Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
EL Robino schreef:Die met de groene stekker is inderdaad van je oliedrukmeter. Op Arjans plaatje zit die dus linksboven de rode sensor. Zelf afgelopen juni vervangen omdat de meter vreemde waarden aangaf. Ik heb op ebay een FAE 14500 gekocht voor rond de 30 euro.
Even gegoogled - inderdaad gewoon leverbaar. En heb ik een fotootje van het ding, weet ik weer iets beter waar ik nou eigenlijk naar zoek.
En na nog even kijken onder de kap snap ik nu ook wartik zie op de foto van Arjan. Het ronde ‘doosje’ boven het oliefilter is de sensor.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Arjan Verkade schreef:Oh wacht, dan zal die andere links die geel/witte waarschijnlijk olietemp zijn?
Dat is idd de olietemp sensor.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Denk ik dat ik me met details kan bezighouden, houdt opeens de motor in en ik sta stil. Opnieuw starten lukt niet, het ding pakt telkens nèt niet.Wachten op de Wegenwacht dan maar weer.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hopelijk valt het mee!
BDP sensor? Blauwe relais onder de koplamp?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Brandstofpomp lijkt overleden. Gesleept naar Bart Ebben. Die hebben het ding misschien liggen en ze wilden in elk geval wel helpen.
Slepen blijft leuk: telkens als het rempedaal een beetje raar voelt of het stuur zwaar gaat even de koppeling op laten komen en weer door.
Sta je bij de balie naast een C6 van €6500 - je zou toch bijna gaan twijfelen.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als de brandstofpomp wel spanning krijgt dan is het blauwe relais in orde.
In dat geval is het waarschijnlijk gewoon de pomp.
Krijgt de pomp geen spanning, dan kan het het relais zijn, of slechte contacten op het relais.
Zo’n C6 is natuurlijk wel fijn om erbij te hebben naast de CX!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De pomp leverde nog een heel klein beetje, dus de relais werken. Een paar tikken tegen de pomp mocht niet baten. Nou ja, het is oplosbaar, alleen niet langs de weg.
Enne, er past precies één Citroën in de garage en die rijdt eigenlijk al te weinig. Een C6 diesel in plaats van de C3 van mijn vriendin - ik kan het voorstellen ...
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vandaag de oliedruksensor verwisseld met een nieuwe van CX Basis. Resultaat: meter doet het niet. Grr. Verder zoeken dus. Maar waar?
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Het peil geeft ie wel weer als je hem op contact zet?
Ik heb er ook problemen mee, peil geeft ie niet weer en de druk meestal wel, maar soms ook ineens niet.
Weet ook niet 123 waar de electronica zit die het omschakelen regelt, is dat apart of geïntegreerd in de meter.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Oliepijlmeter werkt wel, maar bij het omschakelen naar oliedruk reageert het wijzertje niet meer. En dat lag dus niet aan de sensor, weet ik nu. Nou moet ik dus nagaan of het signaal überhaupt bij het dashboard aan komt. Het omschakelen zit in het dashboard, neem ik aan.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het zo in het elektrische schema bekijk lijkt dat idd het geval te zijn.
De sensor zelf zit aan de massa. Oftewel, deze zou je met een multimeter kunnen controleren of die werkt.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh, opeens heb je zo’n auto al weer twee jaar. Nieuwe APK en beurtje laten uitvoeren. Vooraf gevraagd om de afstelling na te lopen omdat ik in de tijd dat de turbo problemen gaf zo ongeveer aan alle schroeven heb zitten morrelen. Goed idee, de uitlaatgassen gaven volgens de garage bij meting een beperkte overschrijding, toch moest er flink wat bijgeregeld worden. Als het goed is rij ik de komende tijd flink wat zuiniger dan tot nog toe. Ben benieuwd. In elk geval lijkt de motor soepeler in de toeren te klimmen.
Kan ik me weer met amateurklusjes bezighouden. Zoals een mistlamp werkend krijgen (gelukt), de achterruit verwarming nalopen (voorlopig werkt alleen de spiegel verwarming op de linker buitenspiegel) en dat eigenwijze oliedrukmetertje bij de les brengen (blijft hangen op wat de oliepijlmeter aangeeft).
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou is de auto afgesteld omdat het CO te hoog was, is het ding koud nauwelijks te starten. Als de motor eenmaal even heeft gelopen is het allemaal weer prima. In de handboeken vind ik alleen een stationair stelschroef en een stelschroef voor verhoogd stationair voor als de airco aan gaat. Is er ergens iets in te stellen Sande koudestart-voorziening?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Garage heeft um afgesteld…
Ik zeg ga terug.
Laat hun het fixen.
Het lijkt erop of ze niks kunnen…..
Iedere keer na een garage bezoek komen er weer vragen hier.
Daar is het forum voor ...
Maar het valt me wel op.
Succes met deze storing.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik - ik was een keer naar een andere garage Maar je hebt gelijk, eigenlijk moet ik effe op en neer.