hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van AMI electrique. Machtig wagentje in alle opzichten. Het lijkt mij leuk ervaringen te delen, vragen te beantwoorden en informatie te verspreiden.
Ik heb haar in Parijs opgehaald en naar Nederland meegenomen. Vorige week is het gelukt haar bij RDW te registreren. Deze week gaat Citroen garage in Nederland kijken naar kleine storing. Het lijkt er op dat zij haar kunnen uitlezen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geinig. ik heb het eerste type AMI. in alle opzichten tegengesteld!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Key,
Bovenstaand klinkt als een reclamefolder. Je bent toch niet van de firma zelf?
Hoe heb je de eAmi precies meegenomen uit Parijs en waar ga je die voor gebruiken?
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Laten zien Foto’s !!
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
ik heb geen belangen, maar heb al mijn leven iets met citroen. De AMI 6 en 8 break van mijn vader waren voorbeelden. In een rebelse bui heb ik de AMI electrique besteld va internet op het adres van huis in Frankrijk. De overeenkomst met AMI is niet te vinden. Met de 2cv wel; de vertrouwde klapraampjes die niet naar beneden vallen, het deurtje naar voren, een handel voor bediening zoals in de eend en zijn eenvoud.
Ik weet niet waarom AMI is gekozen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je eigenlijk al een brommerrijbewijs?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
geen brommerrijbewijs en ook geen trekker rijbewijs.
Ik ben er achter gekomen dat ik me mag gedragen zoals een trekker. Dus op alle N wegen tenzij expliciet verboden voor trekkers is. Niet iedereen achter mij is even blij, maar gelukkig bij inhalen een lachende blijk door de verschijning van de AMI. Naar Rotterdam vanuit Leiden in 5o minuten, sneller dan e fiets en sneller dan met de metro en trein.
bij het ophalen in Parijs ging men er van uit dat ik wel wist hoe de AMI te bedienen. Dit was genant. Ik had geen idee hoe in de versnelling/vooruit te zetten. Naast stoel klein displaytje met D R N knopjes.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat voor kenteken heb je op dat autootje dan? Personenwagenkenteken? En je rijd met een normaal rijbewijs B neem ik aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb het topic even verplaatst.
Het was mij niet zo 123 duidelijk dat het hier om het AMI-ONE model ging.
model one is de oude benaming van jaren geleden. Citroen Nedeland loopt enorm achter met haar berichtgeving over de AMI. Ik schrijf wellicht een beetje kort door de bocht.
ik post nog foto van de eerder genoemde knopjes. als dat lukt lukt niet?
ik rijd met normaal rijbewijs. Het heeft een geel nummerbord a la bromfiets gekregen. In Frankrijk een gewoon autonummerbord.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
key schreef:
Ik ben er achter gekomen dat ik me mag gedragen zoals een trekker. Dus op alle N wegen tenzij expliciet verboden voor trekkers is.
Zo’n klein wagentje op een N-weg, dat is toch levensgevaarlijk? En trekker is in ieder geval een goed zichtbaar lomp groot ding, maar als je zo’n kleine brommobiel tegenkomt schrik je je toch compleet het leplazarus als automobilist?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij mag een tractor (en een brommobiel) alleen maar op N-wegen waar de maximumsnelheid 80 km/u is. N-wegen met een 100 km/u inrichting hebben altijd parallelwegen voor langzaam verkeer. Los daarvan rijden die dingen ook op een 80 km/u weg hopeloos in de weg natuurlijk
Klopt dat het alleen op N wegen mag met 80 km grens, zodra er snelwegbord of autobaan borden staan moet het op de paralelbaan. Het klopt dat het lastig is op de N wegen voor anderen, Maar snel over fietspaden is ook weer vervelend voor de fietsers. Deze vorm van mobiliteit, schoon, zuinig en weinig parkeerplek in de stad geeft weer nieuwe uitdagingen.