Die radiateur daar ben ik wel benieuwd naar! Als het de juiste is dan neem ik zelf ook nog maar eentje op voorraad.
Rechts de matig koelende Nissens, links de Valeo.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De meeste alternatieven hebben op de foto’s net als de Nissens maar een stuk of 20 horizontale kanalen. Deze heeft er volgens de foto een stuk meer, vergelijkbaar met de Valeo en origineel. Ik hoop dus dat wat ik geleverd krijg lijkt op de foto’s, want dan zou het best eens kunnen werken.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb wel eens de indruk dat die onderdelenbedrijven alleen maar kijken naar de aansluitingen en afmetingen en helemaal niet naar het koelend vermogen per dm2.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou, dat viel dus tegen. De AKS Dasis radiateur had exact de zelfde opbouw als de Nissens. Die is retour afzender. Met de pookknop heb ik ook al geen mazzel, ik heb er een ontvangen van een rechtsgestuurde XM, de knop zit dan rechts in plaats van links…..
Het ontbreekt mij momenteel niet alleen aan spullen, maar ook aan tijd om echt lekker door te pakken met de XM. Wel heb ik de remslang rechtsvoor vervangen en de handremkabel links. Dat ging allemaal heel voorspoedig.
Wat dan weer niet voorspoedig gaat is de remslang linksvoor. De wartel was al beschadigd en die is er niet mooier op geworden. Heet stoken, goede kruipolie, niets helpt. De wartel zit muur- en muurvast in de remslang. Ik ben dus maar op zoek naar een vervangende leiding vanaf het ABS-blok. Uiteraard NFP en nergens te vinden. Het liefst wil ik er weer gewoon een originele stalen leiding in. Zucht…......
Ik heb dat ook gehad met de linker remslang: muur- en muurvast. Zo vast dat de wartel beschadigde en de leiding kromtrok.
Een van de monteurs bij ASK had een heel simpel advies: blijven proberen. En verdomd, uiteindelijk kwam ‘ie los.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hóe dik is die leiding…
3.5 mm…
Dan zou ik um door doen en een nieuw stukje leiding eraan met een koppel busje.
Heb ik bij de xantia ook gedaan wekt perfect.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koppelstukjes in remleidingen: ik snap werkelijk niet dat dát nog mag óf dat je het überhaupt wil. Trek dan de leiding onder de wagen vandaan en maak er een nieuwe wartel op met het correcte leidingfelsapparaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het is gewoon een “knelwartel”.
Die gaat echt nooit stuk.
Heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar als ,zoals zo vaak. Is vaak de gehele leiding goed op 10cm na.
Bij alles tot aan de cx zou ik ook alles vervangen.
Maar vanaf de xantia en alles daarna .dan is het zo’n chaos aan leidingen en slecht bij komen .dat ik de keuze van een wartel niet verkeerd vind
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Veelvuldig hydrauliekleidingen gerepareerd aan XM’s, vooral bakboord achter.
Boven de traverse rot de boel door.
Mijn “standaard” reparatiemethode is de volgende:
Bij Chyparse de benodigde stukjes cunifer leidinkjes van wartels en bolletjes laten voorzien.
Een stel leidingwartels met koppelstukken meenemen.
De doorgesneden leiding voorzien van een wartel met zilversoldeer. Met het koppelstuk kan je dan “organiek” verder.
Dat zal wel heiligschennis zijn, maar ik heb er aardig wat mee door de APK gekregen en het kost geen drol. Die wartel moet vastgesoldeerd zijn, maar hoeft niet af te dichten, dat doet het rubbertje.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Aan de remleiding heb ik niks meer gedaan, wel heb ik nog 3 keer een radiateur besteld. Eerst een Valeo 810836 bij Groupe LGA die toch al verkocht bleek te zijn, toen een Hella bij Pitstop.de die alleen binnen duitsland kunnen verzenden en na daar een oplossing voor gevonden te hebben toch niet bleken te kunnen leveren. Vandaag vond de forumkok op eBay.it een NOS Valeo in Peugeotverpakking, compleet met Talbot logo. Slechts 39,99 plus 49,99 verzendkosten. Die is nu dus onderweg. Ik ben benieuwd of hij heel aankomt.
Wat een gedoe voor een radiateur…....
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Lucas schreef:na daar een oplossing voor gevonden te hebben toch niet bleken te kunnen leveren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Had je de annulering gezien die ik je had doorgestuurd? Ondanks de afloop met een sisser enorm bedankt voor je bereidwilligheid Rens!
Mooi dat je een NOS Valeo hebt gevonden! Dat is wel mazzel hebben. En als dat een beetje goed ingepakt is dan komt dat wel goed met dat heel aankomen.
Het is helaas een beetje de nieuwe realiteit bij de XM dat sommige onderdelen echt lastig zijn. Dat roep ik ook al een tijdje binnen de XM club. Zelf zie ik er de sport en de hobby wel van in, om toch nou net dat ene onderdeel wel nieuw in de juiste kwaliteit te vinden.
Had je mijn mailtje nog gezien over de remleiding? Ik heb nog even gecheckt bij mijn eigen XM en die leiding loopt volledig over het subframe naar het ABS blok. De leiding die je zoekt moet dus nog op het betreffende subframe zitten.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ben er ook erg blij mee en bid dat hij heel aankomt. Ik twijfel om er meteen maar een nieuwe condensor voor te zetten. Het kan haast niet anders dan dat die er ook zo slecht aan toe is.
Je mail over de leiding heb ik denk ik gemist, maar ik denk dat ik een cunifer leiding ga maken. Absoluut zonder koppelstukjes, dat zie ik in een leiding naar de voorremmen niet zitten.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Ik heb nog een complete Xm voor je, kun je zo in rijden
Yep, it’s me.