Veel succes met de APK
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zeer mooi.
Succes met de taxatie.
Denk je aan taxeren en verzekeren ,voordat je de weg op draaid.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Komt goed, ze is al 1,5 jaar casco gedekt (heb eerder een garage-schade gehad, been there…) en een dezer dagen komt de taxateur voor de eindtaxatie.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
APK zal toch bijna met 2 vingers in de neus goed moeten zijn
Het lijkt me heel apart om een auto te moeten taxeren die beter is dan (origineel) nieuw en waarvan de restauratiekosten waarschijnlijk de waarde van de auto zullen overschrijden. Niet dat het laatste wat uitmaakt, want dat uit zich in rijgenot en is een deel van de hobby.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
We zullen het vrijdag zien, je weet nooit, het blijven rare auto’s he!
Inmiddels getaxeerd. Taxateur heeft hem ademloos ‘binnenste buiten’ gekeerd.
Taxatiewaarde dekt ruimschoots de investering (dankzij verwaarloosbare aanschafprijs basis en zelfredzaamheid).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Wat een fantastisch eindresultaat! Succes met de APK, en ik ben benieuwd hoe ze rijd
Citroen C3 Aircross
Het blijven rare auto’s inderdaad maar dat geldt ook voor sommige keurmeesters.
Soms vinden ze punten waar niemand op komt heb ik ervaren.
Maar ik heb hier geen twijfel over, ben heel benieuwd hoe ze rijdt!
Ik ook…. want daar was het eigenlijk allemaal om te doen…:-)
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Al 2 id DS’n gehad, de break van m’n broer heb ik moeten laten gaan. Thuis wonend, zonder laspost en buiten op de steentjes, geen afdak.
Met slinger in gang gedraaid geweest wegens platte batt. Bij het slingeren had die de radiator lek gemaakt. Onwetend mee vertrokken en stuk gegaan.
Nonkel werkte vroeger bij de BRT en die gebruikten de breaks voor Tour De France, zo geraakten we daaraan. En was nog in zeer goede staat.
Daarbij kon je vele wisselstukken vinden op de autosloop.
De laatste en de beste die ik zag was die halfautomaat met de pook ‘t stuur. Bij aanraking ontkoppelde die en kon je schakelen. 5 Gangen en inspuiting, die ging pas vooruit! Maar hij was een studievoorwerp voor de garage van’t school.
Geweldig verhaal Hesp! Dank. Mijn break is trouwens voor het eerst in Belgie op kenteken gezet, ik heb het chassisplaatje dus niet op het schutbord maar op de rehcter chassisbalk net onder de veercilinder. Wel in Parijs gebouwd, niet in Voorst.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Misschien kom ik met iets wat je allang weet, maar dan liever ten overvloede:
Ik neem aan dat de auto is geschorst. Als je gaat keuren, laat hem geschorst blijven tot hij is goedgekeurd.
Je mag met een geschorste auto via de kortste weg naar de garage waar de keuring gaat gebeuren.
Haal je een auto uit de schorsing waar(nog) geen APK op zit, dan krijg je automatisch een bekeuring, want dat is geautomatiseerd.
Het is volkomen onlogisch, maar zo denken overheden wel vaker.
Dank Han, mij inderdaad ruimschoots bekend. Ik rijd met de geschorste auto naar de APK. Na afmelding meld ik hem digitaal weer aan. De schorsing liep over 1,5 week af, dus als hij morgen wordt goedgekeurd spaar ik 22,50
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ons is zunnig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Vanmorgen om 8:30 ter APK verschenen…
Even koplampen stellen:
De rest vd hele riedel….
(Rechter achterportier niet goed gesloten)
Maar ze waren er gauw klaar mee….met vlag en wimpel door de APK!
De remmentest was echt bijzonder. Ze hebben een zeer nauwkeurige remmentestbank waarop het niet vaak voorkomt dar er op beide assen 0% remverschil is tussen L en R, zelfs op de handrem
Hoewel ik me ervan bewust was dat een auto die hgeheel uit elkaar is geweest, dus feitelijk nieuw, nog niet echt lekker kan rijden, waren de eerste km’s toch zeer bemoedigend. Het onderstel is echt heel goed, volledig trilling en rammelvrij, ook op slecht wegdek. Remmen is echt fenomenaal. Zeer fraai doseerbaar en met enotme vertraging, kaarsrecht natuurlijk en zonder enige vorm van duiken.
De motor presteert nog niet zo veel, is nog heel tam, die moet ik rustig inrijden. Voor de rest qua bediening, instrumenten etc is alles gewoon als nieuw en laat zich ook als zodanig bedienen. Dat is echt heel fijn. Koppeling doseert heel fijn, wordt zelfs nog beter na inrijden.
Ik ben een tevreden mens. Ik moest helaas werken de rest vd dag, dus morgen gaan we echt wat kms maken. Daarna de garahe weer in voor verdere afbouw (afwering, strips e.d.).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gefeliciteerd!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!