Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
wauw, zou die kleur origineel zijn, denk je? Gaaf ding zeg!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
2500 IE Automaat zalig om in te rijden, onze boekhouder komende van een Amerikaanse Chevrolet, naar een CX 25IE Pallas.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
lijkt mij een hele nette cx maar zou de airco nu op r134a draaien en zijn de slangen dan ook mee vervangen?
klopt dat serie 1 stuurwiel bij vroege serie 2 uit 1985?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom zou je de slangen moeten vervangen als je naar R134a gaat van R12?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
minerale olieresten en slangen van 30 jaar oud zijn niet meer fris ook zijn de slangen van rubber de oude r12 sloopt dat niet de r134a sloop rubber vandaar. ik heb alles vervangen dus ook mn slangen maar ja moet iedereen maar zelf weten natuurlijk
leren stuurwiel uit een serie 1 turbo klopt natuurlijk niet voor de purist, maar ik zou de “upgrade” wel waarderen!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Shalom74 schreef:
lijkt mij een hele nette cx maar zou de airco nu op r134a draaien en zijn de slangen dan ook mee vervangen?
klopt dat serie 1 stuurwiel bij vroege serie 2 uit 1985?
Deze is gevuld met Duracool 12a en niet met R134a, of dat een voordeel is laat ik in het midden…
Ik vind het wel een mooi exemplaar en ongeacht de km stand een nette prijs, als hij echt zo is zoals op de foto’s vind ik het persoonlijk een koopje.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Een diesel met airco uit 1976 lijkt mij wel uniek, als dat interieur nog een beetje netjes is kan het best zeldzaam zijn
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Veranderen van R12 naar R134a
https://koeltechniek.startpagina.nl/forum/topic/953019/r12-vullen-in-r134a-compressorsysteem/?page=2
vooral de laatste post
heb condensor vervangen tevens alle slangen met rubbertjes en de droger en compressor. Heb de koperen verdamper compleet schoongespoeld en het inspuitventiel ook schoongemaakt. airco werkt super met r134a er in. net het zelfde als mijn c4 coupe. Zit nu na omrekenen geen 1000 gram koudemiddel in zoals dat bij de r12 was maar 850 gram r134a. zijn omreken tabellen voor.
Had vorig jaar de slangen en condensor laten zitten en dan werkt dan toch niet lekker. of nu mn 35 jaar oude condensor lek was of de slangen poreus en de afsluitringen opgelost weet ik niet. maar heb het wel drastisch aangepakt en nu een koelkast in mn cx.
mvg, Joost
p.s kon mn oude slangen gewoon knakken zo hard geworden de afgelopen 35 jaar dus als je dit doet adviseer ik neem ff die slangen ook mee.
misschien beetje off topic sorry,,
Het mag wat kosten zo’n prestige
Edit van de moderator: graag geen links gebruiken die de lay-out negatief beïnvloeden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
mooie cx alleen linkje error
Dit linkje getest op chrome/firefox en microsoft edge. Werkt daar wel zodra ik het ook nog test in de “voorbeeld post"werkt het prima. Maar na plaatsing niet meer strange…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maar, eh, wat mag dat kosten op die glimmende wielen?
32K….......... Zoeken op mobile.de en dan prijzen boven de 20K. Je staat versteld van het aantal CX’n.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.