boeman schreef:
Mijn koprevisie is gedaan bij mijn vaste garage, in 1 dag, met een gereviseerde kop die al klaar lag. Ik heb er ook over geschreven in La Bombe Citroën, maart of april 2019 denk ik.
Ik heb de labombe maart 2019 gevonden en je verhaal gelezen. Leuk om te lezen hoe de relatie is tussen jou en de garage. 1dag ga ik niet redden. Maar ik heb geen haast ik wil het alleen goed doen, zonder dat ik later denk had ik dit of dat ook gedaan. Ja 4 stoterbussen zijn niet glad dus deze ga ik vervangen, waterpomp vervangen ik uiteraard ook.
@witkop dynamo heb ik al een keer vervangen gelijk met de startmotor. Welke rubbers bedoel je voor de versnellingsbak?
@waterman olie wordt uiteraard vervangen maar dan moet ze eerst lopen aangezien ze nu niet op de brug staat. Anders moet ik toch een stukje (meter of 50)duwen omhoog.
Gisteren Heb ik de 2 afgebroken kopbouten verwijderd. Overmaatse moeren opgelast en losgedraaid, vooral de 2 de piepte en kraakte, maar gelukkig zonder schade verwijderd. Toch best wel eng.
Nu er toch een aantal componenten zijn gedemonteerd zijn wil ik ook het stuurhuis vervangen omdat deze over de servo lekt en ook de harmonica rubbers gescheurd zijn.
Radiator aan de binnenkant groeit bloemkool dus deze wil ik ook vervangen.
Ik heb nog wel een paar vragen:
de oude kopbouten buiten de 2 die zijn afgebroken kan ik deze opnieuw gebruiken of moet ik deze allemaal vervangen, aangezien deze toch zijn opgerekt.
In mijn oude kop zat een temperatuur sensor in de ‘nieuwe’ is daar geen ruimte. Kan ik deze op een andere plaats monteren of moet een nieuw gat boren en tappen?
Nu de vlampijpen ook los zijn moet ik rekening houden met een lambdasonde te plaatsen? Nu heb ik nog een standaard ontsteking en wil deze vervangen voor een 123.
RvR schreef:boeman schreef:
@waterman olie wordt uiteraard vervangen maar dan moet ze eerst lopen aangezien ze nu niet op de brug staat. Anders moet ik toch een stukje (meter of 50)duwen omhoog.
Sorry @waterman = Bogaard77
@witkop Welke rubbers bedoel je voor de versnellingsbak?
Sorry, ik was in de war met het bakdeksel van een HY, negeer de opmerking over de rubbers.
Je zou de keerring achter de nokkenaspoelie kunnen vervangen. Deze lekt wel eens en je kunt er nu mooi bij.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
RvR schreef:
olie wordt uiteraard vervangen maar dan moet ze eerst lopen aangezien ze nu niet op de brug staat. Anders moet ik toch een stukje (meter of 50)duwen omhoog.
NEEEEE!! er zit nu water in je olie. NOOIT starten! Dan kan je meteen opnieuw beginnen. Zet een boormachine op je pomp en zet em in de hoogste stand. Dan olie verversen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
j.witkop schreef:@witkop Welke rubbers bedoel je voor de versnellingsbak?
Sorry, ik was in de war met het bakdeksel van een HY, negeer de opmerking over de rubbers.
Je zou de keerring achter de nokkenaspoelie kunnen vervangen. Deze lekt wel eens en je kunt er nu mooi bij.
alleen ff je stuurhuis uitbouwen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat was hij al van plan te vervangen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bogaard77 schreef:
NEEEEE!! er zit nu water in je olie. NOOIT starten! Dan kan je meteen opnieuw beginnen. Zet een boormachine op je pomp en zet em in de hoogste stand. Dan olie verversen.
Ja oké ik ga wel duwen.
RvR schreef:
Ik heb nog wel een paar vragen:
de oude kopbouten buiten de 2 die zijn afgebroken kan ik deze opnieuw gebruiken of moet ik deze allemaal vervangen, aangezien deze toch zijn opgerekt.
In mijn oude kop zat een temperatuur sensor in de ‘nieuwe’ is daar geen ruimte. Kan ik deze op een andere plaats monteren of moet een nieuw gat boren en tappen?
Nu de vlampijpen ook los zijn moet ik rekening houden met een lambdasonde te plaatsen? Nu heb ik nog een standaard ontsteking en wil deze vervangen voor een 123.
- Kopbouten kan je gewoon hergebruiken. Bij een DS zijn het geen “rekbouten”
- Temp sensor hoort in het waterpomp huis te zitten. Als daar geen sensor in zit, dan zit er altijd een plug die er uit kan. Maar anders je oude waterpomphuis er op zetten ( Bij koprevisie moet het waterpomphuis er af)
- Voor een 123 heb je geen lamdasensor nodig. Maar het is een goed plan om nu een moer voor een labda sensor te plaatsen, dan kan je later altijd nog kijken wat je er mee doet. Een losse labda sensor ( zonder regelaar) is al nuttig om je LPG goed af te stellen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
j.witkop schreef:
Je zou de keerring achter de nokkenaspoelie kunnen vervangen. Deze lekt wel eens en je kunt er nu mooi bij.
Daar kan je pas bij als de bak er af ligt
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Allen bedankt voor de informatie en ga zaterdag kijken wat ik allemaal ga vervangen en of uitvoeren. Nog 1 vraagje moet ik de cilinders schoonmaken aangezien deze veel zwarte roet op vast zit. En hoe? Aangezien het best wel vast zit.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eigenlijk wel. LET OP! De bussen zitten los! Als je die niet borgt gaan ze wiebelen en mol je je voetpakking(en).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bussen heb ik gefixeerd gelijk aan de film van DS-TT team.
Maar hoe haal ik die zarte roet eraf?
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
met een scotch brite ?
of dit:
https://www.mecatechnic.com/nl-NL/cilinder-voor-het-polijsten-50-mm_UO40237.htm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
oke poetsen dus…
of lichtjes honen