Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Met boutjes en moertjes moet je er aan twee kanten bij kunnen. Als dat kan, is dat natuurlijk voor de doe-het-zelver de handigste oplossing. Het aardige van popnagels is dat je die vanaf één kant kunt monteren. Heb je wel een poptang nodig.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
break23m schreef:Heb je wel een poptang nodig.
En blindklinknagels van de juiste diameter, want zo heten die dingen eigenlijk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja ik heb een popnageltang en een blindklinkmoerentang, zo heet zo,n ding. Dit lijken blindklinkmoeren met schroefdraad erin maar die worden omgefelst met de tang en deze die een diameter van 7 mm hebben, zijn net als een popnagel met een stift en een kop, spreid blindklinkmoeren. Deze 7 mm gaan niet met een normale popnageltang. Ik heb deze nog nooit gezien.
De vraag is dus, wie heeft de ruitenwissermotor gewisseld en hoe dit opgelost>.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je hebt 3 x onderdeelnummer 6973C9 nodig, dat is een blindklinknagel 7,5 x 21 mm, te begaan bij de dealer.
En een tang scoren die deze maat stift aan kan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Alweer jaren geleden heb ik hiervoor bij mijn Berlingo plastic vlinderpluggen voor holle wanden gebruikt, waarin ik passende parkers geschroefd heb. Dit is tot mijn tevredenheid goed gebleven.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat klinkt als de echte doe-het-zelfert. Slimme oplossing.
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Bij het uitboren moet je opletten niet opeens door te schieten en het plaatwerk van de klep te raken, wat bij mij dus gebeurde. Kies een korte boor of houdt een afstandhoudertje (hout?/ ring?) om de boor. Succes ermee.
Je kunt die structurele spreid popnagels bij de dealer krijgen maar je hebt een speciale tang nodig.
Ik heb alles met boutjes en moertjes teug gezet. Ik heb M7 X 30 genomen past precies in de bevestiging, de twee bovenste 2 zijn geen probleem met een beetje geduld lukt het wel om aan de achterzijden een schijfje en een moertje op de bout te krijgen met wat loctite er in. Op de onderste lukt het niet om aan de achterzijde een moertje er op te draaien dus alles omgedraaid. Om het schroefdraad van het boutje met een schijfje heel dun ijzerdraad gedraaid en toen het draadje van achter door het gat gestoken en zo het boutje door het gat getrokken. Toen er een stukje hout eronder geschoven zodat het boutje niet kan terugschuiven. Nu de ruitenwissermotor bevestiging over het boutje geschoven en er een moertje op gedraaid. Als de nummerbordverlichting en de klepopener eruit uit zijn dan kom je met een sleutel bij de moertjes om die tegen te houden. Het scheelt een hoop gedoe en zo zit het ook.
Hallo, ben nieuw hier.
Heb hetzelfde probleem. Na zoeken op internet kwam ik hier terecht. Gelukkig ook een topic hier over.
Ik moet de kabel doorvoerrubber vervangen. Deze is gescheurd en het water loopt naar binnen.
Heb alles zover los, tot dat ik bij de Motor voor de ruitenwisser achter kwam. Waarom dit geklink zit. Grrr.
Ga het zo proberen uit te boren. En weer vast te zetten met bouten en moeren.