Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Iemand al eens een thermostaathuis van een C4 sedan 1.6-16V 2007 vervangen?
Bijzonderheden voor deze klus?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 10318
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten is dat nog een “ouderwetse” mechanische thermostaat. Luchtfilterhuis er uit en je kunt er bij.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nee hoor, een “moderne” kunststof horreur met een temp sensor en een thermostaat. Niet zo erg als bij de C6, maar het scheelt weinig.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 10318
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt, maar ik bedoelde dat de thermostaat niet elektrisch geregeld wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik ging voor “bakspoelen” naar Johan Oldenhage.
Het leuke is daar steeds weer dat je er iets opsteekt.
Samen met de factuur kreeg ik een keurig overzicht van de aandachtspunten voor de auto.
Waaronder een lekkend thermostaathuis.
Op mijn vraag of dat ding een beetje bereikbaar is, zei hij “Redelijk”.
En dat is zo. Vandaag het ding in ruim een uur gewisseld.
Wat er uit kwam is beschamend voor Citroen:
Alle vier de hoeken aan de binnenzijde ernstig ingescheurd:
Die scheuren lopen van het pasvlak tot helemaal onderin. Daardoor vervormt het huis, met lekkage als gevolg. Het is niet ondenkbaar dat (veel) te vast aandraaien een bijdrage heeft geleverd.
Het ding komt nu ook beter op temperatuur.
Helaas weer zo’n wanontwerp waarvoor de CE wetgeving bedoeld is. Maar die helaas helemaal niet werkt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Zit er dan een CE-markering op? Ik kan het me niet voorstellen omdat het voor dergelijke onderdelen niet nodig is. Alhoewel, er wordt, zeker van buiten de EU veel ten onrechte gestickerd: Chinese Export.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:
Wat er uit kwam is beschamend voor Citroen:
Helaas weer zo’n wanontwerp waarvoor de CE wetgeving bedoeld is. Maar die helaas helemaal niet werkt.
Citroën bestaat al jaren niet meer, het is PSA en de onderdelen komen helemaal niet uit de EU maar hoofdzakelijk uit azië. CE klinkt leuk maar zoals al Wim al zegt staat het meestal voor China Export. Overigens, 13 jaar voor een onderdeel van tjing chang wing plastic is nog niet zo heel slecht. M´n moeder heeft zo´n C4´tje van 2006 en die valt heel langzaam, maar zeker, uit elkaar. Eigen schuld, ik had haar een Honda cadeau willen doen na de Xantia die het 20 jaar probleemloos deed. Maar nee, ze moest een c4. Maar een C4 is geen Xantia en nu hebben ze dus spijt als haren op hun hoofd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Aan de sleutelsporen te zien was dit al niet meer het originele huis.
Wat ik opvallend aan die C4 is het shitterige plastic behang. Alles flikkert er vroeg of laat vanaf. Maar het rijdt als de hel.
Wat ik het meest mis zijn de elektrische stoelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:...het rijdt als de hel…
Dat klopt, dat motortje draait iets van 4000 toeren bij +/- 120 km/h in de 4e versnelling van die verschrikkelijk achterhaalde AL4 bak. Man wat heb ik een hekel aan die auto! Voorheen was er een 2.0 Xantia, met een nog veel antiekere zf 4hp18 automaat. Dat reed echt veel beter, vooral om het bij 120 maar 2900 toeren draaide.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat het ding 4.000 rpm draait bij 120 is de bak niet te verwijten, maar PSA die voor de eindreductie koos.
Zelf alleen maar goede ervaringen met de AL4 en de AL6.
Dankzij het voorbeeldige speurwerk van Johan Oldenhage zijn falende automaten weer tot de orde te roepen voor overzichtelijke bedragen.
Ik ben het met Yuri eens dat er VEEL betere auto’s zijn van tal van merken. Maar voor een zeer bescheiden bedrag wordt dat al weer heel anders.
120 rijden we bijna nooit meer. Bij 100 stoort het ding mij niet. Het motortje gonst tevreden, gebruikt geen olie en bij de jaarlijkse oliewissel kan er gewoon goedkope waaibomenolie in.
Mijn oudste zoon scoorde een C5 2.0-16V Exclusive ook uit 2007, ook voor erg weinig, want daar zat een rare storing in. Voor €65 was dat weer over. Ook met een AL4. Ja, dat had beter een AL6 kunnen zijn.
Mijn C5 HDi 100kW Exclusive is inmiddels retour Hoogovens, uitsluitend vanwege de hoge wegenbelasting. Die reed pas lekker met zo’n AL6!
Mijn andere zoon kocht een Audi A6 met zo’n VW automaat. Voortreffelijk. Maar voor de prijs die hij betaalde kopen wij acht auto’s.
Het is een keuze.
Wij wonen gezegend omdat de boodschappen per fiets kunnen. En verder maken we ons niet zo druk meer, want 77. Dus een C4 automaat. Tevredenheid is ook een kunst.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop