ligarex nog afknippen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Han,
bij post 102 zie ik eenzelfde assteun als ik ooit gebruikte. Deze is wat marginaal voor een bus. Bij mij ging deze een forse personenwagen kapot. Plotseling zakte de auto in omdat de lassen aan de centrale buis van de steun loslieten. Bij inspectie van de boosdoener en de andere steun bleek dat de lassen op sommige plekken erg oppervlakkig lagen. Ik heb t spul overal doorgelast maar gebruik ze zelden meer.
Penny Lane schreef:Is de onderdelenvoorziening voor zo’n Estafette een beetje bruikbaar eigenlijk?
Derk
Er is veel nieuw te koop, behalve carrosseriedelen. Er zijn wel polyester achterschermen, maar geen metalen meer.
En voor de technische delen is veel te koop, al kost een remcilinder van de voorkant wel € 262.28 per stuk. Remslangen € 17.50 per stuk en het zijn er zes.
Die rubber ashoezen kosten een kleine 20 euro, dus dat is te doen.
De complete koppelingset, inclusief druklager kost 221 euro.
paso schreef:ligarex nog afknippen
Komt goed, ik heb minstens drie kniptangen.
j.witkop schreef:Han,
bij post 102 zie ik eenzelfde assteun als ik ooit gebruikte. Deze is wat marginaal voor een bus. Bij mij ging deze een forse personenwagen kapot. Plotseling zakte de auto in omdat de lassen aan de centrale buis van de steun loslieten. Bij inspectie van de boosdoener en de andere steun bleek dat de lassen op sommige plekken erg oppervlakkig lagen. Ik heb t spul overal doorgelast maar gebruik ze zelden meer.
Bedankt voor je bezorgdheid. Die k*tsteuntjes gebruik ik alleen onder de draagarmen en welke je ziet in post 102 staat er los onder. Iets verder zie je een rode potkrik en die staat onder de voorste kriksteun rechts en dat is een 12 tons krik. Aan de andere kant staat hij op een 50 tons potkrik en de achterkant staat op een 30 tons potkrik en mochten die alle drie naar beneden zakken, dan staat de auto nog hoog genoeg om er gezond onder uit te kunnen kruipen.
Maar je bezogdheid wordt zeer gewaardeerd. Er is op dit een forum een topic over die assteunen met schokkende foto’s en jaarlijks vinden een paar mensen de dood onder hun auto.
Morgen begin ik met het remsysteem in orde te maken en als dat klaar is gaan de wielen er onder en gaat hij nog meer omhoog, komt met de wielen op stapeltjes andere wielen te staan en ga ik de onderkant totaal in de zwarte bagger zetten.
En als dat klaar is gaat hij gewoon op de grond staan en gaan we hem cosmetisch even flink scheren.
ok, je hebt t goed voor elkaar. Het verbaasde me al dat een wat oudere sleutelaar die fout nog zou maken. maar veel jongeren doen dat in hun enthousiasme wel
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
En voor de technische delen is veel te koop, al kost een remcilinder van de voorkant wel € 262.28 per stuk..
Je weet het Han, ik ben volger van de “liever duur dan niet te koop-kerk” maar dat één cilinder meer dan twee-en-halve meijer moet kosten vind ik zelfs een enorme bak geld. Is dat een cilinder van goud of zo? Daarbij, met dat soort bedragen zou ombouwen naar schijfremmen helemaal niet gek zijn. Heb je dat overwogen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
https://www.franzose.de/en/Renault/Estafette/Radbremszylinder-vorne/ANR84316/
Ik heb daar wel over nagedacht, maar dat is niet eenvoudig bij de Estafette, maar ik heb die remcilinders kunnen redden en met honen en nieuwe remzuigers is het wel weer in orde.
De laatste bouwjaren hebben een gescheiden remsysteem en dat maakt het wat duurder dan de simpele oudere remcilindertjes.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Scheiding per wiel? Wel apart!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb dat nog nooit eerder gezien, in het midden van de remcilinder zit een schot en dus zijn het eigenlijk twee cilinders die elk een remschoen naar buiten trappen.
Blijft het natuurlijk wel zo dat de voorlopende schoen het meeste remt.
Schijfremmen op een Estafette heb ik nog niet gezien. De wielen hebben drie wielmoeren en dat maakt het al een probleem, want ik zie dat verder nergens, ik ken geen andere auto met drie wielbouten of moeren, de meeste hebben er minstens vier dacht ik.
En vind je ergens schijven met drie gaten, dan moet de steek ook nog kloppen en dat lijkt me wel een probleem.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mijn saxo 1.1 van ‘98 had 3 wielbouten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Renault 16 bijvoorbeeld? Drie wielbouten en schijfremmen. Maar ik heb geen idee wat voor steek.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Renooit 5 en 18 ook
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Peugeot 404 en 504 ook, de eerste vanaf een bepaald bouwjaar ook met schijfremmen en de tweede sowieso. De Renault 12 had ook schijfremmen en drie wielbouten en die auto deelt wel meer onderdelen met de Estafette volgens mij.
Dat is heel interessant en dat ga ik onderzoeken, bedankt heren.