Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Bedankt, maar ik sla over. Ik ga het XM-hoofdstuk niet verder heropenen dan het opknappen van deze XM.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Das nou weer jammer..
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
https://www.ebay.co.uk/itm/RADIATORE-CITROEN-XM-PEUGEOT-605-2-0-16V-dal-1994-al-2000-ORIGINALE-VALEO-/254524555233
Dit is ook dezelfde radiateur denk ik? Een heel stuk duurder, maar het zou misschien een backup-plan kunnen zijn als er iets misgaat…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Lucas schreef:Ik ben er ook erg blij mee en bid dat hij heel aankomt. Ik twijfel om er meteen maar een nieuwe condensor voor te zetten. Het kan haast niet anders dan dat die er ook zo verrot aan toe is.
Je mail over de leiding heb ik denk ik gemist, maar ik denk dat ik een cunifer leiding ga maken. Absoluut zonder koppelstukjes, dat zie ik in een leiding naar de voorremmen niet zitten.
Die condensor is wel een goed plan. Door de jaren heen is er ongeveer 4x een modificatie geweest in de uitvoering van de condensor. Mijn XM is een redelijk vroege, de condensor bleek een hele zoektocht. Uiteindelijk heb ik bij deze firma de laatste uit het rek gekocht: https://kuehler-rath.de/produkte/klimatisierung/kondensatoren/
Rath produceert zelf, dus mocht je vastlopen dan kunnen ze wellicht betaalbaar eentje maken.
Wat betreft die remleiding, ik heb een complete aandrijflijn op subframe verkocht naar Middelburg. Daar zitten alle leidingen nog op. Mail ff als je de details wilt weten.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Het probleem met aftermarket condensors is dat die vaak van dunner materiaal zijn gemaakt dan de originele.
En dus weer sneller gaan lekken, als je huidige condensor er nog goed uit ziet laat hem dan afpersen.
Als dat goed gaat heeft die de voorkeur boven een aftermarket exemplaar. Wat wel verstandig is, het vervangen van de droger. Daarmee voorkom je veel problemen. Alleen wacht hiermee tot vlak voor het vullen anders loop je risico dat de droger zich al weer vol met vocht zuigt en minder effectief wordt.
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Good luck Lucas, je bent bijna daar!
Maar de laatste mil kan inderdaad de laatste zijn…...
Luctor et emergo.
En hé Doctor, wat doe jij met die Haddock plaatjes? There is only one
BertuCX schreef:There is only one
Daaro, maar niet hiero.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
De Doctor en ik kennen elkaar….
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Al hééééél lang
Kost je overigens wel wat tijd om dit op te merken, gebruik deze avatar al wel een paar jaar..
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Ach jah, eens was ik snel….....
Depensionado
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De radiateur is nog steeds onderweg. Inmiddels heb ik wel een nieuwe NRF condensor besteld, daar heb ik goede ervaringen mee. Ook heb ik meteen maar een paar verse Bougicord bougiekabels mee laten komen, want die waren wel erg goedkoop, ik kon de verleiding niet weerstaan.
Ook heb ik besloten de ophanging van de tank zoals origineel te herstellen en geen alternatieve ophanging met een stalen strip in de bodem te bouten. Ik heb daarom het stuk plaatwerk met ophangpunt uit een sloper geslepen. De beugel slijp ik los en las ik vast op de plek van de half afgescheurde originele. De tank zal er dan wel onder vandaan moeten, maar dat is sowieso best een goed idee, want dan kan ik de slechte brandstofslangen ook vervangen.
Klopt het plaatje wel bij het verhaaltje?
Adri
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Jazeker, er zit nogal een dikke laag beschermende coating op de bodem en de beugel.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het lijkt er op dat de radiateur inmiddels in nederland is en Autodoc heeft het pakket met onder andere de condensor ook verzonden. Spannend!
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Lucas schreef:Jazeker, er zit nogal een dikke laag beschermende coating op de bodem en de beugel.
Maar die “koeienhuid” naast dat paneeltje en de zak daarnaast maken nieuwsgierig…..
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop