Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Terecht een goede vraag. Ik heb besloten, om ieder kans op gedoe, gezeur, boetes, discussie of weigeren van schadeuitkering uit te sluiten, mijn auto gewoon te laten keuren. Ik denk zelfs dat ik het ieder jaar laat doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hier net zo. Gewoon ieder jaar even laten nakijken. Er zijn altijd dingen die je zelf over het hoofd ziet of misschien verkeerd beoordeelt.
Voor die vijf tientjes wil je geen gedoe hebben.
Yep, Amterdam is aan de beurt voor de oude diesels ; je mag er nog wel omheen maar niet door cq in.
https://www.ad.nl/auto/oude-dieselauto-s-mogen-amsterdam-niet-meer-in~a6436be1/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mooi zo’n Landelijk beleid in een verenigd Europa. Het is toch om gek van te worden daar mag dit en 20 km veder is het weer anders goed geregeld zeg.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Nou wil ik toch al voor geen goud naar Amsterdam…... Maar je wordt wel gek van de verschillende (inter-)nationale en lokale regels. Dat ze in Rotterdam er achter zijn gekomen dat de milieuverboden bijna niets opleveren wordt gemakshalve maar even vergeten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wij wonen hemelsbreed 500 meter van de grens met Amsterdam. De garage waar mijn auto’s en mijn bromfietsje staan ligt jawel, 175 meter over die grens heen, in Amsterdam. Ik mag nu, je verzint het niet, niet rijdend met met bromfietsje van 1974 naar m’n stallingsplek. Ik moet de laatste 175 meter lopend de milieuzone in, of een ontheffing regelen. Ze zijn knettergeschift daar, helemaal als je weet dat er iedere 5 minuten een vliegtuig over komt daar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gauw weg daar! De groene kmer zegeviert
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Apprentice schreef:Hier net zo. Gewoon ieder jaar even laten nakijken. Er zijn altijd dingen die je zelf over het hoofd ziet of misschien verkeerd beoordeelt.
Voor die vijf tientjes wil je geen gedoe hebben.
€17.50 in Enkhuizen en Hoorn en dan wordt er echt heel goed naar gekeken.
Update APK50 jaar
Zo; één brief/mail kan ik al verwachten in januari 2021
https://www.telegraaf.nl/nieuws/175636201/apk-plicht-voor-oldtimer-stopt-straks-na-50-jaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
voor de laatste keer?
Dit artikel geeft, onbewust, heel mooi de tunnelvisie weer: Het klimaat verandert door toedoen van de mens, dus we moeten ons gedrag veranderen, dus moeten we de CO2-uitstoot terugbrengen naar nul want dan zijn we klimaatneutraal, dus moeten we elektrische voertuigen hebben want die hebben geen (CO2) uitstoot en dus moeten we van verbrandingsmotoren af.
Ik heb het al vaker gezegd; klimaatneutraal (cradle to cradle) is iets anders als CO2-uitstoot vrij. Immers, zolang we ademen, produceren we CO2. En zolang groei van de welvaart én groei van de wereldbevolking de norm is (onze samenleving is intussen volledig afhankelijk van de economische principes van groei en schaarste), zullen we de aarde blijven uitputten.
Voorts, wanneer we uitstootvriendelijke brandstoffen produceren met behulp van duurzaam opgewekte energie is dat een prima alternatief om het milieu niet verder te verzieken. Maar ja, zodra iemand daarover de discussie probeert te voeren, komt het tegenargument dat het economisch niet rendabel is. En daar zit ‘m de crux: het gaat om de centen. Wat ooit eens een ruilmiddel was, is nu een doel geworden. Helaas.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Goed verwoord, Wim
Door de lat (CO2) onbereikbaar hoog te leggen is deze uitdaging voor mij al op voorhand doelloos. Ik denk dat als iedereen ophoudt om erover te zeveren er nog de meeste uitstoot wordt bespaard.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het doel is de CO2 in de lucht terug te brengen naar 350 PPM. De deugsnoeten vergeten alleen dat als je de concentratie terugbrengt onder de 280 PPM het leven op aarde stopt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Met defaitisme en het andere uiterste benoemen als dreiging schieten we natuurlijk niets op. In principe heeft niemand zin om z’n gedrag te veranderen, dat is vervelend en moeilijk. De crux is dat we er op willen kunnen vertrouwen dat de lasten min of meer eerlijk verdeeld worden, zodat niemand zich enorm genaaid hoeft te voelen.
Ik ben het met Wim eens dat het economische systeem van alleen maar groei een deel van het probleem is.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99