Een paar jaar geleden had een vriend van mij exact hetzelfde probleem bij een MB W114 van 1072. Stotteren op lpg, vervolgens over naar benzine en dan weer terug naar lpg en….probleem over. Na een 30 a 40 km rijden kwam het probleem dan weer terug.
Vervolgens hebben we zelf nieuwe originele bougiekabels, verdeelkap met rotor en de juiste bougies gemonteerd. Probleem was daarna weg en bleef weg. Maar wat de echte oorzaak was van het probleem is nooit duidelijk geworden.
Rinus
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik reed altijd met de BPR6HS. Na +- 7500 km duwde ik er nieuwe in want dan ging hij rotter lopen. Ik heb in 300.000 km op LPG nooit mn tank ontwaterd….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gevonden! Ik heb er nieuwe bougies ingezet met een iets andere warmtegraad: NKG BPR7HS i.p.v. NKG BPR6HS. Ik ben net terug van een flinke proefrit en het is niet te geloven, maar ze loopt nu ook op lpg als een zonnetje. Ook stationair en bij het rijden in lage toeren. En ze slaat ze nu ook onmiddellijk aan bij een warme motor.
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik ga nu toch weer twijfelen of ik de 7 of de 6 gebruikte….
Goed dat het is opgelost.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij het loshalen van de oude bougies: er ging er niet 1 makkelijk los?
Dat was namelijk bij mij destijds het geval.
Hopen dat het zo blijft!
Alle bougies gingen er heel gemakkelijk uit - ze zaten er namelijk nog maar 1500 km in.
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Hmmm… je kunt mijn zin op verschillende manieren lezen…
Ik bedoelde: bij mij was er 1-tje die heel makkelijk losging… Te makkelijk… hoefde nauwelijks kracht te zetten.
Maar goed, het lijkt een ontstekings dingetje te zijn.
Ik ben benieuwd of deze bougies het langer uithouden.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pas daarmee op. schroefdraad in de DS kop gaat makkelijk kapot. Dit kan een voorbode zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok bedankt.
Dat is wel een puntje ja.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zet em maar eens stevig vast. Beter kapot in een gecontroleerde omgeving dan dat je bougie eruit klapt ergens in de middle of nowhere…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
lang leve de momentsleutel, zeker met zo’n aluminiumkop. Uit m’n hoofd is het aanhaalmoment voor bougies 13 Nm (of 10-15 Nm)
“Stevig” is nogal subjectief. Heb een collega die moeren stevig vastzet; alleen met twee man met dezelfde steeksleutel komen ze weer los….
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
op mijnautoonderdelen.nl: 20 -30 Nm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
25 Nm is inderdaad vrijwel standaard.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.