2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoe krijg je de krukaskeering erin?
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 maart 2006 10:15 PM
  [ # 16 ]

Re: Lat hoog leggen!

Jules Unlimited schreef:

Nu moet ik de keerring er wel goed inkrijgen! Heb geen zin om een nieuwe te bestellen en voor kneus uitgemaakt te worden Wink

jullie horen wel of het lukt

Ik zal je nooit een kneus noemen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 22 maart 2006 01:50 PM
  [ # 17 ]

keerring erin geklopt

De keerring zit erin, en nog heel ook.
Ik heb een PVC pijp gepakt van rond 110mm en die aan beide kanten netjes recht afgezaagd en vervolgens gevlakt op een groot stuk schuurpapier.
Vuisthamertje erbij en flink wat vet en de keerring liet zich redelijk makelijk over de as tikken. :photo
Zal nog wel eens een foto maken van mijn “krukaskeerring-Tool”® en deze is natuurlijk te huur voor andere kneuzen Laughing

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 april 2006 12:36 AM
  [ # 18 ]

Re: nog even dit weet niet of het al gezegt is maar bij deze

Dat geintje kende ik idd met lagers. Met keerringen moet je wel uitkijken dat je ze niet molt lijkt me, vanwege het bros worden van het kunststof. Lijkt wel een goede tip.

bauer schreef:

Keering in de vriezer dan krimpt hij of verwarmen van de motor of allebei
Das ook met lagers Scheelt veel geram
Oh ja voor keeringen en lagers gebruik ik altijd een dop met verlenging dat omdat de dop een mooie rode rand heeft.
Plezier met je keering mooi dat het gelukt is

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 april 2006 02:28 AM
  [ # 19 ]

Er bestaat wel een Citroen tool voor stukje dat je op de krukas vastzet met daarop een draadstuk waar een bus over past zodat je de dichting er rustig in kan schroeven .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 april 2006 03:53 PM
  [ # 20 ]

ik doe het altijd met een opengeknipt colablikje,
deze zet ik met een ty’rap vast op de krukaswel eerst de keering er opschuifen anders wil hij niet over de tyrap.

heb er zo al diverse vervangen, en nog nooit een gesloopt…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook