Goedenavond.
Mij ID19P bj. 1966 met het LHS, stuurbekrachtiging en de originele remplateua’s heeft enkele jaren stilgestaan.
Ik heb inmiddels het motorblok weer draaiend. De carterole en de versnellingsbakolie vervangen.
Helaas wil de HD pomp geen hydrauliekolie (LHS) aanzuigen vanuit het voorraadvat.
Als ik de aanzuigleiding omgekeerd hou en vul met olie dan hoor ik dit licht borrelen en zakt het niveau in de aanzuigleiding enigzins. Het lijkt alsof er lucht in het pomphuis zit dat ontsnapt.
Dit niveau blijft dan op een gegeven moment staan en zakt niet meer verder. Er is dan zeer weinig olie in de pomp gelopen.
Als ik de auto start en dit nogmaals doe, dan wordt er geen olie aangezogen.
Ook het terugplaatsen van de aanzuigopening in het vat levert geen resultaat op.
Ook zie ik geen retourstroom in het vat (de hogedrukregelaar staat open)
Zie ik iets over het hoofd?
Moet ik op een of andere manier de HD pomp ontluchten?
Groet,
Bert Roelofs
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De leiding omgekeerd houden en vullen met olie; doe je dat met draaiende motor? Dat moet namelijk wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dag Jantje 1984
Ik doe dit met draaiende motor.
Volgens mij moet dan het niveau zakken
Dit gebeurt niet
Lijkt toch wel de goede methode…
Misschien is de olie in het systeem gaan “bederven” en zit er iets verstopt?
Misschien kan je nog proberen of het op gang komt als je wat olie erin perst met een grote injectiespuit of zo?
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ook nog ff de ontlast schroef op de HD regelaar open zetten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
H@ns schreef:Lijkt toch wel de goede methode…
Misschien is de olie in het systeem gaan “bederven” en zit er iets verstopt?
Misschien kan je nog proberen of het op gang komt als je wat olie erin perst met een grote injectiespuit of zo?
Dag H@ns,
Dank voor je antwoord.
Ik neem aan dat je bedoelt om deze grote injectiespuit direct op de inlaatslang van de HD pomp te zetten.
Dan moet ik dus de inlaat-koker met filter van de inlaatslang afhalen.
Kan dit ook met stilstaande motor, of is het essentieel dat de motor (en dus de pomp) draait?
bogaard77 schreef:ook nog ff de ontlast schroef op de HD regelaar open zetten!
De ontlastschroef heb ik een halve slag opengedraaid.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. Normaal houd je die aanzuig toeter ondersteboven en vul je met LHS. Filter moet mooi schoon zijn natuurlijk.
Dan zakt het niveau idd een stukje. Dat start je de motor en mik je die toeter terug in het vat. Dan zou het circuit op gang moeten komen. Na een minuutje de ontlastschroef dicht draaien en dan moet je omhoog komen.
Het kan dat de HD regelaar vast zit intern. LHS is hygroscopisch he….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>