Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Klopt, AZ, nokjes naar binnen. Op de laatste foto van TS is inderdaad te zien dat de nokjes aan de buitenzijde zitten. Goed gezien!
En inderdaad…..de stuurarmpjes waren links en rechts verwisseld. Helemaal over het hoofd gezien. Zojuist alles omgewisseld en zie: de sporing is weer normaal, alleen nog fijnafstellen.
Bedankt voor het meekijken en meedenken!!
Rinus
Mooie praktijkcasus! Bij een DS geldt altijd: the devil is in the details….
Succes verder Rinus!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ja inderdaad…..en hoewel velen onder ons spreken over de DS als godin, heb ik nogal eens gedacht dat de DS dé devil in disguise is.
Rinus
She devil….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Tussen de Covid-19 gebeurtenissen knutsel ik stug door aan mijn break. Inmiddels ook flink verder en bezig het plaatwerk in de spuitplamuur te zetten. Maar dat terzijde.
Ik heb een bizarre ervaring met kwaliteit van nieuwe onderdelen, in dit geval zijruitrubbers voor een break. Die zijruiten wilde ik in het weekend monteren. Tot mijn stomme verbazing is er een verschil van 6,5 cm tussen beide rubbers, gemeten aan de binnenkant over de sleuf waar de ruit in gaat. Het (redelijk) passende rubber heeft een binnenlengte van 229,5 cm. Het andere rubber meet 236 cm.
De leverancier wil dat graag oplossen, maar antwoordde mij vandaag dat hij nog 3 rubbers in voorraad heeft en dat alle drie rubbers verschillend van maat zijn. Of ik hem kon zeggen wat de juiste maat is….....
Ondanks dat mijn broek afzakte van verbazing kon ik er wel om lachen. Maar nu dus in alle ernst de vraag: Weet iemand hoe groot de binnenomtrek van die zijruitrubbers moet zijn?
Rinus
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eeeeh. Je weet hoe diep de sleuf is en hoe groot de ruit is. Kan je een sommetje maken….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tja, dat idee had ik gisteren ook….Als er dan een zuiver trapezium zou ontstaan was er wel wat te berekenen. Maar in dit geval kom ik daar niet uit.
Rinus
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is dat rubber niet gewoon te lang en moet je het op maat snijden zoals bij de ami reproductie rubbers?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het liefst had ik originele “oude” rubbers gebruikt. Maar die zijn volgens de insiders of beschadigd of keihard of gewoon kapot gesneden bij het demonteren van de ruit.
Op maat snijden is helemaal niet bij me opgekomen. Het zou kunnen, maar dan heb je wel een sterke lijm nodig om de uiteinden te verbinden.
Rinus
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat valt mee. De ruit houdt de boel in de sponning. Je moet alleen de naad dichtkitten met sikaflex.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bogaards reactie zou ook de mijne zijn. Overigens heb ik ook al gehoord dat je dit rubber op de rol kan kopen en dan zelf je lasverbinding maakt.
Ben blij dat jij nog kan lachen om alle namaaktroep die te koop wordt aangeboden, ik kan er intussen wel om huilen. Net alleen bij de D-types, maar ook de A-types. Er is een heel louche winstbeluste malafide branche in opkomst gekomen die onveilige en niet passende troep levert. Bij mijn A-types hobbel ik van brnadstoflekkage naar brandstoflekkage (rubber moffen op tankvulpijpen die in minder dan 6 maanden poreus zijn etc etc.
Voor mijn DS koop ik uitsluitend nog in via een DS-specialist met decennialange (inkoop)ervaring en toegang tot NOS onderdelen of ik koop bij de club. Wij als leken zijn niet in staat om te bepalen welk onderdeel je waar wel en niet moet kopen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Er is een heel louche winstbeluste malafide branche in opkomst gekomen die onveilige en niet passende troep levert.
amen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste