18 van de 20
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende > 
   
Hilko’s Xantia(‘s)
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 11 november 2020 05:55 PM
  [ # 256 ]

Een type 2 heeft volgens mij wel degelijk een BSI, al stelt dat natuurlijk nog lang niet zoveel voor als bij een c5. Afstandsbediening zit er inderdaad op, net als bijvoorbeeld het alarm voor vergeten verlichting volgens mij.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 november 2020 05:58 PM
  [ # 257 ]

Wat Feije zegt. Het is nog een wat versimpelde vorm, maar hij zit er echt (achter het handschoenenkastje, boven de interieurventilator) en je kunt er ook niet zomaar een universeel ab apparaat tegenaan schroeven.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 november 2020 06:20 PM
  [ # 258 ]

Ow dit ding dus. Tja, je kunt het een versimpelde BSI noemen, maar het is in feite een wat uitgebreide beveiligingscomputer. De startblokkering, de binnenverlichting, de CV en het alarm zitten erop, meer niet. Hier heb je er een schema voor. De componentenlijst is via de daar gelinkte wiki wel uit te vogelen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 november 2020 04:30 PM
  [ # 259 ]

Domme vraag misschien, maar wat voor een knoopcel moet er nou in de ab? Ik heb geen boekje bij de auto en ik weet niet of de cel die erin zat de goede is. En als iemand de exacte manier van sleutel opnieuw aanmelden bij de auto middels het contact even wil posten, dan heel graag… Alvast bedankt!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2020 04:45 PM
  [ # 260 ]

Instructieboekje Xantia 2, pagina 5:

XantiaII AB batterij

Klikbaar voor vergroting.

Batterij: CR1620, 3V

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 november 2020 04:45 PM
  [ # 261 ]

Die batterijtjes verschillen per Xantia. Volgens het boekje dat ik heb van een type 2 moet er CR1620 in. “Na het vervangen van de batterij moet de afstandsbediening worden geïnitialiseerd. Zet hiervoor het contact aan en bedien vervolgens de afstandsbediening.”

EDIT: Verdorie, Derk was me net voor Laughing.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 november 2020 04:47 PM
  [ # 262 ]

Nogmaals bedankt! Morgen even een celletje halen en dan maar eens zien of het spul spelen wil Cool

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 november 2020 06:45 PM
  [ # 263 ]

Heb je gekeken of er maar eentje in hoeft? Bij een type 1 (of bij een XM) zijn het er twee of vier. Best lullig als je daar dan achter komt op het moment dat je net eentje gehaald hebt.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 november 2020 07:00 PM
  [ # 264 ]
Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 november 2020 09:11 AM
  [ # 265 ]

ze zijn vrijwel onverwoestbaar die CVs, de mijne is wel eens meegeweest in de wasmachine, en het gewoon doen daarna. Ook is ie al wel 1000 keer gevallen in de 20 jaar van zn bestaan. 

maar een probleempje wat ik had was dat het moeilijk was om het rubber ver genoeg in te drukken. Een klein stukje kunststof tussen knopje en rubber helpt voldoende om het knopje ingedukt te krijgen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 november 2020 12:27 PM
  [ # 266 ]

Op zich hoopgevend dan. Maar deze ab doet het nog niet, ondanks nieuwe batterij. Ik kan voelen dat de knopjes bedient worden. Misschien nog eens proberen zonder behuizing.

Batterij is een Varta CR1620 en de polariteit klopt, hij zit er dus op de juiste manier in.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 november 2020 12:54 PM
  [ # 267 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 november 2020 02:01 PM
  [ # 268 ]

Nergens een printbreukje? Meet je de 3V elders op de print (dus na de batterij)? Wat ook kan gebeuren is dat er een soldering van (een van) de schakelaars scheurt, da’s meestal een kwestie van opnieuw vloeien. IIRC kun je dat meten met de batterij eruit en de multimeter op doorverbinden.

Ik heb ook eventueel nog wel een printje uit een voor mij verder onbekende sloper voor je, maar ik dacht niet dat je die zomaar op een andere auto kunt aanmelden. Is er iemand die weet of dat wel of niet kan?

En anders kun je misschien die beveiligingscomputer met Lexia uitlezen om te zien of er in de auto ergens een fout zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 14 november 2020 01:48 PM
  [ # 269 ]

Ik zit met hetzelfde probleem. De AB doet het niet. Batterij vervangen en de schakelaars hebben geen (zichtbare ) breuk. Ook ik zal dan maar alles eens doormeten met en zonder batterij. Wat het inleren van de sleutel betreft, daarvoor moet je met lexia de boel inleren. Je hebt naast de sleutelcode ook een aparte inleercode nodig. De sleutelcode lukt vaak nog wel, staat in het onderhoudsboekje, maar de inleercode moet opgevraagd worden bij de dealer.  Daarnaast is het inleren soms ook een kwestie van diverse keren proberen. Mij is het bij een auto niet gelukt en dan heb je een probleem. Zeker als je geen reservesleutel hebt. Ik rijd nu met een dubbele sleutel. De afstandbediening doet het, maar starten met de AB-sleutel ho maar. Evt. heb ik nog wel een handleiding voor het inleren/programmeren.

teveel citroenen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 november 2020 03:04 PM
  [ # 270 ]

De sleutelcode staat op een kraskaart die bij de voertuigdocumenten zit. Die is nodig om de transponder in te leren. Dat zit in BSI>herprogrammeren bij lexia/diagbox.
Lexia vraagt dat vaak om een code; ik dacht 01334.
Inleren van de afstandsbediening staat hier los van. Bij de C4: contact aan, binnen 10 seconden het vergrendelknopje 5 seconden indrukken. Daarna 1 minuut wachten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
18 van de 20
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook