Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Ik heb een DS21 met carburateur op LPG. Ik rij voornamelijk op LPG . Als ik met warme motor wil starten dan gaat dat erg moeilijk . De motor is dan wel heet , maar volgens temperatuurmeter en lamp niet te heet. Als de wagen een tijdje gestaan heeft dan start hij weer normaal. Bij een koude start moet ik ook enige malen starten voor de motor aanspringt , maar dat kan natuurlijk omdat er eerst gas moet zijn in het spruitstuk.
Is er iemand die me kan vertellen waar ik het probleem zoeken moet , ontsteking ( is nog origineel) of gas installatie.
groet, Con
Je zou eens kunnen controleren of de bobine wel een vonk geeft wanneer de motor warm is.
Bobine (bij een DS = ouderdom) blijft wel vaker in gebreke bij een warme motor.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Start de warme auto ook niet op benzine?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Koud start: eerst contact aan. dan de gasschakelaar een paar keer op de tussenstand zetten en weer op gas. Dan starten. Of contact aan en uit een paar keer.
Warm/heet starten: gasschakelaar in de tussenstand en starten. Dan als ie aanslaat schakelaar weer in gasstand.
Dat werkte bij mij goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik heb wel ooit problemen gehad met gastoevoer bij (langzaam) rijden en dat bleek (op de gok) een weerstand ergens in de stekkertjes te zijn. Ik heb ze allemaal opgeschuurd en opnieuw geklemd en sindsdien is het probleem opgelost. Actie kost niets en het is altijd goed om goedwerkende stekkers te hebben.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Voorschakelweerstand van de bobine in orde?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Ik denk dat de voorschakelweerstand OK is . Meet 9V op de bobine na de weerstand. Maar heb toch besloten de ontsteking maar te vervangen door een 123 met nieuwe bobine. Verder heb ik van een LPG monteur de tip gekregen om de choke schroef op de verdamper uit te draaien om meer gas te geven bij het starten. Op dit moment ligt de boel even uit elkaar omdat ik een nieuwe stuurhuis monteer. Daarna ben ik benieuwd of de wijzigingen verschil gaan maken. Zal het stap voor stap doen.
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Vandaag het stuurhuis vervangen door een citrotech stuurhuis. 100% verbetering, had ik eerder moeten doen
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Gas choke wat uitgedraaid, dat verbeterde de koude start. Toen eens naar de kabels gekeken. De stekker aan de pluspool zat los. Nadat ik deze heb vervangen was het probleem opgelost. Staat warm en koud prima nu. Dus electrisch. Dank voor het meedenken.