Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ree schreef:Origineel (in ‘51) zit er een paar millimeter spuitplamuur op het gehele dak. Wanneer dit bij restauratie wordt weggeschuurd, heb je eigenlijk wel de garantie dat de naad voortaan in het zicht blijft. Ik zie die naad ook als een teken van een over-enthousiaste restauratie en niet persé als teken van originaliteit.
Maar je.kunt um toch net zo hard weer dicht plamuren….
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat heeft Denny dus ook gedaan. Het gaat echt over een richel van meerdere millimeters. Zo dik plamuur gaat werken en als je de verkeerde materialen gebruikt, ga je dit een aantal jaar na de restauratie weer terugzien.
Zo te zien heeft Denny alu plamuur gebruikt. Het is een lastig dilemma. Alu plamuur is heel hard, stijf en volumevast. Op zich ideaal, maar bij alu plamuur is het nog belangrijker om dun te werken dan bij gewoon plamuur vanwege kans op scheuren. Het dak is echter zo stijf, dat ik verwacht dat het wel goed gaat.
Ikzelf durfde het toch niet aan om zo dik alu plamuur te zetten, en heb het hele dak in de spuitplamuur gezet. Ook geen garantie op slagen, maar het lijkt het meest op de methode die ze destijds gebruikte.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus vertinnen is de beste optie.
Als dat al mogelijk is.
(Bedankt voor de uitleg)
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
voor de vakantie de carrosserie in de spuitplamuur gespoten en de binnenkant uitgelakt. Ik heb hier en daar nog wel een oneffenheid gezien in de spuitplamuur maar dat wordt wel weer gecorrigeerd voordat de primer door een echte spuiter gespoten wordt. Hier een foto verslag.
DSCN7791 by D Caris, on Flickr
DSCN7789 by D Caris, on Flickr
DSCN7786 by D Caris, on Flickr
DSCN7787 by D Caris, on Flickr
DSCN7788 by D Caris, on Flickr
DSCN7798 by D Caris, on Flickr
DSCN7799 by D Caris, on Flickr
DSCN7800 by D Caris, on Flickr
DSCN7801 by D Caris, on Flickr
DSCN7802 by D Caris, on Flickr
DSCN7803 by D Caris, on Flickr
DSCN7804 by D Caris, on Flickr
DSCN7805 by D Caris, on Flickr
Na de vakantie ga ik aan het motorblok beginnen.
Het ziet er geweldig uit
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi werk!!!
Ben er jaloers op hoe strak jullie de voorbewerking kunnen krijgen voor de spuiter.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Prachtig Denny, mooi werk!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Zo. Het blok is uit elkaar gehaald. Het ziet er behoorlijk zwart en versleten uit. Het schoonmaken van de onderdelen is geen fijn werk maar zal toch moeten gebeuren.
DSCN7810 by D Caris, on Flickr
DSCN7811 by D Caris, on Flickr
DSCN7812 by D Caris, on Flickr
DSCN7819 by D Caris, on Flickr
DSCN7822 by D Caris, on Flickr
DSCN7828 by D Caris, on Flickr
DSCN7829 by D Caris, on Flickr
DSCN7826 by D Caris, on Flickr
DSCN7825 by D Caris, on Flickr
DSCN7834 by D Caris, on Flickr
DSCN7838 by D Caris, on Flickr
DSCN7839 by D Caris, on Flickr
DSCN7840 by D Caris, on Flickr
De cylinders hebben een goed voelbare rand dus die zullen vernieuwd moeten worden. De drijfstangen hebben nog ingegoten lagers waarvan er èèn duidelijk zichtbaar is versleten, dus dat wordt zoeken naar andere drijfstangen waar lagerschalen in kunnen. En de krukas zal geslepen moeten worden. De onderdelen breng ik naar een revisie bedrijf om te laten meten en controleren wat er vervangen moet worden. Wordt vervolgd. groet Denny
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Probeer drijfstangen van de 11D motor of een HY motor of van een DS van voor 1965 op de kop te tikken. Die zijn hetzelfde, maar met losse lagerschalen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De motor heeft zijn beste tijd gehad. Een opsomming van wat er moet gebeuren. De krukas moet geslepen worden en dat betekent dus ook nieuwe hoofdlagers. Andere drijfstangen met nieuwe lagerschalen. Nieuwe zuigers en cylinders. Krukas en vliegwiel balanseren. Nieuwe klepgeleiders kleppen en klepzittingen. Cylinderkop vlakken en dan nog wat klein spul zoals distributie tandwielen en ketting vernieuwen. Dus met andere woorden een complete motorrevisie. Als ik de onderdelen van het revisiebedrijf terug heb zal ik wat fotos plaatsen. Groet denny.
Nu ik de onderdelen van het revisie bedrijf terug heb en de nieuwe onderdelen binnen heb ben ik begonnen met het opbouwen van de motor. Met het opbouwen krijg ik wel hulp van iemand die de taction door en door kent. allereerst een paar fotos van wat opgefriste onderdelen.
DSCN7842 by D Caris, on Flickr
DSCN7844 by D Caris, on Flickr
DSCN7845 by D Caris, on Flickr
DSCN7846 by D Caris, on Flickr
nu een paar fotos van het opbouwen van de motor.
DSCN7853 by D Caris, on Flickr
DSCN7848 by D Caris, on Flickr
DSCN7849 by D Caris, on Flickr
DSCN7856 by D Caris, on Flickr
wordt vervolgd.
Moet toch wel een lekker gevoel zijn om aan een blok te sleutelen zonder vuile toppen te krijgen
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Machtig mooi werk!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Mooi!
is dat zilver blank metaal of een grondlaag?
Wordt de motor weer mooi groen straks?
Dat is inderdaad blank metaal. De motor wordt ook weer groen en daar heb ik een vraag over. Wie heeft er ervaring met het opnieuw groen maken van de motor? Daarmee bedoel ik moet er eerst een grondlaag aangebracht worden en daarna de groene kleur? Ik neem aan dat de lak niet hittebestendig hoeft te zijn want dan zal de kleur een probleem worden denk ik. En het belangrijkste blijft de lak ook zitten en bladdert die niet af? graag reactie zodat ik van het weekend verder kan. groet Denny