Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja alles is in orde hoor, LDS vervangen tezamen met motorolie enkel zoek ik dus de afneembare haak die je plaatst onder de wagen… de haak zelf kan ik blijkbaar niet apart bestellen bij citroen dus ik ben op zoek naar enkel de haak die past op een c6….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Weet je welk merk trekhaak je hebt? Ik heb gezien dat Citroen “Boisnier” trekhaken monteert, hier in België. Maak anders eens een foto van de bevestiging ? Kunnen we zoeken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik heb een originele citroen trekhaak
hierbij de foto’s
https://myalbum.com/album/7x7o3ciwsQru
ik heb dit wel bij citroen accessoires gevonden maar niet echt goedkoop..
https://www.citroen-accessoires.com/fr/112-attelages-c6
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik vindt enkel terug NIET VOOR 3.0 HDIF V6
maar gaat dit over de haak of over het onderstel…
https://www.roadloisirs.com/fr-FR/attelage-boisnier-pour-citroen-c6-052006-122012_WD02144.htm
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik denk dat de 3.0 HDI een andere montage balk heeft, maar ik weet zeker dat ze geen nieuwe “haak” of “route” ontwikkeld hebben. Waarschijnlijk heb je dus een T30 haak. Ik stuur je wel een PB.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Citroensmgz, laat jij me es weten wanneer we kunnen afspreken ivm die “haak”?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Hoi Allemaal 50000km geleden heb ik vooraan primacy 4 gelegd waar ik zeer tevreden van was!
ik betaalde toen 150 euro per band denk ik.
Momenteel ben ik aan nieuwe banden…. ik ben een zeer interessante deal gevonden op bol.com
(ik wist niet dat die ook banden verkochten… )
Momenteel staat de Michelin 245 45 18 100 Y Primacy 3 er te koop voor 95 euro btw incl!!!
lijkt mee een koopje! Ik heb er al 2 gekocht vermits ik denk nergens goedkopere Michelins te vinden!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Met de juiste snelheidsindex zou dat wel erg goedkoop zijn!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oude stock Primacy 3 denk ik zo, geen slechte band, maar geen Primacy 4. Ik wil niet zeggen “oude banden”, zijn waarschijnlijk 2-3 jaar oud, goed gelagerd is dat absoluut geen probleem.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
citroensmgz de banden zijn juist binnen productiedatum 4519 dus geen oude stock banden lijkt me ... jaartje oud dus…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Prima dus, en veel plezier er mee: Gaat vast goed rijden. Zijn dus net 1 jaar oud, logistiek is dat denk ik “overstock”, die ze weg willen hebben. Michelin heeft ook net nieuwe zuinige e.Primacy banden aangekondigd ( voor elektrische auto’s), en de “Energy Saver 4” voor “gewone auto’s”. Dus de Primacy 3 is een “uitloopmodel” aan het worden, niks mis mee.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gisteren naar de keuring geweest…
- Roetfilter moet vervangen worden op de 3.0 hdi is dit geen gemakkelijke opdracht.
- rechterveerpoot lekt
Wagen heeft nu 330000 km
Wat doe ik best ??
Laten maken of uitkijken naar een andere c6 met lage km stand….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ai… een nieuw roetfilter…. die heb ik dit jaar ook op die van mij (2.7) moeten vervangen. Arbeid viel mee, de kosten van het filter daarentegen… die was 1400e (en geloof 2u werk). Heb ook m’n beide veerpoten vervangen aan de voorzijde. Die waren ook pijnlijk voor de beurs… aan de andere kant: als je er nog schik van hebt , de C6 verder in goede staat is lekker laten maken: een andere met minder km’s gaat ook het nodige kosten.
V.w.b. veerpoot: ik heb misschien nog wel een goede, gebruikte ter overname liggen. Heb laatst van een specialist een partij C6 onderdelen overgenomen i.v.m pensioen/opruiming. Daar zat een veerpoot bij van een C6 uit 2013, had niet overdreven veel gelopen. Mocht het wat zijn voor je stuur me een PB.
Ik zou even vooruit kijken.
Wil je nog veel kilometers in de C6 maken ? Ik bedoel eigenlijk ga je hem gebruiken voor nog 50.000 km , of denk je de komende jaren nog eens 330.000 km met een C6 te gaan rijden ?
In het eerste geval lijkt me reparatie lonend, in het tweede geval zou ik er eentje met een lagere km stand zoeken, wan met zoveel kilometers te gaan krijg je zeker nog meer ouderdom kwalen te verwerken.
Een nader argument om nu te veranderen: Nu vind je nog een C6 met relatief weinig kilometers over een paar jaar wordt dat moeilijker of de prijs wordt er naar.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, je hebt alles aan de auto laten doen, geen achterstallig onderhoud dus. Als je een andere koopt moet je het maar weer zien, het kan best zo zijn dat je opnieuw kan beginnen.
En ja, het is een optie om een andere te kopen, moet je die dan weer in laten schrijven? Of hoe zit dat precies in België? Dat schijnt belastingtechnisch ook niet leuk te zijn…
Het blijft een dilemma, ik denk dat je alleen zelf de keuze kunt maken.