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
De 18 moet ik nog doen. Daar heb ik , door omstandigheden, nog geen tijd voor gehad. En ik heb in eerste instantie ook nog effe gewacht om te zien of die via de app of via mijn citroen(be) aangeboden werd. Gaat tzt wel gebeuren, de 18erop zetten.
Voor mijn DS7 was er dus een Wave3 kaartupdate.
Maar na lezen van deze post https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=7654&sid=27bbb6ab65112c12f1ceb0ab534bc18a
zou het zo zijn dat Wave3 is/wordt uitgefaseerd en vervangen dor Wave4.
Ik heb de gok genomen en de Wave4 firmware + kaart update uit dat bericht gedownload, op een USB stick geplaatst en de auto aan de update gezet.
Korte conclusie: Update geslaagd. Ik heb op mijn DS7 nu een Wave4 Firmware met versie 8 kaarten van 21/5/2020.
Na een herstart zie ik verschilen in de navigatie software en -kaart, nog geen rij-ervaring. Ik hoop ook dat de snelheids signalering is ge-update (mss zelf de NL tijdschijven??).
Opmerkingen over de update procedure:
1. De Update is 21GB. Ik had aleen een 64GB USB stick. Die kun je niet op FAT32 formatteren (FAT32 = max 32GB). Dus mbv een partitiemanager een 25GB partitie aangemaakt en die op FAT32 geformatteerd. dat werkt!
2. Ik had geen zin om de auto een uur ofzo stationair op de oprit te laten draaien. En ik wilde ook niet een uur zonder navigatie etc rijden. Dus (zoals elders beschreven) een acculader geleend en aangesloten om te voorkomen dat de auto in ECO-modus gaat. DAT werkte dus niet. Ik *denk* omdat het een slimme acculader is en die gewoon ziet dat de accu van de auto vol is en vervolgens niet meer (of alleen druppel) laadt. Ik verwacht dat je een ouderwetse acculader moet hebben om deze truuk uit te voeren.
3. De update (firmware en alle kaarten) duurde ruim een uur. Met dank aan PSA heb ik dus de nodige onnodige grammen CO2 in de lucht geblazen. Maar dan weer wel de lucht gezuiderd van andere onreinheden met mn euro-6 (adblue) diesel
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
erikie schreef:Heb even voor je gezocht en dit gevonden:
windows https://map-update.dspp.awsmpsa.com/installer.exe
mac https://map-update.dspp.awsmpsa.com/installer.dmgLet op, dit is voor de DS auto’s niet voor Citroën
Thx, deze werkt.
Ik heb em gedraait na mijn update naar Wave4 (zie boven) en dus komt de tool met melding dat er geen update is (en dat klopt nu wel).
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Heb net de firmware naar de laatste versie gezet, merkte nog geen verschillen maar moet er nog mee gaan rijden. Duurde ongeveer 25 minuten.
Het Citroen Update programma versie 0.1.24 (Windows) presenteerde vandaag een update naar versie 1.0.4. Deze geinstalleerd zonder problemen. Heb vervolgens gezocht naar een download link voor het installatieprogramma (.exe) door de link van de oude versie 0.1.24 te varieren, echter zonder success.
Nog geen verschillen gezien met de vorige versie van het update programma - mijn C3 blijft uptodate v.w.b. kaart (18.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2) en Nav software (21-08-25-12_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2). De nieuwe kaartversie 18 moet ik nog installeren als ik weer eens een langere rit maak.
Refererend aan mijn Wave3 naar Wave4 (en kaart naar versie update.
Ik merk de volgende verschillen:
1. Navigatie symbooltje (in touchscreen en acter het stuur) is nu wit (ipv rood)
2. Enkele touchscreen iconen (bijv die van welk type kaart je ziet) zijn gewijzigd
3. De kaarten bevatten nu de juiste dynamische snelheden in Nederland (autosnelweg tot 19u 100km/u en daarna weg afhankelijk 100/120/130)
Zie bijlagen voor twee foto’s van de touchscreen.
eDsuB schreef:Voor mijn DS7 was er dus een Wave3 kaartupdate.
Maar na lezen van deze post https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=7654&sid=27bbb6ab65112c12f1ceb0ab534bc18a
zou het zo zijn dat Wave3 is/wordt uitgefaseerd en vervangen dor Wave4.
Ik heb de gok genomen en de Wave4 firmware + kaart update uit dat bericht gedownload, op een USB stick geplaatst en de auto aan de update gezet.Korte conclusie: Update geslaagd. Ik heb op mijn DS7 nu een Wave4 Firmware met versie 8 kaarten van 21/5/2020.
Na een herstart zie ik verschilen in de navigatie software en -kaart, nog geen rij-ervaring. Ik hoop ook dat de snelheids signalering is ge-update (mss zelf de NL tijdschijven??).
Opmerkingen over de update procedure:
1. De Update is 21GB. Ik had aleen een 64GB USB stick. Die kun je niet op FAT32 formatteren (FAT32 = max 32GB). Dus mbv een partitiemanager een 25GB partitie aangemaakt en die op FAT32 geformatteerd. dat werkt!
2. Ik had geen zin om de auto een uur ofzo stationair op de oprit te laten draaien. En ik wilde ook niet een uur zonder navigatie etc rijden. Dus (zoals elders beschreven) een acculader geleend en aangesloten om te voorkomen dat de auto in ECO-modus gaat. DAT werkte dus niet. Ik *denk* omdat het een slimme acculader is en die gewoon ziet dat de accu van de auto vol is en vervolgens niet meer (of alleen druppel) laadt. Ik verwacht dat je een ouderwetse acculader moet hebben om deze truuk uit te voeren.
3. De update (firmware en alle kaarten) duurde ruim een uur. Met dank aan PSA heb ik dus de nodige onnodige grammen CO2 in de lucht geblazen. Maar dan weer wel de lucht gezuiderd van andere onreinheden met mn euro-6 (adblue) diesel
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Over de Eco-Modus:
Er zijn 2 redenen waarom de eco=modus aangaat: 1. Als de accuspanning onder een bepaald niveau zakt ( rond de 12.2 volt of zo dacht ik) en 2: Met een tijdslimiet: Na 30 minuten gaat hij automatisch aan. Dat laatste is ook een probleem, want het duurt nogal eens lang zo’n update.
Hoe voorkom je nu dat je Citroen in de Eco-Modus gaat:
- Zet hem met de Dagbox in “Schowroom Mode”: Dat is een van de BSI parameters: Je hebt “customer mode” ( gebruiksmodus), “park mode” om je auto langere tijd op een parkeerplaats te stallen ( bij sommige modellen kun je het stroomverbruik nog verder beperken door een zekering om te zetten in Park mode) EN “showroom mode” Dan blijft “alles werken” maar voor showroom gebruik: Je kunt met de auto “spelen” maar bijvoorbeeld niet starten. Kijk maar eens bij de BSI in de sectie reparatie en onderhoud.
Dat werkt alleen goed als je een accu-lader aansluit, want regel 1: Eco modus onder de 12.2 volt accuspanning blijft bestaan !
Als waarschuwing: Een druppellader is niet genoeg, je moet vrijwel aan de totale stroombehoefte van de Citroen kunnen voldoen.
Een kleine waarschuwing is op z’n plaats: Als je met Diagbox “zo diep” in de parameters duikt dan kun je per ongeluk ook wel wat fout doen! En is geen “weet u het zeker” vraag, de opdrachten worden wanneer mogelijk uitgevoerd, zelfs als ze onherroepelijk zijn. ( Je kunt bijvoorbeeld je sleutels wissen !).
Ik heb dat gebruikt om een RT4 en RT5 van een C6 te upgraden naar de laatste software en kaarten: Dat duurt ettelijke uren, daarvoor laat ik de motor niet lopen.
To err is human, not to err is divine.
Ehm, wat is n Diagbox?
Kun je die als consument ook kopen of is dat iets dat alleen garages hebben?
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Diagbox = Diagnose software van de Dealer.
Meer weten: Zoek maar eens op Diagbox in dit Forum.
To err is human, not to err is divine.
eDsuB schreef:Refererend aan mijn Wave3 naar Wave4 (en kaart naar versie update.
Ik merk de volgende verschillen:
1. Navigatie symbooltje (in touchscreen en acter het stuur) is nu wit (ipv rood)
2. Enkele touchscreen iconen (bijv die van welk type kaart je ziet) zijn gewijzigd
3. De kaarten bevatten nu de juiste dynamische snelheden in Nederland (autosnelweg tot 19u 100km/u en daarna weg afhankelijk 100/120/130)
Ik ervaar na de update van wave 3 naar 4 hetzelfde. Wij hebben als extra het gevarenzones abonnement. Bij wave 3 kon ik tijdens het toevoegen van een gevarenzone kiezen om wat voor gevaar het gaat, flitpaal, flitser ect. Sinds ik de wave 4 firmware heb kan dit niet meer, hij voegt dan direct een gevarenzone toe zonder te vragen welke soort het is. Ook is het mij opgevallen dat er een melding over de route half in het Engels in beeld kwam. Wellicht lost Citroën dit op met een volgende firmware update. Ik maak gebruik van het Citroën update programma. Toen ik nog wave 3 draaide gaf dit programma nooit meer updates aan. Sinds ik handmatig wave 4 er op heb gezet via het Peugeot forum, geeft het update programma wel weer netjes de updates weer. Ik begon met v7 kaarten en draai nu op de laatste v8. Citroën lijkt dus echt gestopt te zijn met de ondersteuning van wave 3.
Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019
Hallo all
Volledig nieuw op deze site. Mijn C4 Picass heeft het connect nav systeem. Tot voor enkele maanden kreeg ik systematisch via de MyCitroen App het bericht dat nieuwe Firmware of kaarten te downloaden waren. Nu dus niet meer. Al eens gechat met Citroen Belgie die iets ging laten weten maar na enkele weken nog steeds geen reactie. Ik heb duidelijk het gevoel dat de mensen die daar rechtstreeks antwoorden niet veel weten!
Als ik inlog op citroen met het VIN nummer zie ik de melding dat er geen updates zijn (momenteel heb ik firmware 21.08.25.12_NAC-r0 en kaarten 16.0.0-r0)maar op dit forum zie ik al kaarten 18.0.
Op een bepaald ogenblik zag ik zelfs de melding dat mijn wagen niet geschikt was voor die upgrades?
Kan het iets te maken hebben met de afgelopen support van 3 jaar op de Tom Tom info?
Alvast bedankt voor een deskundige uitleg!
Lijkt me niet, ik heb sinds een maand een hele nieuwe auto en daar stond zelfs een nog oudere versie op.
Er lijkt me iets mis met de software van Citroen. Maar je kan nu 2 dingen doen, of tijdens onderhoud versie 18 installeren of het zelf doen. Alhoewel ik persoonlijk denk dat versie 19 binnenkort zou moeten komen. Het is meer dan 3 maanden geleden dat versie 18 is uitgekomen.
Zelf installeren is ook niet zo heel moeilijk. Duurt alleen wel lang