Momenteel bezig de deuren van mijn DS te ontdoen van alle onderdelen. Tot nu toe verloopt dat goed. Een van de laatste stappen is het verwijderen van de rubbers van de portieren Ik dacht even de onderste deurrubbers te verwijderen, maar ik heb de indruk dat dit rubber toch geklemd wordt door randen van de deurstrip. Klopt dit of komt er gewoon brutere kracht bij kijken? De strip is niet roestig of zo, dus vervangen lijkt voor zover nu te beoordelen niet noodzakelijk.
teveel citroenen
Deze onderrubbers zitten zeker niet geklemd, maar erin geschoven, zitten echter wel strak. Zodanig dat je ze zelfs bij kersverse montage met een smeermiddel niet zomaar even van achter naar voren erin schuift. De strategie bij montage (vorige week gedaan) is dat jet de onderzijde er van achter naar voren inschuift en dan de bovenzijde er met de vingers in drukt, van links naar rechts of andersom. Dat is goed te doen. Dan is demontage omgekeerd. Jij begint dus aan het uiteinde het rubber uit de bovenste rand te trekken over de hele lengte en daarna trek je hem uit de onderrand, op dezelfde manier (schuiven lukt denk ik niet meer). Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en lekker WD40 er tussen spuiten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb dit rubber er een paar weken geleden even afgehaald, alles netjes gemaakt en weer teruggeschroven; 3 dagen spierpijn gehad. Het was maar een deur
Laat ik het zo zeggen: mijn schoenen zochten naar grip op de gladde epoxyvloer….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Veel vet gebruiken….en masseren….
Inmiddels een deur geheel kaal dus ook het deurrubber. Op de uiteinden was de metalen strip toch iets geklemd. Het rubber was vanuit het midden redelijk goed te verwijderen tot ik dus bij de uiteinden kwam daar heb ik voorzichtig de metalen strip toch iets moeten open buigen. (voor de duidelijkheid dit is nog een rubber voor het tweede type. De latere portierrubbers zijn volgens mij veel stugger. Ik moet nog maar even zien wat te doen als de auto in een nieuwe lak staat. Waarschijnlijk dan, inderdaad veel vet gebruiken. Mike Sanders denk ik zo. Ik sla dan twee vliegen in een klap.
teveel citroenen
Mike Sanders is bij kamertemperatuur al te dik denk ik en dan krijg je hem er al niet meer ingeschoven. WD40 werkt wel goed.is ook waterverdrijvend.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection