7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Traction 11a conduite interieur 1935
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 juli 2020 10:05 PM
  [ # 91 ]
Ree schreef:

Origineel (in ‘51) zit er een paar millimeter spuitplamuur op het gehele dak. Wanneer dit bij restauratie wordt weggeschuurd, heb je eigenlijk wel de garantie dat de naad voortaan in het zicht blijft. Ik zie die naad ook als een teken van een over-enthousiaste restauratie en niet persé als teken van originaliteit.

Maar je.kunt um toch net zo hard weer dicht plamuren….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 juli 2020 09:32 AM
  [ # 92 ]

Dat heeft Denny dus ook gedaan. Het gaat echt over een richel van meerdere millimeters. Zo dik plamuur gaat werken en als je de verkeerde materialen gebruikt, ga je dit een aantal jaar na de restauratie weer terugzien.

Zo te zien heeft Denny alu plamuur gebruikt. Het is een lastig dilemma. Alu plamuur is heel hard, stijf en volumevast. Op zich ideaal, maar bij alu plamuur is het nog belangrijker om dun te werken dan bij gewoon plamuur vanwege kans op scheuren. Het dak is echter zo stijf, dat ik verwacht dat het wel goed gaat.

Ikzelf durfde het toch niet aan om zo dik alu plamuur te zetten, en heb het hele dak in de spuitplamuur gezet. Ook geen garantie op slagen, maar het lijkt het meest op de methode die ze destijds gebruikte.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 juli 2020 06:47 PM
  [ # 93 ]

Dus vertinnen is de beste optie.
Als dat al mogelijk is.
(Bedankt voor de uitleg)

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 27 juli 2020 08:50 PM
  [ # 94 ]

voor de vakantie de carrosserie in de spuitplamuur gespoten en de binnenkant uitgelakt. Ik heb hier en daar nog wel een oneffenheid gezien in de spuitplamuur maar dat wordt wel weer gecorrigeerd voordat de primer door een echte spuiter gespoten wordt. Hier een foto verslag.


DSCN7791 by D Caris, on Flickr


DSCN7789 by D Caris, on Flickr


DSCN7786 by D Caris, on Flickr


DSCN7787 by D Caris, on Flickr


DSCN7788 by D Caris, on Flickr


DSCN7798 by D Caris, on Flickr


DSCN7799 by D Caris, on Flickr


DSCN7800 by D Caris, on Flickr

DSCN7801 by D Caris, on Flickr

DSCN7802 by D Caris, on Flickr


DSCN7803 by D Caris, on Flickr


DSCN7804 by D Caris, on Flickr


DSCN7805 by D Caris, on Flickr


Na de vakantie ga ik aan het motorblok beginnen.

 

 

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 28 juli 2020 12:05 PM
  [ # 95 ]

Het ziet er geweldig uit cool smirk

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juli 2020 09:58 PM
  [ # 96 ]

Mooi werk!!!
Ben er jaloers op hoe strak jullie de voorbewerking kunnen krijgen voor de spuiter.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 30 juli 2020 05:05 PM
  [ # 97 ]

Prachtig Denny, mooi werk!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 30 augustus 2020 07:24 PM
  [ # 98 ]

Zo. Het blok is uit elkaar gehaald. Het ziet er behoorlijk zwart en versleten uit. Het schoonmaken van de onderdelen is geen fijn werk maar zal toch moeten gebeuren.

DSCN7810 by D Caris, on Flickr

DSCN7811 by D Caris, on Flickr

DSCN7812 by D Caris, on Flickr

DSCN7819 by D Caris, on Flickr

DSCN7822 by D Caris, on Flickr

DSCN7828 by D Caris, on Flickr

DSCN7829 by D Caris, on Flickr

DSCN7826 by D Caris, on Flickr

DSCN7825 by D Caris, on Flickr

DSCN7834 by D Caris, on Flickr

DSCN7838 by D Caris, on Flickr

DSCN7839 by D Caris, on Flickr

DSCN7840 by D Caris, on Flickr

De cylinders hebben een goed voelbare rand dus die zullen vernieuwd moeten worden. De drijfstangen hebben nog ingegoten lagers waarvan er èèn duidelijk zichtbaar is versleten, dus dat wordt zoeken naar andere drijfstangen waar lagerschalen in kunnen. En de krukas zal geslepen moeten worden. De onderdelen breng ik naar een revisie bedrijf om te laten meten en controleren wat er vervangen moet worden. Wordt vervolgd. groet Denny

 

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 augustus 2020 08:55 PM
  [ # 99 ]

Probeer drijfstangen van de 11D motor of een HY motor of van een DS van voor 1965 op de kop te tikken. Die zijn hetzelfde, maar met losse lagerschalen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 24 september 2020 02:01 PM
  [ # 100 ]

De motor heeft zijn beste tijd gehad. Een opsomming van wat er moet gebeuren. De krukas moet geslepen worden en dat betekent dus ook nieuwe hoofdlagers. Andere drijfstangen met nieuwe lagerschalen. Nieuwe zuigers en cylinders. Krukas en vliegwiel balanseren. Nieuwe klepgeleiders kleppen en klepzittingen. Cylinderkop vlakken en dan nog wat klein spul zoals distributie tandwielen en ketting vernieuwen. Dus met andere woorden een complete motorrevisie. Als ik de onderdelen van het revisiebedrijf terug heb zal ik wat fotos plaatsen. Groet denny.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 31 oktober 2020 07:41 PM
  [ # 101 ]

Nu ik de onderdelen van het revisie bedrijf terug heb en de nieuwe onderdelen binnen heb ben ik begonnen met het opbouwen van de motor. Met het opbouwen krijg ik wel hulp van iemand die de taction door en door kent.  allereerst een paar fotos van wat opgefriste onderdelen.

DSCN7842 by D Caris, on Flickr


DSCN7844 by D Caris, on Flickr


DSCN7845 by D Caris, on Flickr

DSCN7846 by D Caris, on Flickr


nu een paar fotos van het opbouwen van de motor.
DSCN7853 by D Caris, on Flickr


DSCN7848 by D Caris, on Flickr

DSCN7849 by D Caris, on Flickr


DSCN7856 by D Caris, on Flickr

wordt vervolgd.

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 oktober 2020 07:50 PM
  [ # 102 ]

Moet toch wel een lekker gevoel zijn om aan een blok te sleutelen zonder vuile toppen te krijgen Wink

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 november 2020 08:14 PM
  [ # 103 ]

Machtig mooi werk!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 10 november 2020 06:54 PM
  [ # 104 ]

Mooi!

is dat zilver blank metaal of een grondlaag?
Wordt de motor weer mooi groen straks?

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 10 november 2020 07:19 PM
  [ # 105 ]

Dat is inderdaad blank metaal. De motor wordt ook weer groen en daar heb ik een vraag over. Wie heeft er ervaring met het opnieuw groen maken van de motor? Daarmee bedoel ik moet er eerst een grondlaag aangebracht worden en daarna de groene kleur? Ik neem aan dat de lak niet hittebestendig hoeft te zijn want dan zal de kleur een probleem worden denk ik. En het belangrijkste blijft de lak ook zitten en bladdert die niet af? graag reactie zodat ik van het weekend verder kan. groet Denny

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook