Mee eens, daarom was ik onlangs ook bij de Profile Tyre Center; uitlijnen kostte 80 euro, net zo veel als een BMW.
De perfectie van het ontwerp van de wielophanging bij de GS/A is misschien de oorzaak van het gemis aan afstel mogelijkheden.
Alle waarden voor de wielstanden waren perfect en binnen de marges, alleen het toespoor moest worden afgesteld en ze kregen nog niet eens de stuurstand perfect in het midden.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Er zijn niet heel veel bedrijven meer die een GS-GSA perfect uit kunnen lijnen. Met name de half afgedekte achterwielen vormen een probleem. Om de apparatuur op de achterwielen te kunnen plaatsen zet men vaak de auto in de hoogste stand. Dan krijg je dus een totaal verkeerd resultaat. Als je het goed wilt (laten) doen dient het uitlijnen met draaiende motor en in de RIJstand te geschieden.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Dat noemen ze trots “4 wiel” uitlijning. Premium techniek….. en daarom ook een premium rekening (omzet). Helaas, voor de GS(A) en bijvoorbeeld Ami onmogelijk omdat de achterwielen bedekt zijn. En gewoon uitlijnen, dat kunnen (en willen) de fitters niet meer. Daarom terug naar de Calve pindakaas:
“ De methode met het touwtje en/of met de stok: wie is er niet groot mee geworden?”.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Zeker, dat is een hele goede tip.
Een oorzaak voor dit euvel is, dat de wagen op de uitlijn-brug nog een klein stukje vooruit moeten rollen, zodat de voorwielen op de draaischijven belanden. De reflector-klemmen op de achterwielen lopen dan vast in de wielkasten.
Menig monteur herinnert zich dan plots de BX, waar de rijstand in het midden van de rijhoogte hendel zit, en je krijgt dan idd je GS/A onderstuurd terug. Gelukkig ontdekte ik dit tijdig en heb nu toch een goed uitgelijnde wagen!