Hi,
Toen ik aan vervanging toe was van mijn Michelin Primacy 215/55/R16 wilde ik banden die zachter/comfortabeler waren en vooral stiller (rolgeluiden).
Mijn (Citroën) garagehouder raadde mij aan om Bridgestone Turanza met dezelfde maten te nemen.
Dat heb ik gedaan en ik wil nooit iets anders meer :
- Véél zachter
- Véél minder rolgeluiden op de weg
- Véél minder zijwind gevoelig (eigenlijk helemaal niet meer)
- Levensduur lijkt mij niet te moeten onderdoen voor Michelin (ik deed 40000km met Michelin en heb nu al dik 20000 met Brigestones die nog geen enkel teken van slijtage laten zien).
Zo, dit zijn mijn ervaringen, mogelijks hebben jullie er wat aan ?
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat
Ik zie net dat Michelin zijn Primacy banden reeks heeft aangepast:
ze komen wel goed uit de test in de AMS (3e):
http://www.auto-motor-sport.de/test_technik/fotoshows/sommerreifentest_2006.107661.htm
maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het andere profiel, en de langere levensduur ten koste van de grip op nat wegdek zijn gegaan.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7813
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Twee vragen… (XTR, luister je?)
Michenlin Exalto, is dat te vergelijken met mijn huidige Vredestein Sportrac 1? Sportrac 2, hoe zijn die verbeterd t.o.v de eerste sportrac?
Verder wil ik graag weten wat de invloed is van het monteren van grotere- of kleinere banden. Hogere topsnelheid of minder/meer koppel? Merk je er eigenlijk wel iets van? In principe twijfel ik tussen 205/50R15 en 205/55R15. Deze zitten qua afrolomtrek ongeveer 2 % boven en onder de standaard gemonteerde 185/65R14.
Heb nu ook weer een aanbod voor Pirelli P6000 maar ik weet het echt niet meer :S
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is dat niet meer iets voor het Xsara forum?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Zal ‘t daar eens vragen.
fftopic Ze moesten echt eens een betere search engine maken voor dit forum, kun je nog eens het goede topic vonden voor je vragen…
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
4 nieuwe michelin,s laten monteren van het nieuwe type, ben zeer
tevreden over geluid en trillingen
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ik heb sinds een paar weken Bridgestones Potenza RE 050 en dat bevalt perfect.
Ik kwam grip tekort met de originele 195/65-15 Michelin Energy.
Nu dus 225/45-17.
Zitten zoeken op autobandenmarkt.nl en achterliggende tests vergeleken.
Die RE 050 was een positieve uitschieter zowel t.o.v. Michelin als andere merken en zelfs t.o.v. andere Bridgestones.
Ik had helemaal geen plannen om na 20 jaar van Michelin af te stappen maar door de tests toch de stap genomen en zeker geen spijt.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Michelin vind ik gewoon te duur. Het zijn absoluut de beste banden die je krijgen kunt - maar een qua kwaliteit gelijkwaardige band van een ander merk (Vredestein, Bridgestone, Dunlop) kan zomaar 25% in prijs schelen. Ik ben daar wel gevoelig voor.
Autobandenmarkt: 205/45R16
Pilot Premacy: 136,-
Pilot Exalto: 116,-
Vredestein Sportrac 2: 88,-
Dunlop SP Sport 2000e: 96,-
Conti Premium / Sportcontact: 106,-
Bridgestone Turanza ER30: 95,-
Overigens ben ik geen fan van de Energies. Er zijn bepaalde redenen dat vrijwel alle huurauto’s en taxi’s op die dingen staan. I rest my case.