





















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Excuus, verkeerde topic.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kan gebeuren…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De eco-modus werkt weer normaal. Blijkt dat de auto in fabrieks-modus stond. Het is ergens logisch dat er een programmaatje in zit waarin alles uit staat tenzij de motor loopt, omdat je als fabrikant niet weet hoe lang zo’n auto erover doet om van het einde van de productielijn naar de eindgebruiker te komen. In die tussentijd moet de elektronica dus op veilig. Dat snap ik wel. Dus nu de fabrieksmodus is uitgeschakeld werkt alle interieurverlichting, de CV en de radio weer volgens het boekje. Meer was ‘t niet, maar je verwacht zoiets helemaal niet dus dan kijk je daar blijkbaar straal voorbij.
De automaat heb ik ook uit gezet in de lijst met aanwezige ECU’s en nu komt-ie inderdaad niet meer in de diagnoselijst voor. Ik vermoed dat dat ook het enige probleem was dat daardoor ontstond: vreemde diagnosegegevens. De automaat stond in de voertuigconfiguratie gewoon uit, dus er werd inderdaad in feite niks zinnigs met dat stukje software gedaan.
Behoudens eventuele hardware-fouten die er een reden voor zouden kunnen zijn geweest om de eco-modus op ‘brute force’ in te stellen ga ik er voorlopig vanuit dat de elektronica nu weer spoort. Maar ergens ga ik er ook vanuit dat je, om vreemde lekstromen of dergelijks te omzeilen, de tijd tot inschakelen op 0 zet en niet dat je zoiets exotisch als een fabrieksmodus inschakelt. Dus misschien is er ook wel gewoon een keer een foute firmware-update in gezet en gaat het nu weer gewoon goed. Maar dat merken we verder vanzelf dan en eventuele ‘echte’ problemen zijn nu ook op te sporen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten is het inschakelen van de eco-modus niet alleen afhankelijk van de tijd, maar ook van de accuspanning. Dus als door een lekstroom de accuspanning de gevarenzone nadert wordt ook de eco-modus ingeschakeld.
Voor de duidelijkheid: Bij mijn weten!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat klopt voor zover ik weet, maar als je de eco-modus wilt forceren kun je ‘m op 0 tijd zetten en dan schakelt-ie ook meteen in als je het contact af zet. Zelfde effect ongeveer als de fabrieks-modus.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag startte de auto alsof er nooit iets aan de hand geweest is, dus ik ga maar eerst weer terug naar het normale programma. Nog een paar dingetjes regelen voor de apk (en daar drie keer de normale tijd voor plannen) en ‘t ding verder terug wennen aan kilometers vreten dus (misschien toch maar eens een Italian tune-up inplannen).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Italian Tune-up? Elke 100 km een liter olie bijvullen??
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee, gewoon een keer stevig aan het werk zetten. Het is jammer dat je onder de huidige omstandigheden wat minder makkelijk even bij de Pruis een stukje over de A31 kunt gaan knetteren, maar volgens mij is dat voor het torretje niet heel verkeerd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Aha, even schoon blazen! Ja, dat kan eigenlijk alleen op de buren.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Vond de pug ook heel erg lekker toen ik even naat Stad moest…
Zie je nu wel dat weggooien de laatste optie is??
Hij is nu eigenlijk te duur, maar nog FF en het is de beste C5 van zijn leeftijd en echt betrouwbaar.
Moet kunnen…Is vaker gebeurd..
heb jij weer….
J.D.






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou, de beste C5 van het eerste kwartaal serieproductie… Ik weet ‘t niet, ik denk dat er best wel mensen zijn die er nóg verder mee durven te gaan om zo’n ding Netjes te hebben. Maar als ‘t vanaf hier, na de laatste paar onderhoudspuntjes die niet aan mijn voorwaarden voldoen en met een verse APK, eerst weer een goed bruikbare C5 is zijn we eigenlijk gewoon daar waar we moeten zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Weer een APK-gevaar ontweken: de zijknipperlichten waren vanzelfsprekend zo lek als een mandje en inwendig al mooi groen aan het worden. Omdat het niks extra kost en wel mooier is om te zien heb ik er zijknipperlichten van een Ph2 op gezet: dan is tenminste alle verlichting consequent helder uitgevoerd. Is mijn OCD ook weer blij.
Wat dan wel weer jammer is, is dat je bij de nieuwe units het lampje zelf niet meer kunt vervangen. Als-ie stuk gaat ben je de Sjaak voor een complete unit Maar goed. Dat zien we dan wel weer. Dat kan ook makkelijk de rest van het leven van die C5 duren, want zo vaak vervang je die lampen helemaal niet.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij de Ph 1 is dat ook zo voor de kentekenlampjes. Maar ja, ze kosten een tientje of zo….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan.
Bij de break in ieder geval niet hoor: Hoewel het knap was als het je lukte het lampje te vervangen zonder het glaasje af te breken…