Phew, dat klinkt haast alsof ze echt niet willen dat je het zelf doet..
Citroen C3 Aircross
Je hebt gelijk, helemaal onderaan: Als uw auto met Nederlands kenteken al is gesloopt, of voor onderdelen gebruikt, ga dan voor meer informatie naar: ‘Auto al gesloopt of voor onderdelen gebruikt’.
Citroen C3 Aircross
Of demontagebedrijf accepteert geen onvolledig voertuig…
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Daar ben ik helemaal niet zo bang voor. Ik heb daar al wel eens eerder mee te maken gehad (met de 106XS bijvoorbeeld) en het lijk lozen is normaal gesproken niet zo’n groot probleem. Het punt is wel dat je er dan niks meer voor krijgt, maar de opbrengst heb ik er dan ook al uit dus dat maakt niks uit. Bovendien kan het natuurlijk nooit zo zijn dat ik die onderdelen nu weggooi en ze daarna voor 4x de opbrengst van de volledige auto weer ergens moet kopen, terwijl hier in de regio zo’n Xantia over het algemeen zonder te kijken in de shredder wordt gelazerd (dus uiteindelijk krijg je er ook sowieso al niks voor). Zo’n ding is gewoon niet meer voldoende courant om ze op het veld ergens te laten staan. Ja, bij Franse Auto zou dat kunnen nog eens beperkt voorkomen, maar die halen niet op en rijklaar is-ie nu toch al niet. En daar ga ik ook geen geld in steken natuurlijk. Dus de multifunctionele sloperij moet ‘m te zijner tijd maar eens ophalen en dan gaat het restant zo zonder pardon as-is in de pers.
Dus uiteindelijk, als die bak redelijk gerecycled wil worden en eventueel ten gunste van de Xantia-wereld (bestaat die?), moet ik dat toch echt zelf regelen. En het is ook niet alsof ik de vloeistoffen en dergelijke zelf niet netjes afvoeren kan, voor zover dat eruit moet. Dus we kunnen gerust stellen dat dat ook gewoon een redelijkerwijs milieuvriendelijk einde wordt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:en eventueel ten gunste van de Xantia-wereld (bestaat die?)
Ja.
Adri
Totaal aantal Berichten: 1303
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Penny Lane schreef:...en eventueel ten gunste van de Xantia-wereld (bestaat die?)
Die bestaat inderdaad wel degelijk, maar heel groot is die helaas niet…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Vroeger had de Xiantia-wereld schijnbaar een eigen forum. Maar of dat ooit écht geweest is, of dat het slechts een mythe was, weet niemand.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
www.xantiaforum.nl
Ik geloof wel in deze mythe
Xantia Activa v6 (‘97)
Ik had er zelfs een KPH van op mijn Xantia…
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ja, die waren er bij het oude forum (xantiaclub.net). Dat begint inmiddels wel aardig mythisch te worden inderdaad. Ergens in december 2018 is die hele site in de tweede helft van de nacht of begin van de ochtend spontaan helemaal verdwenen…
Xantia Activa v6 (‘97)
- Xantia TD SX
Volgens mij zit er zo’n kentekenplaathouder op de Turbodiesel.
Overigens is er van het oude Xantia-club forum nog wel het een en ander terug te vinden via de Wayback Machine. De laatste snapshot is van eind november 2018.
©Wulffmorgenthaler/wumo.com
Derk
- Xantia TD SX
Goed. Aangezien het uiterst twijfelachtig is of er wel onderdelen van dit ding bruikbaar zijn voor de TurboD heb ik de knoop doorgehakt en ‘m aangemeld voor demontage. Het is hoog tijd om een zooitje opgerookte ouwe lijken te laten verdwijnen hier, want ik heb geen vergunning om eindeloze reeksen autowrakken te laten staan verpieteren
Exit Xantia Break. Het was een berefijne auto voor zolang ‘t ding stand gehouden heeft en achteraf had ik ‘m misschien toch nog een keer op moeten tuigen, maar nu is het te laat. Ik kom straks om in de projecten, dus het is hoog tijd om er afscheid van te nemen, maar ik kijk graag terug op de kilometers die ik met dit apparaat gemaakt heb.
Derk
Totaal aantal Berichten: 623
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Je bent voorjaars opruiming aan het houden….
- Xantia TD SX
Ja. Ik heb zo onderhand veel te veel gestrande auto’s staan en er zit te weinig perspectief in om er iets mee aan te gaan vangen. Tijd om er eens een beetje in te snoeien dus. De boel groeit dicht anders. En dan is er straks geen plek meer om die ouwe TurboD nog een keer te repareren
Derk