103 van de 111
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 oktober 2020 09:59 PM
  [ # 1531 ]

Ik vond mijn deurpaneel ahcter nog niet top zitten en bij het bepalen van de positie vd clipjes op het deurpaneel voor bleek dat de gaten in het paneel absoluut niet corresponderen met die in de deur…. ik heb een hekel aan werken aan ondeugdelijke constructies en overleg met Herman Jansen leerde mij dat hij deurpanelen niet of nauwelijks meer met die clips monteert. Hoe dan wel: aan de bovenzijde een RVS omgekeerd U-profiel, waar het paneel van onderaf in schuift, aam de zijkanten de 2 clipjes die af fabriek al weden gemonteerd (men was zich bewust van het onvolkomen ontwerp) en onderzijde op onzichtbare wijze met wat parkers.
Ik heb voor de onderzijde nav een tip uit mijn DS-vriendenclub gekozen voor inducytriele zelfkelvernde klittenbandstroken. Zodat je het paneel er tbv service ook altijd makkelijk weer af kan halen, zonder beschadigingen.

De clipjes voor de zijkanten:

De U profielen:

De stukken klittenband op een stuk rubbermat van 3 mm geplakt, tbv uitvlakken niveauverschil achterzijde deurpaneel (leer zit eromheen gestikt) met dsubelzijdige tape op de deur geplakt in de hoeken onderin en midden onderin:

En het resultaat:

Na de (eenmalige) montage vd strips en de klittenband is montage vh deurpaneel een handeling van euh….. 1 minuut? Ok, en nog 1 minuut voor het raamboompje.

En oja, het kleedt het deurpaneel ook netjes af…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 18 oktober 2020 02:59 PM
  [ # 1532 ]

Heel mooi. Goede tip klittenband

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 19 oktober 2020 08:02 AM
  [ # 1533 ]

Dat is een hele goede tip! Dat ga ik ook gebruiken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2020 08:36 AM
  [ # 1534 ]

Die U profielen komen van de pallas. idd heel handig!Ik had ze in de DSuper5 ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 oktober 2020 02:47 PM
  [ # 1535 ]

en de lipjes zijn ook van de Pallas.

Idealist, heb je ook foto’s van de klittenband op deur en paneel?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 oktober 2020 09:36 PM
  [ # 1536 ]

Nee, die lipjes zaten voor mijn modeljaar in elk geval ook op een gewone break. Alleen bij de voorportieren.

Foto’s vh klitenband op de deurpanelen heb ik geloof ik niet gemaakt, het ging zo snel… gewoon ca 4x5cm in elke hoek onderin en ergens in het midden.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 oktober 2020 10:01 PM
  [ # 1537 ]

De voorschermen onder handen: eerst de sierlijsten. Gekozen voor kunststof ipv RVS omdat je daarmee zeker niet de (2K)lak beschadigt en omdat het er van origine ook op zat. Maar het eerstgenoemde argument vond ik het sterkst. Dan vervang ik liever eens in de 10 jaar dit lijstje.
Daarna het glas erin gezet met mousse schuim erachter, maar ook afgekit. Pas daarna heb ik de schermen met Mike Sanders Vet behandeld:

En dit is het mooist: je spuit van binnen en het loopt dan via de felsnaden eruit:

De glazenwasser moet wel weer even langs komen…

Deze begint met schrapen (pottenbakkersgereedschap):

Afgekit:

Lichtbak ingebouwd:

Toen verder alle rubbers erop geklemd en gepopnageld…

En weer op de auto:

De kinnebak en kentekenplaathouder had ik er afgelopen week op gezet. Dat viel erg mee, alles paste (deze metalen kinnebak kwam ook van deze auto af).

Nu komende avond(en) een copy-paste tbv het linker scherm.

 

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2020 06:44 AM
  [ # 1538 ]

Dat schiet lekker op zo
very good

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 oktober 2020 04:35 PM
  [ # 1539 ]

Echt prachtig om te volgen ( en natuurlijk straks ook te zien)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 oktober 2020 06:11 PM
  [ # 1540 ]

En het mooiste vind ik nog wel:
Die auto is beter dan die ooit geweest is.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 27 oktober 2020 08:30 PM
  [ # 1541 ]

Het wordt zeker beter dan de wagen ooit is geweest.
Ik hoorde vorige week nog een verhaal van iemand die ooit een nieuwe DS had gekocht. Na een paar dagen begon de nieuwe eigenaar zich te ergeren aan de slechte aansluiting van deuren en spatborden. De dealer heeft toen toen met wat wrikken alles op 1 lijn weten te krijgen.
Verstandig om de sierlijst van kunststof te gebruiken, op de mijne had ik een kunststof en een rvs uitvoering, die rvs zat er behoorlijk strak om het staal geklemd waarbij ik mij al af vroeg hoe dit bij montage er ooit zonder beschadiging op zou passen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 oktober 2020 10:28 PM
  [ # 1542 ]

Ik vind het heel knap en zie dat je er al heel lang aan werkt. Dan ben je een echte bikkel en doorzetter.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 28 oktober 2020 10:51 AM
  [ # 1543 ]

Het “gevaar” met dit soort kolossale projecten schuilt in het feit dat de weg naar het uiteindelijk afronden er van leuker is dan het bezit van het eindprodukt. Die weg mag dus heel lang duren.

Mag ik dat hier zeggen?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 oktober 2020 12:47 PM
  [ # 1544 ]

Ja, dat mag je zeker zeggen Repelsteeltje… men zegt ook wel eens: “Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.” Mijn plan is om er straks ook vooral van te gaan genieten, rijdend dus. Ik ben niet zo’n poetser.

Maar als ik naar mijn ‘track-record’ kijk dan kan ik niet anders doen dan constereren dat ik 3x een auto van behoorlijk grondig tot bijna perfect heb aangepakt en 2 daarvan waren auto’s waarmee ik voor de restauratie meer heb gereden dan daarna. Dat had niets te maken met het resultaat want in beide gevalen leverde het ook een fijner rijdende auto op. Van deze break kan ik alleen maar zeggen dat ik er nooit mee heb kunnen rijden (geen apk, deels geen plaatwerk bij aanschaf). Dus dit kan echt alle kanten op gaan. Ik heb er domweg geen ervaring mee.
Ook niet te vergeten dat ik van 2014 tot 2020 tijdelijk een tweede break had waarvan ik ontzettend veel heb geleerd en vooral een ontzetten fijne rijdersauto heb gehad. Ik ben me ervan bewust dat nog maar moet blijken of dat met deze ook is gelukt. Alle ingrediënten daarvoor aanwezig, maar we weten het pas na… pak m beet 10.000 km?

Overigens heb ik best eea moeten laten voor dit project, aan de andere kant heb ik ook veel andere klussen voltooid (een andere break deels opgebouwd, een Mehari onder handen genomen, wat klussen aan de eend maar vooral heel veel aan huis, tuin en garage, fietsen. Dus het had in minder dan 8 jaar gekund, maar ik heb ook ‘gewoon geleefd’).
En, eerlijk is eerlijk: ook kostentechnisch spreid je zo’n project graag uit over meer dan 5 jaar. Goedkoop wordt het nooit, al doe je vrijwel alles zelf…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 november 2020 09:38 PM
  [ # 1545 ]

Inmiddels linker voorscherm opgebouwd, koplampmechanismen ingebouwd, koeltunnel, ruitensproeiers, claxons etc etc. Nog heel wat onderdelen en dikwijls ergernissen verder, veelal omdat onderdelen niet passen of niet deugen, afh vd afkomst. Bij het opbouwen van een DS moet je voortdurend vindingrijk zijn… het belangrijkste past echter wel heel goed en dat is het plaatwerk en het samengesteld geheel. Uiteraard na veel passen en meten. Ik ben de tel kwijt qua aantal keer dat de voorschermen eraf zijn geweest…ik kan het blindelings…

Inmiddels is de auto gereed voor de apk keuring, a.s. vrijdag. Er zal zeker nog heel wat gefinetuned moeten worden, maar in die fase is het fijn als de auto de weg weer op mag, exact 8 jaar nadat ik de break als loop-sloopauto mijn garage in reed…

Hieronder een kleine foto-update:

Pollenfilter:

De steun vd motorkap is intussen zwart, stond hier nog in de epoxyprimer.
De motorkapisolatie gaat er morgenavond in.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
103 van de 111
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook