Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké,dit is nieuw voor mij
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Effe gezocht in het foto archief.
Foto’s van jaren terug bekeken (cx basis)
Daar is inderdaad zo gauw geen flexibel stuk te zien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Kijk hier maar eens:
Let op dat de Prestige en break langere uitlaat hebben.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Het verschil in lengte berline/break/prestige zit in de buis.
Citroen leverde die buis uit 1 stuk met de middendemper, hier moest je dus echt een prestige middendemper bestellen als je de buis moest vervangen.
Bij de aftermarket uitlaten is die buis dus niet vast aan de tussendemper, je moet beide dus apart bestellen.
Die buizen zijn er op voorzien om voor berline/break/prestige te kunnen dienen,voor de berline moet je ze gewoon dieper in de middendemper schuiven er staat meestal ook een merkteken op de buis.
Dit zie je ook hier:
https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/uitlaatpijp/citroen/cx-ii-bouwjaar-1985-07-1992-12/c1746-394-11314.html
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
F.SvM schreef:Ik bedoel het rubber recht streeks
Op de bumper plakken polymeerkit superspul en oersterkVgF
polymeerkit superspul en oersterk
Bovenstaande gaat prima en blijft mooi zitten. 10 jaar geleden inmiddels heb ik de rubbers aan de achterbumper van mn toenmalige limousine hersteld met polymeerkit. Door alle ijzerresten te verwijderen, de onstane holtes op te vullen met de kit en het dan direct op het bumperdeel te plakken. Dit heeft 10 jaar prima gehouden en zit nog steeds goed vast. Het probleem met andere/verschillende metalen gebruiken is dat je (een versnelde) corrosie van de minder edele metalen zult krijgen, als ze met elkaar in contact staan.
Een kitverbinding weer loshalen van een vlak oppervlak is altijd mogelijk als je dat zou willen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij horen de 2 laatste berichten in een heel ander draadje thuis!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Het was gisteren een mooie dag
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
[removed][removed]
[removed][removed]
Goedemorgen, omdat het ‘gerommel’ me irriteert heb ik maar eens de achterwielophanging en uitlaat er onderuitgeschroefd.
Schade:
1. twee afgebroken remleidingen die muurvast in de remklauw zaten
2. afgebroken boutjes waarmee de plaat achter de rem vastzit
3. een afgebroken bout van de stabilisatorstang.
Verder de draagarmen maar eens uit elkaar gehaald. Eigenlijk niets te zien: de lagers van de arm stonden nog keurig in het vet (ik had in het verleden al eens een vetnippel gemonteerd) en ook de wiellagers zien er prima uit.
Ik heb natuurlijk nog wel enkele vragen….
1. remschijven achter zijn erg moeilijk te krijgen en erg duur (CX Basis). VReemd, want voor zijn ze makkelijk te vinden. Iemand een idee?
2. misschien vervang ik de rollagers van het lager van de draagarm (per kant 2 taps toelopende rollagers). Zijn deze ergens universeel te krijgen of ook via CX Basis bestellen?
3. Ik heb de wiellagers schoongemaakt en wil ze weer in nieuw vet te zetten.
[removed][removed]
IK was niet van plan het lager ‘open’ te maken en het lagervet er gewoon tussen te spuiten. IS dat afdoende? Als ik het lager toch ‘open wil maken’, hoe werkt dat dan met die inkeping?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Zo heb ik het gedaan: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222143/P1065/#1917254
Pagina ervoor staat beschreven hoe ik de moer heb gelost etc. Voldoende plaatjes
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dank je.
Als ik het goed zie zou het lager toch een beetje uit elkaar moeten om te kunnen ‘smeren’. De tweede rij kogels bereik je anders niet.
Ik kan de moer loskrijgen door het ‘nokje’ terug te slaan? Daarna weer vastdraaien (koppel?) en weer fixeren. Ik ga het proberen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Omdat die 2e rij kogels in dezelfde kooi zit bereik je die wel. Paardemiddel: Vet “au Bain Marie” d.w.z. op kokend water heet maken ( dan wordt het dun-vloeibaar maar desintegreert niet) en er in gieten. Als je lager nog goed is maar je wilt het alleen vetten dan zou ik het niet uit elkaar halen: Als dat persen doet het metaal helaas geen goed.
To err is human, not to err is divine.
maartens schreef:Dank je.
Als ik het goed zie zou het lager toch een beetje uit elkaar moeten om te kunnen ‘smeren’. De tweede rij kogels bereik je anders niet.
Ik kan de moer loskrijgen door het ‘nokje’ terug te slaan? Daarna weer vastdraaien (koppel?) en weer fixeren. Ik ga het proberen.
Nou ja, het vet zit wel in een ‘ruimte’. je kan ook gewoon vet in de buitenste rij smeren (beetje slagroomspuit idee of gewoon met je vingers) en het lager draaien, en dit een paar keer herhalen. Ik heb de moer losgetikt met een dreveltje. Koppel staat wel in het wph / haynes / uw favo handboek.
Citroensmgz schreef:Als je lager nog goed is maar je wilt het alleen vetten dan zou ik het niet uit elkaar halen: Als dat persen doet het metaal helaas geen goed.
Ik heb destijds vooral ook gedaan om de boel te inspecteren. Mijn voorwiellagers waren namelijk beiden wel compleet gaar.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Remschijven achter zijn inderdaad zeer moeilijk te vinden.
Als je er wat weet,doe mij ook even een berichtje.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
https://www.autodoc.nl/search?keyword=5489362
Helaas niet op voorraad, maar zijn waarschijnlijk wel te bestellen…..
Tres Beau heeft ze wel